Boutgaten?
Daarbij, het kan zo maar wezen dar de diameter van de as kleiner is of niet hetzelfde aantal spiebanen heeft
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Waar precies gaat dat dan mis?
Ik zie (zonder te meten) geen verschil.
Koppelingshuis is heel anders
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Met de dremel-look-a-like van Kinzo is het klusje geklaard
En zo zag het eruit toen ik het gat waar de sensor in zit opengeslepen had. Vervolgens tilde ik de sensor er zo uit.
Waarom die sensoren zo vast zitten is mij nog niet duidelijk, want het zag er nog best wel schoon uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dus dat kan ook nog, interessant. Ik dacht dat je dingen liever niet molde? Een soortgelijk apparaat heb ik ooit gebruikt om de moer van een stuurkogel door te slijpen waar je onlangs meen ik problemen mee had.
Ga je dat fusee stuk hergebruiken nu je het open geslepen hebt? Bij de Xantia moet ik zeggen zitten die sensors veel beter. Niet in een gat maar in een uitsparing en bovendien hebben ze een kunststof behuizing.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Liever niet mollen als het niet nodig is. In dit geval had ik de sensor nodig, en zat er een brak lager in het fuseestuk. Dat fuseestuk mieter ik dus weg.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Sensor zit er weer in.
Rechts is nu ook het lager vervangen.
En een verse APK voor de komende 13 maanden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Wat nog te doen?
Korte termijn:
Kabel van raammotor linksvoor vervangen.
Bevestiging remleidingen achter in orde maken (nu met een Tie-Wrapje)
Lange termijn (Voor de volgende APK):
Pakkingen uitlaatspruitstuk vervangen
En ook nog eens:
Verstelbare middenarmsteunverhoger erin zetten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eindelijk maar eens begonnen aan het repareren van het raammechaniek. Uiteraard was de kabel verroest en gebroken. De uiteindjes bij de breuk zijn zo gerafeld dat ik niet meer precies kan meten hoe lang de kabel was. Hoe nauw luistert dat? Of weet iemand precies de lengte van de kabels? Het gaat hier om de kabel aan de onderkant van het raam. De bovenste ziet er nog goed uit. Misschien ga ik die ook wel vervangen, maar daarvan is de lengte nog wel exact te meten.
En zijn er nog handigheidjes om de bovenste bout van de geleidingsstang makkelijk door het gat in de deur te krijgen? Bij het verwijderen lukte het me alleen door de ruit helemaal tot op de bodem van de deur te laten zakken, maar de ruit dan weer omhoog krijgen is dan weer een k-klus.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Na drie XM’men heb er wel een stuk of 8 vervangen.
Die kabellengte is wel behoorlijk van belang, want anders is hij zo weer stuk. Als je het mechaniek eenmaal uit de auto hebt wijst het zich grotendeels zelf. De kabel wordt op spanning gehouden door de kunststof geleidertjes met veertje. Ik pruts die twee onderdelen altijd even vast in de ingedrukte stand met een touwtje of een klein lijmklemmetje. Dan zet je de kabeltjes er ‘handstrak’ in, waarbij de juiste kabelmaat simpel is te bepalen aan de hand van zijn broertje dat niet is gebroken.
Vervolgens haal je je touwtjes eraf en dan zet de constructie zichzelf vanzelf op spanning, met een beetje geluk de veertjes ongeveer halverwege ingedrukt.
Het in en uit de deur prutsen is inderdaad een onmogelijk gepiel. Domme constructie, waarbij het niet meevalt om je handen heel te houden en ABN te blijven spreken. Wel helpt het als je van bovenaf een spanbandje als een lus in de deur laat zakken en even om de ruit doet. Dan heb je wat meer controle.
Succes !
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik ben het vorige keer vergeten precies op te meten, maar volgens mij zijn de 2 kabels (als het gaat om de raambediening voor type 2 met sneltoets) exact gelijk. Dus zelfde lengte en de zelfde eindstukjes. Opmeten kan dus aan de hand van de nog aanwezige kabel die niet geknapt is….
Overigens haal ik het raam er eigenlijk altijd even uit, scheelt altijd wat ruimte en het raam is toch al los….
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Intussen ben ik er al uit. De onderste is nu 99,5 cm en de bovenste 109cm. Daarmee past het nu in het mechaniek van een: Type II met one-touch bediening.
Nu nog inbouwen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
oeps, dan zit ik er toch een cm of 10 naast….
Ach, don’t worry, dat is een mannen ding
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De vakantie gebruikt voor een paar klusjes:
- Richtingaanwijzerhendel geopend en gereinigd tegen het bekende getik
- Elektrisch verstelbare middenarmsteun gemonteerd
- VC weer eens gereset
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En ja hoor, weer kuren met de raambediening. De kabel zal wel scheef op de rol zijn gekomen, want opeens gaat het raam niet meer helemaal dicht. Ergens onderweg vindt mevrouw dat het te zwaar gaat ( met wat gekraak) en gooit het raampje weer lekker open. Komende week maar weer eens dat mechaniek er uit halen.
Ook nog een MM-lampje dat oplichtte, maar na uitzetten en starten van de motor uit bleef. Morgen met de Lexia maar even kijken wleke storing er in zit.
(En op weg naar huis nog even gegast: 213 km/h op de GPS)
Volg je hart, gebruik je hoofd.