Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook toen je de unit uit elkaar had gehaald?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De turbodruk meter lijkt gefixt te zijn, gewoon een kwestie van de wijzer verdraaien op het asje.
Gelukkig hoef daarvoor ook niet de hele unit uit elkaar, alleen een stuk of 6 a 8 schroeven los halen om het voorste deel eraf te kunnen halen.
De wijzer heeft met stationairloop nooit recht omhoog gestaan, altijd iets naar links.
Nu staat de wijzer met stationairloop mooi recht, ik heb er alleen nog niet meer gereden dus nog even afwachten of dat ook goed werkt
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vorig jaar op CitroMobile had ik voor de CX nieuwe zijknipperlichten en extra deurrubbers gekocht bij CX Basis.
Het werd wel eens tijd om deze op de CX te plaatsen dacht ik zo
Enorm kleurverschil met de oude en nieuwe zijknipperlichten…
Het plaatsen ging niet zo makkelijk als je zou verwachten, de nieuwe knippers zijn net iets groter dan de oude op de bevestigingsclips
Dus maar een beetje plastic met een mesje weggeschraapt totdat ze wel pasten.
Er moeten alleen nog lampjes in
De extra deurrubbers zijn wel heel makkelijk te plaatsen. CX Basis heeft echt iets laten maken wat gewoon 100% past, erg netjes gedaan.
Alleen even met een platte schroevendraaien in het randje duwen en klaar. Sommige raden aan om met een beetje kit vast te zetten, maar ik ga eerst eens kijken hoe lang het zo blijft zitten voordat ik met kit ga rommelen.
Als je de CX niet kent zal je nooit weten dat het er niet hoort.
Ik heb er nog niet mee op de snelweg gereden, dus nog geen idee wat het resultaat is
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij blijft je knipoog-smiley weer hangen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zal wel door het warme weer komen…
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik ben wel eens benieuwd naar je ervaring met die extra deurrubbers…
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb ze ook en het scheelt behoorlijk in het lawaai, en vastkitten is niet nodig die dingen blijven goed zitten ik heb ze inmiddels 2 jaar erop zitten en nog nooit losgegaan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat klinkt goed, hopelijk krijg ik dezelfde ervaringen
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog een paar kleine zaken aangepakt.
Bij de keuring voor de Pressé opgemerkt dat er een benzine retourslang aan de slechte kant was, deze is dus vervangen.
De oude slang nog flink bewogen, maar die stond zeker nog niet op springen, maar toch fijne gedachte dat de slang vervangen is. Het was ook nog de originele slang van 23 jaar oud
Bij het wiel rechtsvoor was er een oude reparatie van de kabel naar de ABS sensor stuk gegaan. Even opnieuw gesoldeerd met een nieuwe kripkous. Hopelijk weer goed voor een paar jaar.
De hoogte is ook nog iets lager gezet, deze stond wat aan de hoge kant. Optisch vind ik het ook wat mooier dat de voorkant iets lager staat.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Kun je dat zomaar instellen? Vind die van mij eigenlijk ook voor het oog wat hoog staan.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb je eigenlijk wel een 4 kolom brug voor nodig
Of er moeten andere truukjes zijn…
Het was misschien 15 min werk, dus als je het door een specialist laat doen kost het je ook geen vermogen.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dit is geen klusje voor thuis, je wilt hier niet liggend onder de auto aan prutsen met het risico dat je de auto boven op je krijgt.
Je kunt dit alleen op een brug of smeerput veilig doen en dan is het een kwestie van meten en de hoogteregeaars afstellen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Okay, ik ben weer bij.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Daar heb je eigenlijk wel een 4 kolom brug voor nodig
Of er moeten andere truukjes zijn…
Nee, er zijn geen trucjes voor. Je MOET dat op een 4 kolommer of smeerput doen. AL HET ANDERE IS LEVENSGEVAARLIJK!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We zijn het in elk geval allemaal eens.
Veel werk is het niet, dus even een brug huren of even een langs een specialist zijn de opties die over blijven.
@break23m
Als ik het mij goed herinner staat de CX nu 17 cm vanaf de grond (gemeten vanaf de onderste rand van de dorpel).
Wellicht kan je het als vergelijking gebruiken. Dit is geen maat uit het boekje maar zo afgesteld dat de aandrijfassen precies horizontaal staan.