De kabel van de antenne en de centraledeur vergrendeling hebben gebrand in mijn saxotje.
gelukkig is niet de hele auto afgebrand, de kabels lopen langs de zekeringkast en die is ook flink warm geworden!! ik heb de reparatie niet zelf uitgevoerd omdat ik zekerheid wou dat ik geen storingen zou krijgen!!
oorzaak auto met de hand gewassen en is er water bij de antennevoet naar binnen gekomen en bij de kabels die al blootlagen door het verbranden is er kortsluiting ontstaan!!
nieuwe kabels zitten nu in de auto en de auto is weer opgebouwd kleine 650 euro!!
foto’s volgen nog
wtf kijk dan de zeker na of die zekering niet overbrugd was en of er andere overbrugd zijn. normaal gaat je zekering 15 a bij zon sluiting direct door en werkt alles terug mogelijk tuner autoradio niet meer in dit geval.
kabels horen niet bloot te liggen je radio ontvangst mag er maximaal onder leiden of je plafond verlichtingen in het ergste geval.
Dure garage ...
zekering 20a ging er door, ruiterwisser voor achter, heb alles zelf voorbereid daschboard is er volledig uitgeweest + voorstoelen en tapijt, met de radio was niks aan de hand, kon alleen nooit geen fm luisteren dat deed ik nooit want ik had altijd usb.
de kabel loopt via de antennevoet linksboven de hemel via linker a style naar beneden langs de zekering kast,
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar centrale deur vergrendeling in willen bouwen en de kabels wel terug gelecht maar niet netjes waardoor hij de antennevoet niet goed heeft gemonteerd en de kabel van de voet heeft beschadigt. door dat ik de auto met de hand heb gewassen is er water bij gekomen,
nou was ik wel vaker de auto maarjah van de 100x gaat net die ene keer gaat het mis….....
KLOTE
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zekeringen zitten in een auto om te voorkomen dat er brand ontstaat. Het feit dat door een simpele lekkage de boel bijna affikt betekent dat er iets goed fout zit/zat.
De elektriek van een uitschuifbare antenne loopt via de autoradio. Die zit als het goed is op een andere, lichtere, zekering dan de ruitenwissers en/of elektrische ramen. Een passieve antenne hoort geen voedingsspanning te krijgen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Hoe het heeft kunnen ontstaan / gebeuren tja…...
gelukkig is nu alles weer inorde, nieuwe kabels in de auto en de geluidsinstalatie is weer opnieuw gemonteerd,
blij dat niet de hele auto is afgebrand,,
foto’s volgen nog!!
bij een saxo is er bijna altijd een passieve antenne. tenzij je een raamantenne gebruikt. Volgens mij is er behoorlijk wat geklooit met het elektrisch circuit. ik hoop voor je nu dat al het geklooi weg is. Hopelijk is ie motorisch beter behandeld.
Antenne gaat normaal rechtsom naar de radio althans bij mij heb wel een dakraam maar ik denk niet dat dit iets uitmaakt.