Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Hoi, even kort voorstellen. Naam is Ruben, danwel Pluisch. al ruim 20 jaar citrofiel…heb alle naoorlogse citroenen tot 1995 zo’n beetje in bezit (gehad) op de M35 en Mehari na. Wat mij betreft zijn de Opron ontwerpen de allermooiste en meest geweldige auto’s, met name de GS en…de SM.
Sinds enkele weken in bezit van mijn 2e SM…korte tijd zelfs in bezit geweest van 2 SM’s
Mijn eerst SM is verkocht aan een held op dit forum die met gouden vingers de motor gaat doen herleven…
Ikzelf zag dit niet zitten en heb onlangs een erg mooie 3L USA SM aangeschaft, met 5bak. In overleg met de koper van mijn andere SM heb ik de juiste delen van de EU neus gehouden om deze binnenkort te gaan ombouwen.
Ik kan niet wachten om er van te genieten, maar eerst komen er de goede kleppen in. Bij de recente motorrevisie heeft de vorige eigenaar besloten om opnieuw zoutgevulde kleppen te monteren. Hoe jong deze ook zijn, de risico’s ga ik er niet mee lopen…
Maar blij ben ik nu al…en…ik moet nog oppassen dat ik niet ga wennen aan die USA neus.
Ik zal jullie vast vaker gaan tegenkomen hier op het forum. Na ombouw van de neus is het eerstvolgende project om de koplampen met kabeltjes draaiend te maken. Waar ik naar op zoek ben is de draaicurve van de lampen. Iemand suggesties? Op basis van de curve is er dan een goed 4 stangen mechanisme te ontwerpen hoop ik. Ik ga namelijk voor 1 kabel ipv 2 onafhankelijke.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welkom Pluisch! Voordat je met kabels aan de gang gaat: de SMCDF heeft, lees ik net in het nieuwste clubblad, onderdelen laten maken om het originele systeem weer werkend te krijgen. Verder stat er in de yahoo groep juist de afgelopen week veel info over de ombouw met kabels.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
interresant. OMdat ik een USA SM heb nu, heb ik uberhaupt geen systeem. Dus ga ik zeker met kabels aan de gang, minder origineel maar hopelijk veel simpeler en betrouwbaarder.
Ik zat net toevallig jouw SM verhaaal vanaf 2009 te lezen. Ik zag veel herkenbare punten met mijn vorige SM…wat er allemaal gedaan “zou” zijn….niet dus.
hoe is dat jou bekomen?
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Pluisch schreef:In overleg met de koper van mijn andere SM heb ik de juiste delen van de EU neus gehouden om deze binnenkort te gaan ombouwen.
Als je de orginele neus “hergebruikt” kun je dan de hydraulische delen voor de koplamp verstelling dan ook niet hergebruiken?
Als ze goed zijn/ goed gereviseerd zijn, zijn ze mijns inziens net zo betrouwbaar als het kabelsysteem…
Succes met je project in ieder gaval en welkom !
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Hydrolisch Systeem heb ik laten zitten in de andere SM…in overleg met de koper. Is niet erg…het is mij te kwetsbaar en het ombouwen was ook een Giga klus…
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ombouwen is een uurtje werk. 2 steuntjes bij de rechter linker stuurarm op je eigen auto zetten. De rest zit al op de EU neus. Nu heb je de koper van je “sloper” een cadeautje van 700 euro gedaan en heb je je eigen auto straks smeck met beunkabeltjes zitten. Zonde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Pluisch schreef:interresant. OMdat ik een USA SM heb nu, heb ik uberhaupt geen systeem. Dus ga ik zeker met kabels aan de gang, minder origineel maar hopelijk veel simpeler en betrouwbaarder.
Ik zat net toevallig jouw SM verhaaal vanaf 2009 te lezen. Ik zag veel herkenbare punten met mijn vorige SM…wat er allemaal gedaan “zou” zijn….niet dus.
hoe is dat jou bekomen?
Ik had daar stiekum al op gerekend en met zelf sleutelen leer je de wagen pas goed kennen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
waterman schreef:Ombouwen is een uurtje werk. 2 steuntjes bij de rechter linker stuurarm op je eigen auto zetten. De rest zit al op de EU neus. Nu heb je de koper van je “sloper” een cadeautje van 700 euro gedaan en heb je je eigen auto straks smeck met beunkabeltjes zitten. Zonde.
Tja…je hebt er een punt…gelukkig is het mijn eigen auto geweest waar ik dingen van heb laten zitten, bewust, omdat ik de nieuwe koper ook graag gelukkig maak
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat heb je nog over van die hydrau units?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
bogaard77 schreef:Wat heb je nog over van die hydrau units?
Nada. Ik heb de metalen armpjes van de lampen en het stuurhuis gehouden. verder niks.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
helaasch..
yahoo group. John Titus….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
bogaard77 schreef:helaasch..
yahoo group. John Titus….
Yep, ik ga eens contact met hem zoeken voor wat tekeningen. Kabels zijn mooi man! de Boden kabel helemaal.
Of anders toch met servo’s…ook leuk.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
lees je eerst eens in in de yahoo group. Het is niet zo simpel. Ze draaien namelijk asymetrisch..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
bogaard77 schreef:lees je eerst eens in in de yahoo group. Het is niet zo simpel. Ze draaien namelijk asymetrisch..
Ik weet het…dat is goed op te lossen met een 4 stangen mechanisme onder het metalen lampframe…maar goed…natuurlijk heeft het zin om me in te lezen. Ben alleen al zoooooo lang weg bij yahoo dat ik inlognaam, mailadres en password ff niet meer paraat heb…
Heb John Titus al een mailtje gestuurd.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Leuk je hier te treffen Ruben. Zo te lezen is het zo gefixt als je toch voor de hydraulische originele oplossing gaat. De benodigde onderdelen komen vroeg of laat wel op je pad. Ooit toen ik nog kleine elektrisch autootjes verzamelde kreeg ik al te horen dat je je eerste Alfaatje altijd te duur betaalt. Daarma komen ze vanzelf op je af…. Succes met het projectje !
De bekleding van je auto heb je trouwens te danken aan snel ingrijpen door de brandweer. Zo met CitroMobile op stapel staat de brandende SM zo maar weer op het netvlies. Kleurt trouwens goed met de witte carrosserie dat oker geel. Tot van het weekend !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Oja! dat komt uit Pauls auto…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>