Goedemiddag/avond allen,
Ik ben net nieuw op dit gezellige forum, Kevin is de naam, wonende te België!
Ben recent eigenaar van een 1ste wagen : Citroen C2 1.1 Hatchback en had hier een aantal vragen over en waar kan ik deze beter stellen dan op een algemeen citroen forum?
1ste vraag:
Ik heb net een nieuwe radio in men auto gestoken, en vooraan de 2 x 16.5cm nieuwe luidsprekers van alpine gestoken ( die mooie oranje kleur )
Ik twijfelde hoe ik de achterkant kon openen, steken daar ook luidsprekers in?
Heb dit al willen proberen openen, maar dit lukt dus helemaal niet, zit helemaal vast.
Moet ik dus de hele zijkant openen om 2x 13cm boxen vanachter te steken? Is dit wel de moeite?
Want als het niet de moeite zou zijn, had ik in gedachten om gewoon een actieve subwoofer in de koffer te installeren en dan zal mijn autootje ook wel lekker knallen met 150 a 200w erbij als sub..
2 de vraag :
Ik was ook al een tijdje aan het kijken om mijn 14# velgen ( standardtype dus ) te veranderen.
Ik heb me al zitten afvragen wat ik zou kunnen proberen..
15” velgen steken, liefst het witte OZ type ( beetje rally - achtig )
16” velgen in dezelfde soort OZ
Wat zou het mooiste passen? 16” velgen lijkt me al redelijk groot voor een c2tje?
Indien 15” velgen kan ik men auto nog altijd iets verlagen?.. om mooier effect te hebben
Hopend dat iemand me wat leuke informatie kan bijgeven!
Alvast dank,
Kevin
Ik heb zelf een C2 1400 VTR uitvoering waar ik eerst 15 inch originele lichtmetalen velgen onder heb gezet, dit was in mijn optiek juist net even iets te klein. Heb nu originele 16 inch lichtmetalen wielen er onder en dat lijkt een heel stuk beter. Persoonlijk zou ik zelf voor 16 inch gaan dus!
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Daar sluit ik me bij aan. Heb er nu 195/45/15 onder liggen. Oncomfortabel vind ik dit zeker niet worden en het staat een stuk beter dan 15”:
En de 15” die ik hiervoor had:
Voor wat betreft de vraag over je speakers: Heb het zelf ook gedaan en vond het zeker de moeite waard! Afhankelijk van je smaak kan je dan altijd nog een woofertje erbij plaatsen voor wat extra bas.
Bedankt!
Denk dat ik idd voor de 16” zal gaan
Ivm met je audio ik heb een installatie steken .
En die 13cm speakers heb ik de achterbank voor moeten uitnemen .
Ook adapters moeten steken voor zwaardere speakers.
Ook is een subwooter in de c2 zeer fijn.
Alleen krijg ik mankementen aan de kofferklep hierdoor.