hallo, een vraagje is het normaal dat de temp wijzer een streepje boven de 90 gr aanwijst ? verder geen problemen km 37400
alvast bedankt
Bij mij gaat ie bij momenten ook eventjes boven de 90°. Maar dat is maar eventjes, daarna zakt ie terug tot net eronder. Zal wel normaal zijn.
als je hiervoor dieseltjes gewoon was (kan ik natuurlijk niet weten in iemand anders’ plaats) is deze ongerustheid wel normaal, benzine’s (vti-blok) hebben immers altijd een matig warmere bedrijfstemperatuur dan diesels; waar het wijzertje bij dieselstjes normaliter net onder tot af en toe op de 90 graden varieert gaat het wijzertje bij benzine’s vaak een streepje of 2 hoger. alles is uiteraard afhankelijk van de manier waarop je motor dat moment in gebruik is en hoeveel koeling hij krijgt (hete zomerse temperaturen of kille winterkou)
Zorgen zou ik me pas maken als dat wijzertje met de 100 begint te vrijen dan is er iets mis en daar kan je op dat moment zeker van zijn. Hou het in het oog zou ik zeggen, als je merkt dat er binnenkort weer een streepje bij komt zit je wellicht met een radiatorlek, een fles water om in nood je koelwaterreservoir bij te vullen (liefst regenwater = geen kalk) ergens in je wagen kan je in dat geval van een panne besparen totdat je je garagist bereikt, oververhitting kan namelijk permanent schade toebrengen aan bepaalde onderdelen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
geen probleem
verder uitleg dan deze van maddock niet nodig
altijd meter in het oog houden,staan er niet voor niets