Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zoals ik al zei is die wel wat verkleurd, dus misschien moet Thomasc3vtr ‘m toch maar meenemen als backup .
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik sla het niet af hoor
De afgelopen maand heeft de 16V al 2x verzuimd om normaal te starten (wel terwijl mijn vriendin er in reed, maar soit ). Dit zijn de symptomen volgens haar op die momenten dat ie slecht start (heb ‘helaas’ zelf dit probleem nog niet meegemaakt):
- Slecht starten. Pas na meerdere malen lang doorstarten slaat ie aan.
- Stinken. Wat de geur precies is, durft ze niet te zeggen.
- De hoes die om de versnellingspook zit wordt aan de onderkant vrij warm.
Opmerking: er wordt de laatste tijd maar weinig mee gereden en de gereden afstanden zijn (helaas) doorgaans niet al te lang. Verder geen noemenswaardige dingen.
Wat zijn zaken die ik kan verdenken als veroorzaker voor dit probleem?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Vermond schreef:Zoals ik al zei is die wel wat verkleurd, dus misschien moet Thomasc3vtr ‘m toch maar meenemen als backup .
De mijne is ook wat verkleurd, maar dat was toch pat poekoek wou?
Ik zal zien of hij nog bij de rest in de auto past.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Poekoek schreef:Ik sla het niet af hoor
De afgelopen maand heeft de 16V al 2x verzuimd om normaal te starten (wel terwijl mijn vriendin er in reed, maar soit ). Dit zijn de symptomen volgens haar op die momenten dat ie slecht start (heb ‘helaas’ zelf dit probleem nog niet meegemaakt):
- Slecht starten. Pas na meerdere malen lang doorstarten slaat ie aan.
- Stinken. Wat de geur precies is, durft ze niet te zeggen.
- De hoes die om de versnellingspook zit wordt aan de onderkant vrij warm.Opmerking: er wordt de laatste tijd maar weinig mee gereden en de gereden afstanden zijn (helaas) doorgaans niet al te lang. Verder geen noemenswaardige dingen.
Wat zijn zaken die ik kan verdenken als veroorzaker voor dit probleem?
Wat doet je vriendin bij de start met het gaspedaal? Die hoes om de pook wordt bij mij ook knap warm, dat is normaal.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ja iets verkleurd is prima, dat is ie nu ook wel en past prima bij de rest.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Poekoek schreef:De afgelopen maand heeft de 16V al 2x verzuimd om normaal te starten (wel terwijl mijn vriendin er in reed, maar soit ). Dit zijn de symptomen volgens haar op die momenten dat ie slecht start (heb ‘helaas’ zelf dit probleem nog niet meegemaakt):
- Slecht starten. Pas na meerdere malen lang doorstarten slaat ie aan.
- Stinken. Wat de geur precies is, durft ze niet te zeggen.
- De hoes die om de versnellingspook zit wordt aan de onderkant vrij warm.Opmerking: er wordt de laatste tijd maar weinig mee gereden en de gereden afstanden zijn (helaas) doorgaans niet al te lang. Verder geen noemenswaardige dingen.
Wat zijn zaken die ik kan verdenken als veroorzaker voor dit probleem?
Iemand een idee?
Omdat het alleen bij je vriendin gebeurt en niet bij jou, kan het aan haar startprocedure liggen. Een luchtje dat dan vrijkomt, kan erop wijzen dat ze hem laat verzuipen. Vandaar mijn vraag wat ze met het gaspedaal doet.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ze gebruikt het gaspedaal niet bij het starten. Overigens kreeg ik op een ander forum de tip dat het wel eens de bougies of de verdeler kunnen zijn, dus ik ga eerst maar eens nieuwe bougies monteren.
Overigens vandaag al even de Morettes gepast:
De kleur past natuurlijk niet, maar ze gaan dan ook nog gespoten worden. De rechter (op de foto’s) zit bovendien nog wat scheef. Ook de binnenste lampen moet nog een aansluiting voor gemaakt worden. Enige wat ik mij afvraag: ik zie geen aansluiting voor de stadslichten, hoe ga ik dit oplossen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Poekoek schreef:
Iemand een idee?
Inderdaad, beginnen met: Verdeelkap, bougie’s en bougiekabels. Daarna mengselcontrole: Lambdasonde ok? Luchtmassameter ok?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vergeet ook je ontstekingsmodule niet, die kan eveneens voor startproblemen zorgen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
OK, deze bevestiging is prettig. Ik ga het stap voor stap proberen om zaken uit te sluiten en niet onnodig bepaalde onderdelen te vervangen. Dus als eerste de bougies.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Hij staat erg mooi met die morretes.
Kan je eventueel jou hoedenplank ook meenemen of doe je die niet weg?
Ik ben miss wel nog geïnteresseerd in een hoedenplank met boxen, dan moet ik er in de mijne geen maken.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bearwil schreef:Vergeet ook je ontstekingsmodule niet, die kan eveneens voor startproblemen zorgen.
Een module doet het of hij doet het niet. Doet ie het niet dan is ie stuk. Modules doen het niet soms wel en soms niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een zwaar vervuilde stekker, of slecht contact van de stekker met de module kan je behoorlijk wat last geven, weet ik uit eigen ervaring. Bovendien heb ik een tijd geleden een nieuwe gekocht voor alle zekerheid, maar dat was geen originele Bosch. Met dat ding startte hij wel zo beroerd, ik moest met het gaspedaal spelen om hem na enige tijd aan de praat te krijgen, dat ik de oude Bosch maar weer terug heb geplaatst.
Maar wat je zegt, is natuurlijk wel de kern van het probleem hier: bougies doen het wel of niet, bobines eigenlijk ook en dat geldt voor meer zaken. Wellicht zit ergens een slecht contact.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
We hebben de hoedenplank mee, kom je dan morgen even naar de Bx?
Doe je je oude hoedenplank met boxen weg? Anders ben ik miss wel geïnteresseerd.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.