Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Helaas….
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Oeps…
Dit lijkt wel een Racing bodykit. Het laat gelijk zien dat een Racing wat wijder op zijn wielen staat.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Wat wijder? de spoorbreedte scheelt toch maar 3mm (voor)? En achter 4mm.
Tenzij de 18” velgen een lagere ET-waarde hebben.
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
Nee, scheelt wel meer dan 3mm hoor
De ET waarde van de velgen van een racing zijn ET17 en die van een THP ET25, dit scheelt dus 8mm per velg, dus 16mm per as.
Daarnaast zijn de banden ook 1cm breder. In totaal dus 18mm breder per kant en 36mm breder per as
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Hier een link met prijzen en onderdelen voor o,a DS3 racing.
http://boutique.citroenracing.com/category.php?id_category=540
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
de DS3 R3, is de rally auto
Hallo, Ik ben nieuw hier, verblijf in Belgie en rijd met een DS3 THP waaronder nu 18ers liggen. Inderdaad, na navraag bleek de DS3R een ET van 17 te hebben. Ikzelf heb nu ET18. nl 7,5x18 ET18. Dan komen de velgen mooi gelijk met de wielkastranden. Opgelet voor wie nog 18ers wil steken! Koop geen velgen van 8J en ET10, zoals voorgeschreven door bvb DOTZ en AEZ velgen ! Dan lopen je banden sterk aan! Deze komen dan 2,3cm verder naar buiten als orrigineel!!! Ik spreek uit ervaring. Ik had zelf de Dotz Rapier velgen gestoken in 18. Was niet te doen! Dus..dankzij mijn bandenman terug binnen kunnen brengen en ingeruild voor RC velgjes die wel passen!
Wie in Belgie een goede en goedkope bandenman zoekt? Geef me een seintje! Heeft me veel geld bespaard en nog meer miserie. Michel,...CHAPEAU!!!
Willibrord schreef:Oeps…
Dit is op zicht wel een mooi setje.Sluit mooi aan bij de lijnen van de ds3.
Had alleen de kleur van de auto moeten zijn….of carbon.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Fabian Wierth schreef:Nee, scheelt wel meer dan 3mm hoor
De ET waarde van de velgen van een racing zijn ET17 en die van een THP ET25, dit scheelt dus 8mm per velg, dus 16mm per as.
Daarnaast zijn de banden ook 1cm breder. In totaal dus 18mm breder per kant en 36mm breder per as
Dat is niet helemaal waar , want die ene cm die de band breder is komt maar voor de helft naar buiten en de andere helft naar binnen . dus dan zou het 13 mm per kant zijn
Hier is een makkelijke tool voor vergelijken ET waarde en zo ook de spoorbreedte. Heb ik zelf ook gebruikt en werkt goed
Zie hem niet
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
saxodriver85 schreef:Fabian Wierth schreef:Nee, scheelt wel meer dan 3mm hoor
Daarnaast zijn de banden ook 1cm breder. In totaal dus 18mm breder per kant en 36mm breder per asDat is niet helemaal waar , want die ene cm die de band breder is komt maar voor de helft naar buiten en de andere helft naar binnen . dus dan zou het 13 mm per kant zijn
Oh kijk, zover had ik nog niet gerekend
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Klopt dat je de link niet zag, was hem vergeten erbij te plakken.
Hier is hij http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Zojuist voor de eerste keer een mooie splitter gezien voor onder de voorbumper van een standaard DS3
Kost ook wel gelijk een aardige cent helaas….
http://www.cituninguk.com/ProductDetails.aspx?pid=35222