Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het kan ook het rolweerstandje zijn, waarmee je de sterkte van de dashboardverlichting kunt regelen. Dat is makkelijk te testen, even loshalen en de draadjes met elkaar verbinden.
En je vraag: Ja, welke print anders?
Nou dan maar hopen dat die het is.
Over een uurtje ga ik even kijken. ik laat het weten.
Gr, Peet.
Ja hoor het is zover
Nee hoor want dan zouden me buren de grootste lol hebben
je had gelijk, het was gelukkig de dimmer.
dan kan alles nu eindelijk weer worden gemonteerd.
Bedankt voor de tip.
Groet, Peet.
Hilko16TZI schreef:Het kan ook het rolweerstandje zijn, waarmee je de sterkte van de dashboardverlichting kunt regelen. Dat is makkelijk te testen, even loshalen en de draadjes met elkaar verbinden.
En je vraag: Ja, welke print anders?
Citroen zx 1.8i Aura 1994.
Nog even met wat foto’s er bij.
!. Radio console er uit, 4 schroefjes.
2. Luchtrooster voorzichtig rechts schroevendraaier er tussen en naar voren halen. dan komt links vanzelf los.
3. Asbak er uit en daar zitten 2 schroefjes achterin en 2 aan de bovenkant van de asbak ruimte.
4. kunststof plaat onder je versnellingspook voorzichtig oplichten met schroevendraaier dan komt hij vanzelf los van de kunststof klemmen.
5. Daaronder zit een moertje 10 achter de pook even losdraaien.
6. midden console voorzichtig lostrekken.
7. dan moet je de plaat waar de knoppen op zitten volledig met knoppen en al heel voorzichtig losfrikken. Letop! Zie foto.
laat je niet in de maling nemen want de knoppen lopen in de voorplaat en zijn niet apart los te maken. dus alle 3 tegelijk met de voorplaat.
Ik heb het gedaan door de kunststof klemmen iets vrij te maken en heel voorzichtig met een fitting schroevendraaier ertussen en in eens kwam hij los.
8. lampjes vervangen en weer monteren.
Dus echt een rotklus!
Succes.
- C1 1.0 Collection
Een rotklus van een halfuurtje . (Tenminste, de laatste keer dat ik dat deed bij een ZX)
Huu ik doe het in 10 minuten als ik had geweten hoe het moest maar dat wist ik dus niet.
Nog even vraagje.
Die knopjes in de deuren voor de ramen, die zijn normaal toch ook verlicht bij de zx?
en zo ja, zijn die lampjes te vervangen?
Gr, Peet.
Hilko16TZI schreef:Een rotklus van een halfuurtje . (Tenminste, de laatste keer dat ik dat deed bij een ZX)
- C1 1.0 Collection
Jij hebt ook het hele paneel eruit gehaald. Dat hoeft niet je hebt net genoeg speling met de kabels gemonteerd om de lampjes te kunnen wisselen.
@ Knopjes: geen idee.
Nog even vraagje.
Die knopjes in de deuren voor de ramen, die zijn normaal toch ook verlicht bij de zx?
en zo ja, zijn die lampjes te vervangen?
Gr, Peet.
knopjes van de raambediening zijn niet verlicht.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 16
- ZX 1.4i Reflex 3-deurs
Eén of twee klappen op het dashboard wil ook nog wel eens helpen tegen defecte dashboardverlichting.
[licht offtopic]Dat had ik ook een keer met m’n kentekenplaatverlichting. Een lampje brandde heel zacht. Geef ik er een klap op, vallen ze alle twee uit .. Maar met nog een klap weer gefixed