21 van de 48
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 april 2012 11:57 PM
  [ # 301 ]

Nog even over de tellerkabel: aangezien je die netjes gesplitst hebt, kun je het tellerblok er nu met kabel en al uit halen. Op de terugweg een beetje pielen om de kabel weer door het juiste gat te prikken, maar heel lastig is dat niet. De normale werkwijze bij een DS. Voldoet ook prima bij een CX.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 april 2012 10:31 AM
  [ # 302 ]

Ah dat was het… Wink Gaan we proberen, al gaf ie niet echt mee.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 april 2012 02:14 PM
  [ # 303 ]

Op het scheiden van de markt (lees: op de zaterdagnamiddag voor de voorjaarsrit) het tellerblok losgekregen en de riem strakker gezet. Nu de kofferbak weer goed droog is meteen de NOS kofferbakbekleding op de bodem gelijmd. Die lag ook al jaren in de kelder te wachten. Ziet er weer strak uit.

Helaas bleek tijdens de voorjaarsrit dat de dynamo geheel in overeenstemming met de norm was voorzien van een brakke stekker. Helaas ook dat die diagnose pas gesteld kon worden nadat de CX was stilgevallen en de accu weer was bijgeladen. Toen was ik al per leen-C3 naar huis gereden… Wink Maar goed, ook dit euveltje is inmiddels verholpen, met dank aan 2400gti en Sjors van Hydraulique.

De jammerende riem blijkt overigens bij nader inzien die van de hydrauliekpomp te zijn, dus daar kijken we komend weekend ook maar even naar. Ik heb nou toch de smaak te pakken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 24 april 2012 02:55 PM
  [ # 304 ]

Hehe, binnenkort opent Garage Mulder haar deuren? Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 april 2012 03:16 PM
  [ # 305 ]

Laughing
Iedereen met een CX is welkom voor een bak koffie en een kletsverhaal maar verdere diensten met enige garantie zie ik mezelf niet zo snel verlenen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 april 2012 10:41 AM
  [ # 306 ]

Let op bij het strakker zetten van de snaar van de hydrauliekpomp, dat je eerst de wartel van de leiding aldaar een slagje losdraait (sleutel 12). Anders kan de leiding onder spanning komen te staan bij het verdraaien van de pomp. Voordat je dat doet, eerst natuurlijk de auto in de laagste stand en de ontluchtschroef een slag losdraaien.

Ik zet altijd de moeren van de pomp zo vast dat hij nog net te verdraaien is. Dan een sleutel op de bovenste moer, en met de andere hand kun je met een waterpomptang die je tussen de pomp en de steun van de versnellingsbak klemt druk zetten op de pomp zodat de snaar goed strak komt te staan. Als je hulp hebt gaat het natuurlijk makkelijker. Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 april 2012 09:56 PM
  [ # 307 ]

Ik vind het maar vreemd. Ik kan de riem uiteraard een stukje induwen maar hij zit zeker niet te los. Ik neem aan dat de riem niet té strak zit want dan zou het toch continu moeten optreden, lijkt me. Wat de vraag oproept waardoor het gejank dan wordt veroorzaakt. Ik vermoed de hydrauliekpomp aangezien het zich alleen voordoet bij het starten van de motor en vrij snel daarna ophoudt (zodra er wat druk is opgebouwd?). Kan het zijn dat de pomp in eerste instantie niet meedraait? Maar waarom dan even later wel? Is dit een voorbode van een kapotte pomp? Of is het toch de dynamo? Kan ik er eenvoudig achter komen wat de oorzaak is? En wat doe ik er vervolgens aan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 april 2012 10:03 PM
  [ # 308 ]

Is het niet het lager in de spanrol ?

anders ff iemand anders laten starten en luisteren (uiteraard zonder met de vingers of oren tussen de riemen te komen)  Smile .

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 april 2012 10:07 PM
  [ # 309 ]

Laughing Zó groot zijn mijn oren toch niet…?
Ik zal mevrouw Mulder eens laten starten. Vindt ze leuk. Kijken of ik wat hoor voordat ze em verzopen heeft… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 mei 2012 09:44 PM
  [ # 310 ]

Het gejank lijkt toch bij de dynamo vandaan te komen. Maar goed, het geluid is dermate hard met de kap open en alles zit zodanig dicht bij elkaar dat het lastig is om dit met zekerheid te zeggen. Het begint niet meteen met starten maar zo’n 10 seconden daarna. Na een paar tellen houdt het ook weer op. Ik zie in ieder geval niet direct iets haperen.

Meteen maar even gekeken naar de blowermotor. Ik kan de blower niet meer aanzetten zonder getrakteerd te worden op gereutel en gekrijs. Maar hoe krijg ik het deksel van de motor af? Er zitten wat clipjes en boutjes waar ik zo goed als niet bij kan. Moeten de bouten in het schutbord los en de motor er in zijn geheel uit? Of kan het deksel er toch met een slimmigheidje af?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 mei 2012 10:14 PM
  [ # 311 ]

De motor moet er inderdaad in z’n geheel uit om te kunnen splitsen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 mei 2012 10:43 PM
  [ # 312 ]

Als het gejank alleen na het starten optreed, zou ik bijna denken dat de startmotor niet direct loskomt van de starterkrans ...

En dat die motor er uit moet is jammer - van de andere kant, je lijkt er wel aardig bij te kunnen. Gaat ‘t allemaal nog wel lukken voor Citromobile?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 mei 2012 10:57 PM
  [ # 313 ]

Zeker niet…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 mei 2012 11:01 PM
  [ # 314 ]

@break23m: soms ook bij plotselinge toerentoename. Hoewel dat alweer een tijdje geleden is, lijkt een relatie met aandrijving door een van de riemen me daardoor meer voor de hand liggen. Met warme motor overigens geen last van voor zover ik me herinner.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2012 01:29 AM
  [ # 315 ]

Freek, het zou ook nog de spanrol kunnen zijn. Bij de waterpomp.
Maar inderdaad: alles zit zó dicht bij elkaar dat het lastig is om te benoemen wat er precies krijst.

Dynamo-riem kan ook nog, is wel een usual suspect.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
21 van de 48
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook