Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is er tijdens deze uitgebreide en zorgvuldig uitgevoerde klus toevallig ook een foto van de binnenkant van het waterpomphuis gemaakt?
Eveneens ben ik tevens ook.
Nee, helaas niet, het fotograveer werk was dit keer uitbesteed.
Ik heb wel foto’s van de binnenkant van het pomphuis, van mijn 1.9D en TD.
Zometeen naar de APK met de HDI
De auto is door de APK bij Citroen Oldenhage, remslang rechts welke ik er niet af kreeg, was slecht, links had ik al vervangen.
De linker stuurkogel was ook slecht, ik had het zelf niet gehoord of gevoeld.
Wel een nieuw “probleempje”, ik hoor een soort zingend geluid als ik stilsta en de motor is op temperatuur.
Volgens de garage zou de multi-riem strakker mogen, daar ga ik morgen maar eens naar kijken.
Bij het spannen had ik al zo een gevoel dat het te slap was, maar ik dacht dat het wel goed was, omdat de pin uit de autospanner kon.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je eindelijk wat kms maken in de auto
Dat zal nog even moeten wachten, de auto moet toch uitgelijnd worden, dat word van de week gedaan.
Vandaag nog wat kleine prutsdingen gedaan aan de auto.
Later op de avond, de machiene kamer schoongemaakt, dit is bijna steriel
Er is ook minder goed nieuws, een steentje op de snelweg heeft een grote barst achtergelaten in de voorruit, het scheurt steeds verder door
Gelukkig all-risk verzekerd, dat word een nieuwe ruit bij Carglas, Autotaalglas of de Glasgarage.
Bij welke van de 3 kun je het beste terecht? met Carglass heb ik geen goede ervaring m.b.t. slordig werk.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij Carglass krijg je tegenwoordig wel gratis vervangende wisserbladen..
Laatst zelf bij Autotaalglas geweest om de ruit van de Berlingo te laten vervangen. Dat ging netjes, snel en professioneel. Ook eerder had ik al goede ervaringen met Autotaalglas, die hebben een duitse collega netjes en kostenloos geholpen met een noodruit toen de RNS510 uit zijn Passat gestolen was.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Afspraak bij Autotaal Glas voor morgen is gemaakt, de nieuwe ww-ruit met regensensor is dan ook binnen, snelle service
Dit zijn wat betere foto’s met een echte camera, ipv telefooncamera.
Dit was voor de wasbeurt.
Na de wasbeurt, het blok is nog nat en het is donker buiten.
De volgende dag als het blok droog is
Afdekkapjes er weer op.
Ziet er mooi uit met die kapjes, maar je ziet zo niets van het glimmend blok
Vandaag is bij Autotaalglas in Rotterdam-Noord een nieuwe ruit gemonteerd, erg vriendelijke en goede service daar.
Met grote zorg is de ruit gemonteerd, ze hebben allerlei beschermstukken gebruikt om alles te beschermen tegen beschadigen.
Thuis voor de deur, naast de Xantia van de overbuurvrouw, zij had deze Xantia al, toen ik mijn witte 1.9D kocht in 2005.
Zo valt het wel op dat de achterkant bij mijn auto, nog iets te laag staat, a.s. donderdag maar eens wat aan doen.
Vandaag de multi-riem wat strakker gezet, maar het geluid blijft, dat zal wel normaal zijn denk ik.
Later kwam Marco aanrijden met zijn DS3, ook met een HDI motor, en die maakt ook zo een geluid.
Werd voorheen waarschijnlijk overstemd door de versleten krukaspoellie en spanrollen in de Xantia.
Hoogte heb ik niet afgesteld, het lijkt er op dat de hoogte regelaar schoon gemaakt moet worden.
De achterkant reageert heel erg traag, zo kun je de hoogte niet betrouwbaar afstellen.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maar goed dat de hoogte regelaar nog niet 100% goed werkt, anders zou je straks niets te doen hebben!
Zo heb je nog iets om naar uit te kijken
Leuke foto van het stel
Het vreemde is dat je tijdens het rijden er niets van merkt, de auto veert prima.
Alleen op hoge snelheid heb ik het idee dat de voorkant van de grond los wil komen.
Morgen ga ik de hoogte regelaar schoonmaken, afstellen en de auto laten uitlijnen.
De kat. moet ook vervangen worden, de bocht voor de kat is nogal krokant, dus zeer binnenkort een nieuwe kat er onder. Alleen dat ding is nogal lang, ik denk steeds, effe in de break gooien, oh ja die is er niet meer.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
@ZX1.4i: Begrijp ik goed dat je voor een paar euro een nieuwe antenne (artikelnummer: nr. 656197) hebt gehaald bij een Citroën-dealer? Zou je van deze antenne eens een foto kunnen plaatsen? Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe…Vast bedankt.
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Is die kat net zo waanzinnig duur als voor mijn RHZ destijds? Die was 950 euro ex btw ex montage (bij de dealer)..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt is net zo duur, incl. btw dik € 1200,- Artikelnr. 1705LF
Dat ding is één geheel, downpipe, kat en lange pijp naar de einddemper.
Het vreemde is dat 1705C2 volgens diverse websites, ook geschikt zou moeten zijn voor mijn HDI, en deze kost iets meer dan de helft. Volgens service.citroen, zou de 1705C2 alleen geschikt zijn voor een 1.9TD, maar volgens de diverse websites ook voor een 90PK HDI.
Het verschil zou de emissie-norm moeten zijn denk ik ?
Zou de HDI dan nog harder gaan met een EEC 95 kat ???
1705C2
TR PSA K068
EMISSIE EEC 95 (MOTOR)
1705LF
TR PSA K150
EMISSIE EEC 2000 (MOTOR)
@AF Dekker, zie de foto’s van het plaatsen van de nieuwe ruit een paar berichten terug.
Deze nieuwe antenne met artikelnr. 656197 kost bij de dealer € 8,53 incl. btw.
De Xantia is uitgelijnd, stuur staat recht, gaat rechtuit en ligt strak op de weg.
De hoogte achter op 18,5cm gezet, en voor de zekerheid het LHM peil gecontroleerd, zat te weinig in. Blijkbaar nogal wat uitgelopen tijden het schoonmaken van de hoogteregelaar (en remmen ontluchten), bijgevuld, en nu veert de auto prima.
Handremkabels wou ik ook vervangen, maar had er geen zin meer in, ga ik het combineren met het vervangen van de kat., dan kun je er prima bij. Dan ben ik bijna klaar met alles wat ik wilde doen, op wat kleine dingen na, zoals tellerpaneel lampjes, doorsolderen, airco controle, achterlichten en een goede poetsbeurt.