Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Vind het eigenlijk wel gek,de man wie mij dit advies gaf ( vloeibare Pakking erbij) doet hele dagen niks anders dan motoren revisie.
( ook citroen) hij zegt (en heeft mij ook van deze vloeibare pakking meegegeven)Graag zou ik dus nog meer tips en dergelijke ontvangen.
Frank, wat ik niet zo goed begrijp: je wendt je (verstandig!) tot een vakman, die dag in dag uit met dit soort dingen werkt en die geeft jou een advies over het monteren van de bussen.
Waarom wil je dan daarna alsnog een advies (of bevestiging) via dit forum? Dat wekt toch alleen meer verwarring?
Want als iemand hier daarna iets anders beweert, wie moet je dan geloven?
Ik maak dat zelf ook mee: ze komen bij ons advies halen, en dan daarna wordt diezelfde vraag op een forum geplant zo van: dit zegt de expert, wat denkt de goegemeente ervan? Dan denk ik: waarom kom je dan eerst bij ons?
Zomaar een vraag Frank, ik bedoel er niets kwaads mee!
Overigens kun je de adviezen van iemand als waterman of DriverD e.d. wel als ‘specialistenadvies’ beschouwen omdat dit nu eenmaal Citro-specialisten zijn. En zo zijn er nog wel meer forumleden die heel goed weten hoe de vork in de steel zit, niet alleen in theorie maar ook in de praktijk, meestal omdat ze zeer veel sleutelervaring hebben. Maar dat moet je dus maar net weten, wie het écht weet en wie zomaar wat roept. Ziehier het eeuwige ‘probleem’ van een forum waar iedereen een nickname heeft.
Zelf heb ik bij mijn Pallas ook geen vloeibare pakking gebruikt bij de voetpakkingen en bij mij lekt het ook niet. Is wel een 2.0 Douvrin blok dus anders als die van jou (want -heel modern- van aluminium i.p.v. gietijzer) maar zelfde principe.
Als ik lees wat die specialist jou vertelt (jouw letterlijke woorden dus), krijg ik de indruk dat hij bedoelt: vloeibare pakking in plaats van papieren voetpakkingen. In dat geval is het logisch want er zal iets tussen moeten.
Wat hitte betreft: Tussen de ‘grote’ carterpan en het motorblok zit ook uitsluitend vloeibare pakking en ook dat werkt prima, hoewel de motorolie ook een hoge temperatuur bereikt.
Je moet wel een kwaliteitsproduct gebruiken uiteraard.
Maar goed ik zou gewoon die ringen gebruiken op de manier zoals waterman beschrijf : eerst om de bussen.
Als jouw motor voorheen goed liep en goede compressie had is er niet echt veel reden dat de bussen daarna te hoog of te laag boven het pasvlak uitsteken, dus een standaard cilinderpakking zou dan moeten volstaan.
Léo
(die zichzelf zéker niet als motoren- of revisie ‘expert’ bestempelt!!!)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt voor je advies,La Leo
Het is eigenlijk heel simpel.
Ik heb totaal geen,en dan ook echt geen ervaring met zelf een motor reviseren.
Wat ik wel wel kan is dingen uitelkaar halen, en weer in elkaar zetten.( en ik houd geen schroefjes over)
En het moet gewoon goed.
Ik heb de voetpakkingen bij de ene heb gehaald ( geeft er dus een advies bij)
En ook weer wat spullen bij een ander heb gehaald ( geeft er een ander advies bij)
Heb ik dus al twee verschillende adviezen.
Nu helpt mij af en toe iemand met raad en daad en die zegt bij wijze van weer wat anders.
Dus nu heb ik gewoon al drie verschillende adviezen.
Daarom vraag ik dus op het forum wat hiervan gedacht wordt.
En dit zijn voor mij vaak wel de doorslag gevende adviezen ( van het forum dan)
En wat die voet pakkingen betreft die zet ik er vandaag nog niet in ( met of zonder vloeibare pakking)
Ga eerst mijn huis werk over doen.
Heb waarschijnlijk geen vertrouwen in mijzelf om ze vandaag nog te monteren.
Want als ik het niet goed doe kan straks alles weer uitelkaar ,en kan ik weer een nieuwe motor pakking set kopen.
En dat vindt ik dus jammer geld.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met een 2nd opinion is toch ook niets mis?
Niet elke specialist heeft dezelfde mening of dezelfde werkwijze.
Meerdere meningen kunnen soms juist goed zijn om de juiste beslissing te nemen.
Daarbij tellen voor de argumenten om het op een bepaalde manier te doen mee.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Frank ik begrijp je volkomen!
En nee Arjan, met een 2nd opinion is niets mis!
Maar bevestiging vragen op een forum, daaruit kan ook weer twijfel en verwarring vloeien, dat is alles dat ik wilde aangeven. En het valt me dus op dat dit heel vaak gebeurt en dat de ‘vrager’ dikwijls nog verder in de knoop raakt.
Want hoe ga je nu van al die meningen en adviezen een waterdichte conclusie trekken?
Trouwens: het zou in dit geval heel goed kunnen dat er niet één ultieme methode is. Dus met of zonder vloeibare pakking ertussen, misschien kan het wel allebei!
Ik heb het persoonlijk nooit met vloeibare pakking gedaan of zien doen, maar dat zegt niet alles!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Want hoe ga je nu van al die meningen en adviezen een waterdichte conclusie trekken?
Dat kan alleen als iedereen hetzelfde advies geeft, dan zal dat waarschijnlijk de enige of de beste manier zijn.
Anders zal je moeten kiezen voor het advies welke het beste bij je past.
Zo zie ik het dan maar
Als je door alle meningen de weg kwijt raakt dan schiet je er idd niet veel mee op, maar dat ligt mogelijk dan ook een beetje aan jezelf als dat je overkomt?
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zou ik gewoon in het wphb kijken. Als het het oude ds-blok is staat daar volgens mij: monteren met vet. Wel eerst met droge pakkingen de uitsteek van de bussen meten. Met een stalen rei en voelermaatjes lukt dat meestal wel, hoewel een micrometer beter is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Dan zou ik gewoon in het wphb kijken. Als het het oude ds-blok is staat daar volgens mij: monteren met vet. Wel eerst met droge pakkingen de uitsteek van de bussen meten. Met een stalen rei en voelermaatjes lukt dat meestal wel, hoewel een micrometer beter is.
Hè das nu fijn dit zijn een beetje de antwoorden waar ik naar zoek ( vooraf proberen)
Dus als ik het nu goed begrijp pakking om de bus erin / passen en meten en dan definitief erin.
Wat voor vet mag ik hier voor gebruiken ,als dit in het wphb voor DS staat dan vindt ik het wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon lagervet. Liefst een beetje dik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En bedankt maar weer.
Zo kan ik morgen weer lekker verder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Niet vergeten om alle draaiende delen zoals krukasslagers enz. met een beetje inloop olie in te smeren.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dumnoz schreef:Niet vergeten om alle draaiende delen zoals krukasslagers enz. met een beetje inloop olie in te smeren.
Zal ik aan denken,en bedankt maar weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond.
dacht ik vandaag lekker bezig te gaan met de cilinderbussen had ik 1 verkeerde pakking ....grrrrrrr
dus deze maar effe geruild bij citro clasiek.
ook meteen maar weer naar de DS van JP gekeken,en wat is die mooi zeg.
moet alleen nog effe gepoetst worden en dan kan ze zweven.
toen ik daar was kwam er ook weer een kadootje voor het licht….
kun je zelf niet tegen poetsen.
daarna nog wat zitten kletsen en informatie ingewonnen
dus morgen maar weer verder.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120501214025?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vind je dat nou écht mooi, dat kleppendeksel?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Frank, wat zie ik nu een verchroomde kleppendeksel, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik zou het ding er niet opzetten.
Dat doe naar mijn idee afbreuk aan heel je restauratie zoiets hoort op een golfje of amerikaan maar niet op een CX Prestige naar mijn idee.
Maar verder schiet het lekker op zo te zien.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Vind je dat nou écht mooi, dat kleppendeksel?
Jij dus niet.
Weet niet dacht dat het wel leuk zal staan.
Ach en dof is ze weer voor het de schuur uit rijdt.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.