Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vraagje!
Mag je de kabelbundel inwikkelen met stuurlint?
http://www.futurumshop.nl/fietsonderdelen_stuurlint.whtml
Of wordt dan de kabels te heet? Isolatietape lijk me niet zo...mooi
En mijn kabelgoot te lomp
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bertje beige schreef:Ik zeg; laten taxeren, je hebt een hele bijzondere BX, en als iemand jou aanrijd kan jij met dat taxatierapport aantonen dat het een bijzondere BX is die in een goede technische staat verkeert.
Anders kan de tegenpartij je afschepen met de dagwaarde.Ik heb zelf een type 2 BX uit 86 met maar 26000 km op de klok, en die moet ik ook nog steeds laten taxeren en ik heb hem niet all risk verzekerd en dat gaat na de taxatie ook niet gebeuren.
Voor de rest zeg ik; goed bezig met je BX en ik bewonder het dat je na elke tegenslag stug vol houd
Tja tegenslag (karakter, om het netjes te zeggen), het is een auto die héél wat achterstallig onderhoudt heeft gehad.. En doordat het een Digit is, was het voor mij de rede om ze te kopen..
Als het een andere uitvoering was, dan had ik ze laten staan.
Het klinkt wellicht gek, maar ik het een erg leuke auto die zeker leuker is dan de nieuwere auto’s.
Daar ben ik wel achtergekomen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
“Het klinkt wellicht gek, maar ik het een erg leuke auto die zeker leuker is dan de nieuwere auto’s.”
Ach, dat vinden we hier toch allemaal?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:2x dimlicht
1x grootlicht (2 op 1 relais)
1x mistlampen (2 op 1 relais)Ik werd getipt dat je de dimlicht beter beide een relais kan geven. Mocht er een kapot gaan heb je nog een dimlicht die het doet. En als ze beide kapot gaan dan heb je slechte relais gekocht!
Zo heb ik het bij mijn CX ook gedaan, 2 relais en 1 reserve in het dashboardkastje
Overigens ook 2 apparte zekeringen gebruikt, om dezelfde reden natuurlijk.
Volgens mij krijg je na een taxatie ook de dagwaarde uitgekeerd…
Alleen is de dagwaarde voor de auto een wrak werd bepaald door iemand die er verstand van heeft (en als zodanig geregistreerd staat) en is het daarom voor de aansprakelijke partij lastiger om je af te schepen met: een vervangende auto kost je een bak bier, hier heb je drie tientjes.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat wel zo??
Ik dacht:
Stel je auto wordt voor op 2000 euro getaxeerd.
Je krijgt schade van 1200 euro, dan krijg je 1200 euro om het op te knappen. Bij een auto die niet getaxeerd is en blijkt maar een dagwaarde van 700 euro te hebben, krijg je maar 700 euro ipv 1200.
Stel je krijgt schade van 2500 euro aan een auto die op 2000 getaxeerd is, dan is de auto total loss.
Dan krijg je ook de 2000 uitgekeerd, en niet de dagwaarde.
je betaald toch immers ook premie naar gelang de taxatiewaarde, waarom zou je die dan niet uitgekeerd krijgen?
Maar het gaat om de definitie van dagwaarde:
Dagwaarde wordt meestal uitgelegd als: Waarde om een vergelijkbaar vervangend voertuig aan te schaffen.
Door de taxatie laat je voor de auto kort gereden is de waarde van een vergelijkbaar vervangend voertuig bepalen. Daarmee heb je een document om aan te tonen dat het komen tot een vervangend voertuig meer is dan een kratje bier voor weer een C5….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EW schreef:Volgens mij krijg je na een taxatie ook de dagwaarde uitgekeerd…
Alleen is de dagwaarde voor de auto een wrak werd bepaald door iemand die er verstand van heeft (en als zodanig geregistreerd staat) en is het daarom voor de aansprakelijke partij lastiger om je af te schepen met: een vervangende auto kost je een bak bier, hier heb je drie tientjes.
Nee EW. Dagwaarde is iets heel anders. Dagwaarde letterlijk de dagprijs in de handel, de kiloprijs zeg maar. Taxatiewaarde is het bedrag wat benodigd is om een auto te kopen of te bouwen conform het platgereden/afgefikte/gejatte (doorhalen wat niet van toepassing is) exemplaar. Bij een taxatie bepaal je de VERVANGINGSwaarde, niet de DAGwaarde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Maar dan heeft taxeren dus niet zoveel zin, aangezien de meeste verzekeraars gewoon de dagwaarde uit zullen keren?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jullie snappen ‘t niet helemaal. Geen taxatiewaarde betekent: dagwaarde uitkering bij schade. Wél een taxatie en een all-riks betekent: uitkering taxatiewaarde bij schade.
er is één maar: als je wel laat taxeren maar niet all-riks gaat verzekeren, zoals iemand hier gedaan heeft, zal de verzekering van de tegenpartij die de schade moet gaan uitkeren vrijwel zeker gaan zeuren over de taxatiewaarde en proberen die waarde ter discussie te stellen ten einde een lagere uitkering te hoeven doen.
Bij een all-riks op basis van de taxatiewaarde heb je vrijwel geen kans op dit soort gezeur omdat je ook premie hebt betaald voor die waarde. Ik schrijf bewust VRIJWEL geen kans, er zijn altijd uitzonderingen namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien we het hier over een BX hebben lijkt het me extra zinnig.
Een BX zal een dagwaarde hebben van 500? max 750 ofzo?
Ik denk dat als je een beetje een nette BX heb of in een apparte uitvoering dat je bij een taxatie makkelijk 2000 euro haalt.
De meer uitzonderlijke nette BXen gaan zomaar richting de 4000.
Des te meer reden om juist op een BX een taxatie te doen. In het geval van Gert kan je wellicht ook aangeven dat het een project is, dan kan daar ook rekening mee gehouden worden met het taxatiewaarde.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Inmiddels staat de Digit weer thuis…
Helaas ben ik er niet aan toe gekomen om mijn dingetjes te doen wat ik voor Citromobile wou doen…
Behoorlijk balen maar! Deze neemt de taken van de karakterbak voor dit jaar bij Citromobile over.. Mwha niet slecht dacht ik zo..
Aankomende week weer sleutelen aan de Digit en dan weer zweven !
@De taxatie ga ik zeker doen! Wat volgens jullie qua mening zeker niet onverstandig is! Bedankt voor de info!
Wordt vervolg!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:. Daarnaast is een relais zo geplaatst. Als je wilt rij je langs en dan frutten we het er in. Evt kun je eea later dan netjes af/wegwerken.
Uiteindelijk toch z’n half dagjewerk aan gehad.. Want ja als ik het doe moet het mooi weggewerkt zijn
Dus…......
Ik hier een omschrijving hoe je zoiets aansluit:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216826/
De relais kon ik monteren zonder in de schutbord te boren!
Ik heb gewoon een beugelgemaakt waarbij de ophanggaten precies boven de montage bouten van de spatbord komen:
Precies 240mm hart tot hart zijn de gaten van elkaar..
Dus niks boren gewoon de montage bouten los schroeven en monteren mijn relais opstelling mét een schot wat opspattende water vanuit de voorkant moet voorkomen..
Leuke klus, niet leuk voor me rug , maar het zit erin en erg netjes afgewerkt..
Volgende stap de flowmeter uitschakelen:
En zo is het eindresultaat:
Valt niet in een opslag op, dat de flowmeter niet meer werkt..
Ik wou ook de koppelingspedaal afstellen, maar daar kom ik niet veel wijz uit:
Moet ik via hier de koppelingspedaal afstellen (lijk me niet logisch?)
Of hier? (lijk me logische dat ik daar de bout van de gewicht losser draai?)
Iemand een idee?
.
.
.
.
.
En dan naar bijna een maand buiten de stalling rijden op 3bollen! Ja jullie lezen het goed!
3 van de vier bollen doen het nog, teminste als je rechtvoor de auto niet naar beneden geduwd krijgt.
En op de andere 3punten wél, de auto naar benedenen geduwd krijgt. In rijstand.
Dan lijk me dat een bol kapot is?
Ik vond de digit al een beetje raar rijden, de V6 rijdt prima over onevenheden heen, bij de digit wordt je heen en weer geschut… En dat deed ze eerst niet..
Conclusie de bol rechtsvoor is kapot?, ze zakt wel door de vering , maar in rijstand krijg je rechtsvoor niet naar beneden gedrukt.. Maarre mag je hier nog meerijden?
Maar ondanks deze nieuwe karaktertrekje wel een mooie foto gemaakt:
To do list:
-Bollen vervangen indien dat recht indd kapot is en niet de veerpoot?
-Stationere loopt ze te hard.
-Terug naar de garage, om alles na te lopen… (moet van de garagehouder)
-Andere rotor erop.
-Andere luchtfilter (K&N ik heb er eenje gevonden die qua afmeting zou kunnen passen)
-LHM leiding bij verdeler nalopen (zweet LHM bij koppelstuk)
En naast het rijden ook jaja! Beginnen aan de deuren vervangen rondje!
LM zit op een laagpitje, de deuren gaan even voor nu..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Koppeling afstellen? Kijk eens in het WPHB. Die bol is dus kapot. Langzaam mee rijden kan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oke, dat wordt nieuwe bollen bestellen..
Jantje1948, wat is de afkorting WPHB….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?