Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zitten bij alle XM’s standaard tweeters boven in het dashboard of zat dat alleen als je een Clarion radio erin had.
Bij 1 van mijn XM heeft die tweeters er namelijk niet in, die heeft alleen 2 in de voordeuren en 2 naast de hoedenplank.
De andere XM heeft dus die 2 tweeters bovenin het dashboard…..
durf het niet te zeggen eigenlijk… wat coor speakers zitten er in de voorportieren? als dit een dubbele conus is, dan zou het kunnen zijn dat de tweeters achterwege zijn gelaten.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 108
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
volgens mij was dit afhankelijk, welke opties je ooit gekozen had, ik heb 3 XM’s gehad zonder, de 4e is met tweeters, wel een duurdere uitvoering, geen clarion of stuurbediening van de radio.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wat voor speakers er in dedeuren zit weet ik zo niet, moet ik kijken.
Ik denk dat het te maken heeft met de optie van een clarion radio met stuurbediening maar kan het nergens vinden of dat zo is.
ik zal eens de brochure erop naslaan, of had je dat al gedaan?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het heeft in ieder geval niks te maken met stuurbediening oid, ik denk dat de wat duurdere uitvoringen deze tweeters hadden, in ieder geval ligt er altijd een draadje. Ergens bij de tussenserie hebben ze ook polariteit veranderd.
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Hoe dan ook, het klinkt een stuk beter met.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Vond ik niet…..blikkerig.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het draadje ligt er inderdaad. Het is een V6 Ambiance uit 1990, goedkope uitvoering.
Maar het is natuurlijk mogelijk dat het laer ingebouwd is.
Of het mooier klinkt is natuurlijk persoonlijk, ik vind het niet verkeerd klinken.
JaapJ schreef:Vond ik niet…..blikkerig.
+1
XM TCT Ambiance`94
Al eens in een ander draadje geopperd, is de “vilt;laag” wel aanwezig die boven de originele tweeters hoort te zitten??
Op mijn (originele) tweeters zit een viltstuk van 1,5 mm dik (dit is origineel) klank van een tweeter is erg divers afhankelijk van het gebruikte materiaal.
Ik heb een beetje aardigheid in audio… zo veel eigenlijk dat er voor een vermogen aan appaaratuur geinstalleerd is en ik meedoe aan wedstrijden op kwaliteitsvlak.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dan kun je ook beamen dat je de hoge tonen moet richten richting je oren. In een auto is dit dan de beste plaats. In de deuren is erg indirect. Uiteraard moet je de boel goed afregelen zodat het niet te schel word. Een viltstuk zit er bij mij niet in, maar zal het zeker minder schel maken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij mij zit er ook geen viltlaag op, vind het eigenlijk best goed klinken.
Maar het is maar wat voor eisen je er aan stelt.
Kunt een standaart instalatie uit 1990 natuurlijk niet vergelijken met wat je nu
kopen kan.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Luidsprekers gevonden, niet zo moeijlijk want er zijn slopers genoeg.
Maar wie heeft er nog tweeters over??
Heb je nou (fabrieks)speakers van de sloop gehaald en hadden geen van die XM’s tweeters ingebouwd ?
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja, niet elke XM heeft ze.
En er lag er maar 1.