Ik heb een C5 break automaat uit 2004
Mijn Afneembere trekhaak (Bosal) is een permanente trekhaak geworden. De draaiknop op de haak ontgrendeld het systeem niet meer.
Dat is op zich niet zo’n probleem.
Gevolg is wel dat mijn parkeersensoren nu een permanent opstakel waarnemen op korte afstand, waardoor bij het achteruit rijden een permanent luid signaal klinkt.
Hoe los ik dat op? Liefts met behoudt van functionaliteit van de parkeersensoren.
Wanneer ik de trekhaakdop schuin op de haak plaats richting de auto, dan klinkt er geen waarschuwing meer. Tijdens het rijden verdraaid de dop, dus een oplossing is het niet.
2004 C5 2.0 HDI 109 PK/ 81Kw automaat
gekocht met 236K Km
nu 340K Km plus…..op naar de 500K Km…...
En als je de dop er dan af laat?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
met de dop er af blijft hij piepen. (permanent obstakel)
Gek genoeg dus: met een schuine dop geen signaal, zonder dop een permanent signaal.
gekocht met 236K Km
Hmm dat is wel bijzonder. Nuja dan zou ik een manier zoeken om de dop enigzins te fixeren. Een dikke klodder vet op de trekhaak en dan de dop erop of iets dergelijks.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Misschien de afneembare kogel met schacht van de trekhaak afdraaien en het geheel weer gangbaar maken zodat de kogel weer gemonteerd kan worden?
Waarschijnlijk is het gewoon wat roest dat zorgt dat de knop niet meer kan draaien. Wat kruipolie en geduld lost dit meestal wel op
Alle goede adviezen ten spijt; helaas geen oplossing.
Ik heb nu een drastische maatregel genomen: de twee sensoren iets verder van het midden gezet.
wellicht nu wel een dode hoek precies in het midden, maar het gewenste resultaat is daar.
gekocht met 236K Km
ik heb ook een afneembare trekhaak , maar ik heb geen problemen wanneer hij gemonteerd staat.
mijn sensoren reageren er niet op…...
enkel wanneer er een aanhanger aanhangt piepen ze , anders niet….
ook ik heb een vaste trekhaak met sensoren en geen probleem !!
De truc die ik uitgehaald heb is het volgende,
i.p.v. een dop op de trekhaak een oude sok dubbel er overheen gedaan, nu word de kogel niet meer gedetecteerd en werkt alles zoals het hoort, ‘t is alleen minder mooi.
Wellicht werkt het ook met een sponsachtige dop, het gaat er om dat de ultrasoone golven geabsorbeerd worden i.p.v. gereflecteerd.