2 van de 2
 < Vorige 1 2

C4 Picasso achterklepslot doet raar
GBossinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 maart 2012 05:40 PM
  [ # 16 ]

Vorig weekend de schakelaar voor de ruit verplaatst naar positie voor achterklep en vandaag de nieuwe schakelaar gehaald bij de dealer. Ca. 70 euries. Op zich redelijk makkelijk te vervangen.
Beschrijving is al eerder gegeven. Enige dat voor mij even een aarzeling gaf was het lostrekken van de bekleding, maar is op zich goed te doen. Ja, er sneuvelen wel een paar witte dopjes maar die kun je ook eventueel bij de dealer kopen. Bij mij waren er maar een paar kapot en ik heb besloten dat dat niet zo’n heel groot probleem is. Boutjes sleutel 10 losdraaien, strip verwijderen en schakelaar plaatsen, kabeltje aansluiten en vervolgens strip weer op de achterkant drukken, boutjes aandraaien, bekleding terugdrukken, de zwarte dopjes in het midden weer bevestigen, vervolgens de zwarte grepen met Torq weer vastzetten en klaar is Klara. Al met al denk ik 45 minuten werk dat je zelf goed kan doen en het bespaart toch weer een aantal euries.

Profiel  

wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 17 april 2012 10:41 AM
  [ # 17 ]

Gisteren een nieuwe handgreep incl schakelaar (is één unit) bij de dealer gehaald; €37,12

Meteen erin gezet; alles paste totdat ik het stekkertje erin wilde steken…........ vandmiddag weer naar de dealer en eens kijken wat ze hiervan zeggen…......

Wordt vervolgd!

Profiel  

wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 18 april 2012 09:18 AM
  [ # 18 ]

Gisteren dus weer naar de dealer:
Ik: “de stekker past niet”

Dealer: “ja, u had ook de juiste stekker er los bij moeten kopen”

Ik: “waarom is me dat dan niet verteld geworden?”

Dealer; “Ja, in 99 van de 100 gevallen past de stekker gewoon, maar bij u dus niet”

Ik: “Wat mag de losse schakelaar met stekker aansluiting dan kosten?”

dealer: “€32,24 alstublieft”

Ik; “zijn jullie helemaal gek? De hele handgraap kost maar €37,12! En aan de telefoon werd mij een bedrag van €47,- genoemd. Bovendien ben ik nu dus 2x naar hier moeten rijden omdat u mij niet goed geinformeerd heeft; wat doen we daarmee?”

dealer; “daar kunnen we niks aan doen meneer”

Nog niet eens een “sorry meneer” kan er vanaf;  Grrrr
Ik heb toen maar betaald en ben weggegaan, maar iedereen begrijpt dat ik bij de citroen dealer in Venlo dealer.citroen.genh‘nooit meer terug ga!

Inbouw foto’s volgen!

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 27 april 2012 11:09 PM
  [ # 19 ]

Heb het zelf ook gehad defecte klep switch… zelf vervangen was goed te doen.. ik trek alleen niet meer de klep open aan de greep. suc6 http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207019/

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook