2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
twan238’s TZD Turbo
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 maart 2012 05:07 PM
  [ # 16 ]

Vanmorgen de tzd uit de schuur gereden, en wat ziet ik: een grote groene Lhm plas ( mijn gedachte: leuk hè die hp citroens,grr) heel voorzichtig en stil ( het is wel zondag…) de auto op bokken gereden. Ik wilde alleen even kijken wat er loos was, zoals gewoonlijk lukte dat natuurlijk weer niet dus uiteindelijk was ik toch in m’n overal aan het klussen. Stukje slang van een lekretour van de veerpoot lv was helemaal dwars af, vervangen met een stukje slang van een C5 wat ik nog had liggen. Binnen een half uur was de auto weer lhm lekvrij en van de bokken af, ik wordt nog eens handig op deze manier!  Laughing  o ja, de tweede foto toont iets wat ik weer wat minder lollig vindt..

Untitled by twan238, on Flickr

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 maart 2012 05:18 PM
  [ # 17 ]

dat is een oude versterkerkabel van een vorige eigenaar die ik nooit weggehaald heb. Die kan je er zo uit slopen denk ik, dan kunnen en weer 2 bodemdoppen in…

Edit: ik zie nou dat er ook wat roest zit. Das minder.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 maart 2012 05:25 PM
  [ # 18 ]

Het achterste gat is best groot, achter de kabel is het aardig krokant. Ffkes afdoppen gaat dus niet meer :p ik laat er bij de APK wel een nieuw stukje in lassen

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 maart 2012 05:38 PM
  [ # 19 ]

Heb je zelf nog geen lastoestel?  Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 maart 2012 06:00 PM
  [ # 20 ]

Jazeker, er staa t hier een exemplaar wat mijn overgrootvader ooit nieuw gekocht heeft. Alleen heb ik 0,0 ervaring met lassen

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 12 maart 2012 03:34 AM
  [ # 21 ]

Dan gaan we samen op lascursus bij Lars. Met die ouwe slee-iks van mij kan ik ook wel wat lashandigheid gebruiken.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 maart 2012 11:11 AM
  [ # 22 ]

Kijk, dat klinkt als een leuk plan! En het is gelijk een goede reden om weer wat kilometers te maken tongue wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 maart 2012 09:57 PM
  [ # 23 ]

Hoho, ik kan gaten dicht bakken. Dat wil nog niet zeggen dat ik kan lassen Laughing Het moeilijk laswerk doe ik samen met mijn vader. Maar een lasmeeting is altijd leuk Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 april 2012 12:57 AM
  [ # 24 ]

niet alleen de TZI heeft de nodige aandacht gekreken, maar de diesel heeft ook een beetje TLC gehad!
de deurpanelen die origineel bij het leer horen zijn geplaatst :

IMG_0124 by twan238, on Flickr

IMG_0125 by twan238, on Flickr
ziet er toch wel netjes uit al zeg ik het zelf angel
verder nog enkele VEP’jes gelokaliseerd:
- lv deur open = geen elektrische ramen voor—> beetje trekken duwen aan de kabel in de deur zorgt ervoor dat het soms wel werkt met de deur open. met de deur dicht geen enkel probleem met de ramen. (ooit als ik durf maar is wat kabeltjes opnieuw gaan leggen; mijn conclusie uit bovengenoemde = breuk in kabel thv deur, juist?)
- claxon heeft het een tijdje niet gedaan, nu ineens weer wel..

en ook is er deze week een kleine lhm lekkage ontstaan RA, zo als ik snel gekeken heb lekt het thv de klem/oog. mijn vraag: wat is dit voor leiding?

IMG_0127 by twan238, on Flickr

oja! de rammel bij bochten rechtsom komt waarschijnlijk doordat de uitlaatdemper ergens tegenaan tikt.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 april 2012 01:22 AM
  [ # 25 ]

Misschien is de lekzak om de veercilinder lek, onderaan. Dat is vrij makkelijk te vervangen. Aan de lekzak zitten 2 plastic slangen, 1 voor lucht, 1 voor lekretour.

Deurpanelen zien er goed uit! Maakt het goed af.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 april 2012 01:44 AM
  [ # 26 ]

Mooi die deurpanelen! Over die lekkage; met een beetje geluk is het een doorgesleten plastic leiding, of zit de leiding niet goed in de lekzak…

Je wou zondag nog langskomen toch? als je de TZD meeneemt kunnen we wel even kijken! (heb eventueel ook wel tijd om de raambekabeling te fixen)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 april 2012 11:05 AM
  [ # 27 ]

Ja, ik kom zondag langs cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 april 2012 11:15 AM
  [ # 28 ]

Dat natte slangetje is de ontluchting volgens mij. Die steekt de ronde subframe koker in, en eindigt daar ook. Deze zou in principe geen LHM moeten voeren. Hij kan kapot schuren over de scherpe rand van het subframe, heb ik zelf al eens geconstateerd bij de mijne. Maar dan nog, er zou geen LHM door moeten gaan. Het best maak je het eerst een keer schoon, ontvetten, om vervolgens te checken waar het vandaan komt.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 mei 2012 07:20 PM
  [ # 29 ]

We kijken hier naar de rechterkant van de auto, rechts naast de radiateur. Dit is als ik het goed het heb een plaats om te ontluchten, echter komt hier koelvloeistof uit gelopen. Het llijkt erop dat er teveel druk op het systeem komt, iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn ? Ik wil zondag toch graag met de BX naar citromobile, anders moet ik degraderen tot de saxo van mijn vader…  smirk


Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 mei 2012 07:25 PM
  [ # 30 ]
bx-cannes schreef:

Dat natte slangetje is de ontluchting volgens mij. Die steekt de ronde subframe koker in, en eindigt daar ook. Deze zou in principe geen LHM moeten voeren. Hij kan kapot schuren over de scherpe rand van het subframe, heb ik zelf al eens geconstateerd bij de mijne. Maar dan nog, er zou geen LHM door moeten gaan. Het best maak je het eerst een keer schoon, ontvetten, om vervolgens te checken waar het vandaan komt.

Het desbetreffende slangetje vervangen en nu nergens geen last meer van Wink

Verder is er de afgelopen weken weer een hoop gedaan

- Deurbekabeling gerepareerd
- uitlaat steun achter vast gelast ( thnx Lars )
- kachelventilator vervangen door 1 uit een auto met 40.000km ( ik hoef de deur nu niet meer met gang dicht te gooien)
- achteruitensproeier aan de gang gemaakt, en zo nog wat meer klusjes die je lekker bezighouden

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook