Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Anders kan je eens gek doen: http://www.dp-engineering.nl/EN/products/turbo_kits/component_package/ew_16v_compo.php
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Even de gegevens van de C4 erbij gepakt. Hier het spruitstuk inclusief kat voor een EW10J4
En hier dat van de EW10J4S:
Verschillen zijn duidelijk, dus eigenlijk is dat mooie spruitstuk pas interessant als je het combineert met een custom rvs kat en uitlaat van EPS. Ook leuk, maar niet voor nu. En dat gevalletje van DP Engineering.. Daar hebben we het maar helemaal niet over
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
DP-Engineering schreef:‘Welders Nightmare EW’ equal length turbo manifold
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanavond weer een stukje (80 kilometer aan snelweg, stad en b-weggetjes) gereden, waarbij vlak na het starten de motor wat inhield. Bij een beetje doortrappen pakte hij dan wel weer goed op, en eenmaal op temperatuur is het niet meer voorgekomen. Beetje vreemd, en dat gaan we dus maar even in de gaten houden.
Verder klinkt er een fluittoon bij gas lossen en koude motor, een beetje zoals een wastegate van een turbo. Nou heb ik goed gezocht, maar nog geen turbo kunnen vinden.. Dat moet ik nog wel even uitzoeken dus
Afgelopen weekend trouwens 98 octaan V-Power getankt bij onze zuiderburen en óf de auto is los aan het komen, óf hij rijdt stukken beter op 98. Op de snelweg trekt hij echt beter door. Dat zit niet zomaar tussen de oren..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wees gerust, iedere motor met moderne ECU en klopsensor gaat beter rijden op hoger octaangetal. Dat zit niet spreekwoordelijk tussen de oren, motormanagement gaat vanzelf het ontstekingsmoment wat dichterbij TDC zetten (dus zuiger helemaal bovenaan) als er geen detonatie optreedt. Gevolg: meer koppel.
Twee jaar terug zelfs OMV Super 100 kunnen tanken tijdens de zomervakantie in Oostenrijk. Nou, en of dat merkbaar was in soepelheid en lekker gretig oppakken! M’n Groene Dame heeft pas weer zo lekker gelopen nadat ik laatst éénmalig dure V-power Racing getankt had in Duitsland. Die dure peut is ook weer RON 100.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat merk ik ook, ik heb de tank van de Xsara maar vol gegooit met V-Power, dat loopt nu smorgens vroeg een stuk mooier en rustiger dan met benzine van de witte pomp. Ook al rijdt ik maar een km of 2 a 3 op benzine is het toch merkbaar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gijs Youngtimergarage wist me laatst te vertellen dat de kwaliteit van brandstoffen de afgelopen maanden in algemene zin al behoorlijk is verslechterd. Ik weet niet op basis waarvan hij dat beweerde, maar misschien dat dat ook nog een verklaring vormt voor het behoorlijke verschil tussen de Tamoil Euro95 eerst en de Shell V-Power 98 die er nu in zit.
Afijn, vanmiddag reed ik stom toevallig bij B&B in Sint Oedenrode langs en omdat ik nog een brandstoffilter en nieuwe bevestigingsclips voor de deurpanelen nodig heb besloot ik even binnen te lopen. Helaas kippengaas, maar zonder chassisnummer kon ik echt geen onderdelen mee krijgen. Ook niet als ik het type, bouwjaar, kenteken, meldcode, kleurcode motortype etc. etc. op gaf. Minpunten voor de service dus, want alhoewel ik begrijp dat ze liever alles op chassisnummer bestellen had dit ook wel zo meegegeven kunnen worden. Daar gaan we niet meer naartoe dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Arjan Verkade schreef:Ja dat merk ik ook, ik heb de tank van de Xsara maar vol gegooit met V-Power, dat loopt nu smorgens vroeg een stuk mooier en rustiger dan met benzine van de witte pomp. Ook al rijdt ik maar een km of 2 a 3 op benzine is het toch merkbaar
Op LPG doorrijden tot je (alleen met het startverbruik benzine) op de ‘reservetank’ zit. Niet doen. Niet alleen omdat je benzinepomp sneller slijt omdat deze niet meer ondergedompeld is in benzine, maar ook omdat 3 maanden oude peut, dat laatste beetje in de tank, gewoon prut is. Ik reed de ringtank leeg, moest nog een paar km verder op de oude benzine…
Dat was echt belabberd, ontzettend veel bokken, meerdere keren bijna afslaan, lusteloos… Nope, dat doen we dus niet meer. Sinsdien gaat er bij een kwart tank weer benzine bij. En altijd “premium”, of het nou V-power, Excellium, Ultimate of anders is.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo erg is het bij mij zeker niet, rijden gaat zeker bij een warme motor gewoon normaal op benzine
Als bij het lampje gaat branden heb ik nog zeker 12 liter, dus dat is ook meer dan voldoende.
Wellicht een keer van injectorreiniger erdoorheen gooien? Of helpt dat niets bij nieuwere auto’s?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Die ene keer reed ik dus gewoon op (het laatste beetje) 3 maanden oude benzine, die ook nog eens flinke zomerwarmte had gehad om nog meer lichte fracties te laten verdampen. Ja, dan verslechtert je peut wel.
Daarna geen last meer gehad van “slechte” benzine. Injector reiniger werkt zeker wel (heb er ook baat bij gehad voor de LPG inbouw) maar is het nu gewoon niet waard. Totdat misschien ooit een keer het start-problemen zou kunnen oplossen, als die er zouden komen.
Niet netjes eigenlijk, om zo het topic te kapen… Sorry Daan.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Injectorreiniger, check. Zojuist een flesje in de tank gegoten en afgevuld met V-Power. Ik verwacht er niet veel van, ‘t is meer een ‘baadt het niet schaadt het niet’-actie.
Spul ruikt trouwens naar ordinaire diesel. Beetje kerosine-achtig. Waarschijnlijk worden we met z’n allen keihard opgelicht ook
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Zo erg is het bij mij zeker niet, rijden gaat zeker bij een warme motor gewoon normaal op benzine
Als bij het lampje gaat branden heb ik nog zeker 12 liter, dus dat is ook meer dan voldoende.Wellicht een keer van injectorreiniger erdoorheen gooien? Of helpt dat niets bij nieuwere auto’s?
Het is heel erg belangrijk dat je minimaal 20 liter peut in je tank houdt, anders gaat gegarandeerd je pomp stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Spul ruikt trouwens naar ordinaire diesel. Beetje kerosine-achtig. Waarschijnlijk worden we met z’n allen keihard opgelicht ook
Volgens mij staat er ook op het flesje dat er kerosine in zit
@ Waterman
Is 20 liter niet wat veel in een 54 liter tank?
Anders zou je toch als je op benzine rijdt toch ook vaak rijden met de pomp half droog?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op benzine verbruik je dat spul. En dan moet je tanken en gooi je de tank vol. Je rijd dus maar kort met een slecht gekoelde pomp.. Ook bij klanten die altijd een geeltje tankten gingen pompen stuk. De pomp wordt gekoeld door het sap.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Arjan Verkade schreef:Is 20 liter niet wat veel in een 54 liter tank?
Anders zou je toch als je op benzine rijdt toch ook vaak rijden met de pomp half droog?
Per saldo maakt het natuurlijk geen drol uit of dat je ‘m leeg rijdt tot het lampje brandt en er dan 15 liter in giet, of dat je ‘m elke keer af tankt. Of het moet zijn dat je die dertig kilo extra gewicht meent te voelen bij het accelereren danwel meent te kunnen meten in je verhoogde brandstofverbruik..
Maar goed, er hangt geen gasdonut onder mijn VTS, dus deze discussie is wellicht enigszins offtopic
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!