Totaal aantal Berichten: 207
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Beste allemaal,
Gisteren heb ik m’n ‘nieuwe’ Citroën Xantia Break opgehaald. Zoals een aantal van jullie wellicht weten, had ik een Break 1.8 SX uit 1997. Ik heb er nu een van 1999. Het is een Pallas uitvoering. Er zit wel wat schade aan (portier rechtsachter moet worden vervangen) en er zijn wat kleine parkeerschades. De auto is gekocht bij Citroën Amsterdam en volledig dealeronderhouden. Dat was voor mij aanleiding om de overstap te wagen. Hieronder een aantal foto’s. Ik zal proberen er binnenkort meer te posten. Overigens: mijn auto (128.000 km) zal binnenkort op Marktplaats verschijnen. Fijne auto. Eventueel zou ik een geïnteresseerde in contact kunnen brengen met de handelaar waar ik m’n Xantia heb ingeruild…
Ik wil m’n Xantia zo snel mogelijk weer in goed staat hebben. Daarvoor dient het volgende te gebeuren:
- Spotrepair (6 plaatsen, hopelijk zonder spuitwerk)
- Vervangen achterportier
- Vervangen antenne (er zit nu een spriet voorop het dak, die eigenlijk achterop hoort, geen gezicht)
- Inbouwen radio en speakers (ik heb die uit m’n vorige Xantia meegenomen)
- Poetsen van het leer (iemand tips?)
- Poetsen exterieur
Eigenlijk was dat het (hopelijk). De auto geeft aan pas over 18.000 km een beurt nodig te hebben. Vorig jaar juni heeft ie z’n laatste grote beurt gehad en heeft sindsdien 1.000 km gereden. Ik zal ‘m in juni van dit jaar dus eens voor een kleine beurt naar de garage brengen.
Voor de rest werkt alles. En ‘alles’ is in dit geval veel: Clima, elektrische ramen voor en achter, elektrische verstelbare en verwarmde spiegels en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Er zitten nog twee sleutels bij (1 met werkende afstandsbediening).
Kortom, tot nu toe in m’n nopjes met m’n nieuwe oude dame. I’ll keep you posted…
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Gefeliciteerd en veel plezier met de dame
Groetjes Harry