11 van de 52
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 mei 2012 09:50 PM
  [ # 151 ]

dat is inderdaad wat ik nu ook heb, dat flexibel deel rekt gewoon mee… nice…
dus ik moet nog een manier zien uit te dokteren om die steun los te krijgen van de middenpot, en dan achteraan de rubbers lossen en dan komt ie dus (normaal toch) los… ga er nog even onderliggen…

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 mei 2012 09:54 PM
  [ # 152 ]

Als je de achterpot loshaalt kun je de tussenpijp achter iig uit de rubbers tillen, moet ff denken hoe die beugel hing bij mij maar daar was ook niet veel ruimte toen maar het ging wel.

Maar best kans dat jij een andere beugel hebt aangezien er ieder half jaar en bij ieder type wel iets anders is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 mei 2012 10:32 PM
  [ # 153 ]

Hoe dan ook - mijn uitlaat is intussen al twee keer los geweest en ‘t ding draait nog steeds in lengterichting. Met andere woorden: ‘t uitlijnen c.q. in balans hangen is ook nog een fijn werkje. Ik ben zelf ook al eens aan het kijken geweest naar de bevestiging bij het flexibele deel. Maar op m’n rug liggend op het grind (auto op bokjes) kwam ik er niet uit. Benieuwd naar je relaas.

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 mei 2012 11:02 PM
  [ # 154 ]

liggend op mijn rug met de cx ook enkel op bokjes, en met mijn neus in de olie en het stof en vet, een stuk vel die nog ergens aan dat hitteschildje van de middenste pot hangt… is het eerste deel dan toch gelukt, het flexibele deel is eruit. vooraan lossen is makkelijk, gewoon een schroevedraaier in die ‘spleetjes’ en dan met de hamer. aan de beugel (die ik eruit gehaald heb) iets moeilijker, ook de tussenpijp naar de pot ietsje opengeslaan, dan kruipolie erin, en dan een grote tang op het stuk wat er vooraan al uit was, en proberen te draaien, en plots komt ie los, dan nog wel 10 minuten draaien, en daar was ie.

Er is wel 1 van die 2 rubberblokjes losgekomen, waar mijn beugel zelfs vastzit aan het subframe, die zijn daarop gelijmd ofzo? kan ik dat gewoon weer vastzetten et kit ofzo?

ben alleen benieuwd of dit de boosdoener is, op het zicht zie ik geen schade, scheuren of gaten in het gevlochten stuk…

morgenavond zit de nieuwe er hopelijk op en weet ik meer…

en dan volgen eindelijk eens wat foto’s Wink

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 mei 2012 10:34 PM
  [ # 155 ]

het nieuwe stuk zit ertussen, met het nodige geklooi natuurlijk, maar bij het monteren vielen mij 2 dingen op:

de middenpot, dit zit niet in het midden tussen die ‘tunnel’, hoort dit zo? (links <> rechts bedoelik dus)

en dan nog iets ivm die beugel, als ik de 2 boutjes vastdraai, waarmee de uitlaat vastzit aan die beugel, dan zit die bocht waaraan dat flexibel stuk vastzit, tegen de beplating bovenaan… heb de boutjes iets gelost, nu zit ie er een klein beetje vanaf. heb de wagen even gestart, en het geluid is al veeel beter, en ook geen trillingen bij verschillende toerentallen.

morgen even rijden om zeker te zijn, mocht er nog iemand wat info hebben over mijn bovenstaande vragen, graag! (oja, de middenpot en het achterste deel zijn gewoon blijven hangen, ik heb ze naar achter geduwd voor de- en montage)

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 mei 2012 10:51 PM
  [ # 156 ]

tsja, probleem dus hé, op de vooravond van… als ik de beugel goed vastzet, en de uitlaat aan de beugel ook, dan klopt er dus iets niet, want hij duwt tegen de bovenbeplating, en na enkele minten met draaiende motor begint dat aardig te stinken…  puke

achter hangt ie op het zicht redelijk goed, al moet ik zeggen dat de uitlaat niet mooi in de langse uitsparing van de auto zit, maar ik weet dus niet of dit vroeger al of niet het geval was natuurlijk, iemand tips? v

vooraan zit ie er mooi op, en daar kan je ook niet veel mee missen, want dat stuk is vast, dusja? hoe kan dat nu dat met die beugel te monteren het niet meer past?? ik snap er (weer) niks van…

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 mei 2012 11:18 PM
  [ # 157 ]

Lastig allemaal, maar hangt er wel het juiste type pijp onder met de juiste bocht en juiste ophanging voor jouw type cx, dit is in de loop der jaren nogal eens gewijzigd.

Als je het juiste type hebt zou het zonder problemen moeten passen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 mei 2012 11:21 PM
  [ # 158 ]

mja, stel nu nog dat het de verkeerde pijp is, voor het vervangen van dat flexibel stuk had ik geen problemen, en nu lijkt het alsof ik het niet ‘kan’ samenkrijgen. trouwens, de hele uitlaat is van voor tot achteren in 1 keer vernieuwd vroeger, dus ik ga ervan uit dat het dan wel allemaal juist is…

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 mei 2012 11:28 PM
  [ # 159 ]

Let wel op de pijpen moeten een flink stuk dat flexibel deel in, dus niet 1 of 2 cm maar wel een cm of 5. Er zitten uitsnedes in het flexibel deel en de pijp moet hieraan voorbij.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 mei 2012 11:07 PM
  [ # 160 ]

er gisteren nog eens ondergelegen, beugel bekeken, en eens omgekeerd gemonteerd, mmm, ikke blij, uitlaat zat nergens meer tegen.

Dus vandaag nog even snel een boodschapje gaan doen met de CX, na 5 minuten stoom vanonder de kap… ik kreeg het bijna! spanband van de waterdarm aan de waterpomp had het begeven… in 3 ettappes naar huis, dat dan maar snel hersteld vanavond, en die uitlaat rammelde bij bepaalde snelheden ook, en dat krijg ik dus niet goed crying

de uitlaat zit dus vrij hoog vooraan, aan de middenpot, en zakt dan af naar achter, eigenlijk zou hij nog een centimetertje moeten kunnen zakken vooraan aan de pot, maar aan die beugel kan je niet verstellen, en vooraan ook niet, dusja? hoe kan dat nou?? dan dacht ik even om er iets tussen te spieen, maarja, ht moet wel tegen die hitte kunnen, dus dat is ook niets.

dus geen citromobile voor de cx, zoals er ook al geen jumble voor was…

nuja, mocht iemand nog een lumineus idee hebben (oja, mark, de pijpen zitten er netjes in, zoals beschreven in het wphb)

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 mei 2012 09:00 PM
  [ # 161 ]

vandaag met het mooie weer nog maar eens onder madam haar rok gekropen (CX dus Laughing ) om naar die uitlaat te kijken. De beugel tussen de verbinding van het flexibele met het vaste stuk met daarachter de middenpot, zit vast met 2 bouten op een soort rubbers, links en rechts van de beugel (zie ingescande tekeningen hieronder) daarmee zet je de de beugel vast, en je kan daar alleen wat mee naar voor of naar achter schuiven (sleufgaten) maar niet links of rechts.

Eén van die rubbers is dus los, maw, de rubber is losgekomen, van het stuk wat nog in het subframe zit (plaatje waar de rubber op zit vanonder + bout door subframe). Ik vermoed dat dit dan ook de oorzaak van mijn trillingen is, omdat de beugel eigenlijk niet meer echt vasthangt aan het subframe aan 1 kant.

Die rubbers met boutjes zijn nieuw te krijgen bij CX Basis, maar de vraag van 1 miljoen is nu, hoe krijg ik het stuk wat nog in mijn subframe zit, eruit??? dus de bout naar beneden, met een ijzeren plaatje op zit er nog in, de rubber, met bout en ijzeren plaatje naar boven heb ik in mijn handen (zie ook foto)

misschien kan iemand met ervaring mij hier wat wijzer maken? overigens zou ik direct de andere rubbr met bout ook vervangen, maar ook hier weer, hoe krijg je dat eruit?

alvast bedankt!

Afbeelding Bijlagen
detailtekening beugel.jpgkapotte rubber beugel uitlaat.jpgtotaaloverzicht beugel uitlaat.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 mei 2012 09:23 PM
  [ # 162 ]
Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2012 09:31 PM
  [ # 163 ]
demuywo schreef:

niemand?

Heb je een plaatje van cx basis.

Ik heb andere rubbers/ beugels voor de ophanging

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 mei 2012 09:34 PM
  [ # 164 ]

nope, die beugel hebben ze bij CX basis ook niet (maar hij staat wel mooi getekend op die tekeningen) , maar wel die 2 boutjes met rubbers op, maar de vraag is dus om ze eruit te krijgen (zoals meestal bij een cx Very Happy )

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2012 08:21 AM
  [ # 165 ]

Ik heb er twee beugels opzitten en die zitten met 4 boutjes vast.
En die zitten vast aan vier moertjes die in het supframe zijn geklikt.
En die moertjes zitten er bij jou ook.
Dus dan kan je de draad eindjes met het rubber er bij jou ook uitdraaien.
Let op de moertjes zitten bij jou ook in het Subframe geklikt .
Dat ze er dus niet invallen.
Zal vanavond effe foto’ s maken

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

11 van de 52
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook