Goedemiddag allen,
Ik heb er gisteren een lange rit op zitten (retourtje Amsterdam - Groningen) en ik heb gemerkt dat ik met heeeeeel veel moeite de temperatuur in m’n auto naar beneden krijg. Ik heb geen airco, alleen de blower, welke netjes werkt op alle standen, maar op z’n koudste stand een pislauwe lucht de auto in slingert.. Nu was het gisteren buiten geen 50 graden, dus volgens mij moet dat anders kunnen..
Is dit op te lossen door de filter onder je raam te vervangen? Zo niet, in welke hoek moet ik het dan zoeken? Ik rij overigens een Saxo 1.4 VTS uit 1998.
Om mijn vragenlijstje helemaal compleet te maken; is er online een handleiding (oid) te vinden hoe je zelf al je filters (lucht/benzine/olie etc.) schoon te maken/te vervangen? Als dit er niet is, welk boek raden jullie me aan om te kopen? Het standaard Haynes-boek?
Alvast bedankt voor de genomen moeite,
Floris
hey
pislauwe lucht: staat de temperatuur regeling op heet of helemaal op blauw of helemaal op rood? het kan zij dat de hendel niet juist inelkaar meer zit radio eruit en je ziet het
filter onder raam kan je als het zon spons is gewoon wassen in en emmer water 2 maal doen en dan een keer met een beetje zeep. de luchtstroom word zo groter
luchtfilter gewoon filterhuis openschroeven de koppeling naar de gasklep en luchtbuis losmaken oude eruit en nieuwe erin. en terug monteren is de enige die je kan reinigen in tussen tijd.
benzine filter staat hier een paar topics beneden beschreven. (inhouden motor of zo is de topic naam)
oliefilter eerst olie aflaten met nr sleutel 24 op de carter waterpomptang op de tjoep van jouw filter is normaal een metalenfilter anders moet je een dopsleutel gebruiken die op de pvc behuizing past. filter op motorcode halen en niet op jaartal en motortype dan zit je veilig en past alles direct.
in ieder goed automative boek staat alles goed uitgelegd. Of je kan hier alles vragen.