gasgeven bij sensodrive
Morris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 15 maart 2012 03:46 PM

Heb een C3 XTR sensodrive uit 2004 met een ton op de klok. Buitengewoon comfortabele wagen. Vorig jaar is de sensodrive door de ( ex) citroendealer in Alphen a.d. Rijn geheel gecontroleerd en daarbij is de sensodive computer aan een laptop met software gehangen. De laatste tijd reageert het gas wat raar. Bij een stoplicht doet de sensodrive soms even niets en reageert dan pas bij de tweede keer het gaspedaal intrappen. Iemand een idee ?

C3 XTR 2004 sensomatic
Morris Minor Traveller 1971
Rover Mini 1992 British Open Classic Edition

Profiel  

salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 26 maart 2012 06:17 PM
  [ # 1 ]

Lijkt me normaal te zijn, je moet dat allemaal meer tijd geven, waarschijnlijk stond je lang genoeg stil om hen in neutraal te laten gaan, als ja daarna gas geeft moet ie eerst in 1 schakelen i t t wanneer ie nog in vitesse zou staan.

‘t is wennen en uitpluizen maar best relax rijden, wel een wat traag gedoe, dat wel.

verrassend dat het spul nog werkt met een ton op de klok, das netjes.

Profiel  

GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 372

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 27 april 2012 11:16 PM
  [ # 2 ]

Nee hoor, staat niet in neutraal, kun je aan je schermpje zien. Wij hebben soms ook van die fratsen. Staat pas 36.000km op de teller ( model eind 2004). Ik heb wel het idee dat als je betere/duurdere ( merk-) benzine tankt het probleem minder is. De motor pakt dan iets sneller op, met als gevolg een beter schakelverloop.
Wagen is al paar keer terug naar de dealer geweest en dan gaat het een tijdje beter, maar helaas van iets te korte duur. Misschien wordt er wel te rustig mee gereden; als je nl. zelf schakelt en wat doorrijdt dan heb je er minder last van.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  

hubert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 21 mei 2012 08:07 AM
  [ # 3 ]

hallo,die sensodrive heeft zo zijn eigen willetje,die doet soms wat hij wilt zeker in de stad,zal ik
vertrekken in 2de of nee liever toch in 1ste en terwijl komen de tegenliggers korter en korter bij,
en dan maar duwen op de gaspedaal,ja bijna door de bodem en maar hopen dat de senso snel beslist wat hij van plan is.
Ik zet nu mijn senso op handbediening in de stad en rij nu gerust al lepelende verder zonder angst en in de versnelling die ik verkies ,groeten

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook