Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Beste forummers,
Na een dagje sleutelen ben ik er nog niet uit, maar verdenk een massapunt.
Maar waar zit de boosdoener??
Hier een filmpje….wie weet het??
http://www.youtube.com/watch?v=ZDitLKrny84&feature=youtube_gdata_player
Verlichting heeft dus invloed evenals achterruitverwarming.
Contacten ABS connectoren bij wielkasten en bij computer zijn schoon gemaakt.
Maar niks helpt dus.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast dank!!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Massaprobleem lijkt me ook waarschijnlijk. Als er verschillende elektrische onderdelen, die niets met elkaar te maken hebben elkaar toch beïnvloeden is et meestal een massaprobleem. Zeker gezien het feit het een type I betreft.
Als ik er aan denk zal ik morgen even in het WPH kijken waar de bron van ale ellende zou kunne zitten.
Vraagje: Stond je linker deur echt open, of hoort dat ook bij het Pack Storing?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Hoi Brian,
De deur stond idd open, dat is een melding die wél klopt haha!
In het WPH kan ik niet vinden wáár het massapunt zit. Het is enkel de melding, de ABS heb ik getest en werkt naar behoren.
Dus ik dacht de bekabeling van de computer, maar die lijkt okay, pluggen schoon etc.
Ik hoop niet dat het ergens ver achter het dashboard zit verstopt.
Of moet ik misschien ergens een extra kabel trekken?
See, buy, fly C5 V6
Ik zou `em even uitlezen.
( Even later) Nog ff in de schema`s gekeken:
Op je Bendix unit zitten 2 stekkers , een 7 polige en een 5 polige .
Goed schoonmaken die handel .
Die 5 polige is belangrijk: pool 1 is o.a.voor de stroomtoevoer van je lampje en je display.
Pool 5 is je massa! Je zou daar een extra massapunt op kunnen maken .
Succes!
( weer even later ) Wat ook nog kan is dat je sluiting hebt in je tellerblok waar dat lampje in zit , zou ik als 2e naar kijken.Er zit daar een wirwar van gedrukte bedrading.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Hoi Dirk,
Kijk, dat is top. Die stekkers had ik idd al gezien goed gereinigd.
Die verbindingen snapte ik al niet allemaal.
Hoe kan ik het beste een extra massa trekken, kan ik dat met zo’n simpele
blauwe splitter doen die je op de kabel knijpt? Of heb je daar speciale splitters
voor?
Dashboard is in orde, tellerhuis had ik ook al eens losgehaald en doorgemeten.
Nogmaals dank!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Verlichting, achterruitverwarming en ABS hebben één massapunt gemeen, namelijk M5. De ABS computer gebruikt een ander massapunt, maar het dashboard deel (waarscvhuwingslampje) gebruikt M5.
Als ik het goed begrijp uit de schema’s zit die bij het linkerachterlicht in de buurt.
Succes.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zo`n blauwe splitter is OK.`t Is massa nietwaar?
Maar wat Brian zegt , bij het achterlicht zou ik dan eerst maar ff nakijken , als dat niet werkt kun je die extra massadraad naar je Bendix alsnog trekken.
De andere massapunten links en rechts op je schutbord heb je veronderstel ik al gechecked?
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Jullie zijn helden, dank dank! Die punten had ik nog niet gehad. Zijn dat de schroeven bij de achterlichten, achter de bekleding, enig idee?
Onder de motorkap heb ik zo’n beetje alles gehad, ook de geschroefde punten aan bestuurderskant.
Dat het een gedeeld punt is moge duidelijk zijn haha!
Al 8 jaren zwijn ik door de APK met deze storing, maar nu wordt het toch een soort
staats-exame
Ik hou jullie op de hoogte!!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Nou, na een paar uur meten en rommelen kom ik toch weer bij de pluggen uit.
Deze nogmaals een goed gereinigd zover het lukte van bovenaf en het lijkt er toch op dat het effect heeft.
Vooral als een tweede persoon het lampje in de gaten hield terwijl ik aan de pluggen rommelde, dit heeft wel degelijk
effect op de storing. Het is dus te beïnvloeden op deze manier en dat is progressie! (Had ik in de acht jaar wel eerder mogen ontdekken, i know).
Morgen maar eens de brug op en dan met een tandenborstel de boel echt schoon schrobben…voorzichtig.
Maar nu, omdat ik toch ook achter ben bezig geweest viel mijn oog op 2 kabels!
In het magische boek van Haynes kloppen de kleuren, blauw en grijs als massa van de achterruitverwarming, zo lijkt het wel in het schema. Deze verwarming doet het echter prima.
Hier een fotootje van deze kabels:
Iemand enig idee waar ze van zijn? Komt geen spanning op (ook niet geschakeld), is ook geen massa, ik meet niks namelijk.
Lijkt me niet dat deze iets met ABS te maken hebben.
Iemand een ideetje?
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Misschien iets met een (ooit gemonteerde en later weer verwijderde?) trekhaak te maken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
[edit mod] Alle voorgaande quotes gewist. SVP niet quoten op het laatste bericht![/edit mod]
Trekhaak zit er nog op en functioneert zelfs nog naar behoren
De vorige eigenaar had er wel een carkit in zitten met externe antenne, het zou zomaar
een restant kunnen zijn. (toch geinig om nieuwe dingen te ontdekken)
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hebben we het over een Type I of een Type II?
Wel benieuwd.
Misschien een suggestie om type en bouwjaar in je avatar te zetten. Scheelt vragen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Het betreft een Type 1 uit 1993.
Ik verdenk nu het relais, deze lijkt wel kuren te vertonen.
Heb nu de hele handel aan meldingen uitgeschakeld d.m.v. de pluggen achter
de linker koplamp los te trekken…scheelt een hoop irritatie
(zal m’n avatar eens op orde brengen )
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Tsja, Type I, aardfouten, aardfouten, aardfouten…...
En net als in Type II, relaisvoeten, relaisvoeten, relaisvoeten..
Je moet een beetje leiden, met zo’n ding
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Noem het maar lijden.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
‘k Noem het zelf liever “karakter”
En dat is een redelijk valse als de jaarlijkse verplichting nagekomen dient te worden
See, buy, fly C5 V6