





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Keertje langs een specialist dus.
Een getraind oor kan vaak horen welk van de twee (of misschien uiteindelijk toch iets anders) het is.
En dat je bak aan ‘t slijten is, is een vaststaand feit. Want alles dat draait, slijt immers!
Er zitten een paar lagers in de bak, die je eventueel zou kunnen horen. Maar vaker is het ‘t druklager. Kun je heel lang mee doorrijden hoor, dus zo vreemd is het niet dat je het al lange tijd hoort.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:Een CX heeft geen vrije slag (zoals een DS wel heeft).
Mijn type wel hoor!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hmmm, interessant om alle inzichten mee te lezen.
Het lijkt dus aannemelijk dat het inderdaad het druklager is.
Nadat de CX weer is opgebouwd en rijd kan ik altijd nog even bij een specialist voor een second-opinion.
Ik kan dan later een boodschappenlijst samenstellen van de te vervangen onderdelen.
Een koppelingsset incl. druklager voor de 5-bak lijkt me wel te vinden.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976