66 van de 183
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 april 2012 12:33 AM
  [ # 976 ]

Ik ga nu even niet m’n dashboard uit elkaar trekken. Dus geen foto.

En er is geen eenvoudige manier: alle schroefjes los, alle printplaatplastic strips los, de ‘doos’ er af en dan de teller tussen de helder plastic lichtgeleiders (waarvan je verwacht dat die afbreken - maar dat doen ze niet) door trekken. In elkaar gezet om nooit meer om uit elkaar te halen. Maar ja.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2012 07:51 PM
  [ # 977 ]

Daar was ik al bang voor dat er geen eenvoudige manier was…

Daar gaan we dan…

Het valt me wel op dat alles in de unit erg vies is. Maar ja, wat wil je ook na een jaar of 23 Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 april 2012 07:53 PM
  [ # 978 ]

Die unit gingen vaak stuk vroeger. Ik heb er velen vervangen wegens geratel, gerammel en heen en weer swiepende wijzers..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2012 07:58 PM
  [ # 979 ]

Weet je toevallig ook de oorzaak?
Of werden ze domweg vervangen en weggegooit zonder conclusie te trekken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2012 09:20 PM
  [ # 980 ]

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, deze dikke vette troep…

Zo lijkt me stukken beter:

Voordat ik het weer helemaal in elkaar zit lijkt het me wel goed om dit weer te voorzien van een smeermiddel.
Wat kan ik daarvoor gebruiken? Vaseline? of iets dunners, siliconenspray?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 april 2012 09:20 PM
  [ # 981 ]

goede actie, dus met wat geduld en precisie goed te doen dus ?
mijn dagteller gaat niet lekker op nul bij drukken.
wellicht kan ik de boel wat schoon maken, zodat dat weer lukt. en die lampjes vervangen voor LED, hoegf je ook geen lampjes meer te vervangen.

nog tips waar je voorzichtig mee moet zijn zodat het niet kapot gaat bij demonteren ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 april 2012 09:34 PM
  [ # 982 ]

zo snap ik dat ie minder lekker draait !

teflon spray ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 april 2012 09:36 PM
  [ # 983 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, deze dikke vette troep…

Zo lijkt me stukken beter:

Voordat ik het weer helemaal in elkaar zit lijkt het me wel goed om dit weer te voorzien van een smeermiddel.
Wat kan ik daarvoor gebruiken? Vaseline? of iets dunners, siliconenspray?

Siliconen lijkt me te dun en vaseline te dik ik geruik op het werk altijd om plastic te smeren “plastic grease” dit is zo als de naam al zegt speciaal voor plastic en tast niets aan, normaal vet zal waarschijnlijk gaan uitharden na verloop van tijd. en zo te zien zijn dit allemaal plastic overbrengingen.

Ik weet zo ff niet waar te kopen ik bestel dit nij de baas maar de betere dhz zaak/onderdelenboer zal wel zoiets hebben.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2012 09:47 PM
  [ # 984 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 april 2012 10:13 PM
  [ # 985 ]

Ik heb de boel ooit ook tot dit niveau uit elkaar gehaald. Zelfs een nieuw wormwieltje gekocht bij CX basis. En onder het rijden ‘tik’ ‘tik’. Uitendelijk toch een tweedehands teller gemonteerd. Plastic onderling hoef je nauwelijks te smeren. Ik heb ooit gehoord dat nylon onderdelen nog ‘t beste te smeren zijn met water ...
Ik zou een beetje grafiet gebruiken. En/of misschien een drupje naaimachineolie.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 april 2012 10:35 PM
  [ # 986 ]

nylon en teflon behoeft in principe geen smering. (Wij hadden op het werk ook iets met heen en weer schuivende delen in nylon, en wij mochten niet smeren!) maar die plastic grease lijkt me wel iets

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 april 2012 11:31 AM
  [ # 987 ]

Je kan het smeren met teflon spray.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2012 11:42 AM
  [ # 988 ]
Arjan Verkade schreef:

Weet je toevallig ook de oorzaak?
Of werden ze domweg vervangen en weggegooit zonder conclusie te trekken?

we smeten ze weg en haalden voor 250 gulden een nieuwe tellerunit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2012 07:56 PM
  [ # 989 ]

Goed de tellerbak zit weer in elkaar en ook weer in de auto.

Waar mogelijk heb ik alles schoon gemaakt en alle lampjes zijn vervangen.
Met als resultaat dat de klokken beter verlicht zijn.
Ik heb ook de cijfers van de km stand eruit gehaald en deze schoon gemaakt, dat is nu veel beter afleesbaar.
De wit/rode combinatie van de 100m op de dagteller is nu ook weer goed afleesbaar, die was helemaal grijs/zwart geworden.

De teller zelf staat nog niet stil, maar beweegt wel anders/minder, hopelijk gaat het nog iets beter lopen als er mee kms zijn gereden, maar dat is nog even afwachten.

De turbo druk meter stond altijd iets te ver naar links, dat is nu helemaal extreem Confused
De meter ligt ook bijna helemaal plat als de auto stil staan en bij stationair ongeveer op 1/4, waar die recht naar boven hoort te staan.
Geen idee hoe ik hier iets aan kan doen, of moet ik de wijzer met de hand op zijn plek leggen?

Bij achterruit rijden lijkt de wijzer wel gewoon stil te blijven staan, waar die eerst voorbij het nulpunt sloeg met een tik.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 april 2012 09:24 PM
  [ # 990 ]

Dat van dat wijzertje is mij ook al overkomen.
Alleen dan bij de brandstof meter.
Ik kan nu 15 liter meer tanken Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
66 van de 183
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook