Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
EW schreef:bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…
Bleek dus aan de buitenkant te zitten van het motorblok, precies bij de pakking…
Sinds gisteren rij ik weer met de Xsaar, en heet dat het wordt als ik de verwarming effe aanzet…
Erg fijn dat het weer heet wordt, alleen dat zou ook prettig zijn geweest bij de strenge vorst periode..
Ook de pakking is vervangen, voor de rest was alles nog goed, geen kromme kop… Dus ik heb geluk gehad?
Nou hoorde ik dat bij deze type motorblok vaker de pakking kapot gaat? Klopt dat?
En nu richting de 1’70.000 duizend en verder….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
GWHENDRIKS2 schreef:EW schreef:bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…
Bleek dus aan de buitenkant te zitten van het motorblok, precies bij de pakking…
Sinds gisteren rij ik weer met de Xsaar, en heet dat het wordt als ik de verwarming effe aanzet…
Erg fijn dat het weer heet wordt, alleen dat zou ook prettig zijn geweest bij de strenge vorst periode..Ook de pakking is vervangen, voor de rest was alles nog goed, geen kromme kop… Dus ik heb geluk gehad?
Nou hoorde ik dat bij deze type motorblok vaker de pakking kapot gaat? Klopt dat?
En nu richting de 1’70.000 duizend en verder….
In ieder geval weer met goede resultaten opgelost zo.
Koppakking stuk komt overal wel een keer voor.
Of dit blok er gevoeliger voor is weet ik niet.
Stuiter maar lekker verder weer, vergeet je petje niet
ik denk dat ik weet wat je bedoeld, mijn beide xsaras hadden dat, als je voor de motor staat is het rechts in de hoek vooraan toch? Als ik snel ging rijden lekte daar ook langs soms een klein beetje kvs, heb nooit die koppaking vervangen, wel een product in de kvs om kleine lekken te dichten, ik ben nu al 4jaar verder, heb er zelf al 100000km mee en was redelijk in het begin toen ik hem kochte dat ik het opmerkte, het is in ieder geval opgelost met dat product
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De afgelopen maanden erg weinig tijd gehad om de Xsaar te wassen….
Vandaag had ik even de tijd genomen om de Xsaar te wassen, en wat irritante stickers eraf te halen:
Ik stoorde me er zo aan, dat ik even met de föhn eraf gehaalt hebt..
Oogt toch véél beter…
Ook het interieur als de buitenkant eens goed gewassen:
Binnenkort eens de zomerbanden ophalen en eronder zetten, en eens informeren hoeduur de spuitkosten zijn van mijn buitenspiegels. De laklag is erg dof en beschadigd. Een puntje wat me gaat irriteren merk ik !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oja we zijn de 1’70,000 gepaseerd:
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En bij de 1’73.000 is de Xsaar weggezet in de stalling…. (exact de stand waarmee ik de Digit uit de stalling haalde na 10jaar!)
Sinds vandaag is dit de andere zomerauto! Dus is de Xsaar weggezet, als reserveauto of pekelbak…
Nu maar hopen dat ze als pekelbak uit de stalling komt…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zoal mijn topic aan geeft, kan 14inch velgen van een Saxo (Bj na 2000) op de Xsaar? En mijn 15inch velgen op een 307 SW?
Ik denk dat dat wel gaat, maar toch voor de zekerheid stel ik deze vraag..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Kwa steek zal het best kunnen, da’s allemaal hetzelfde.
Maar een Ph II zal wrs geen 14” aan kunnen ivm te grote remschijven.
Dat heeft Daan (2D) laatst ook al eens gevraagd en bevestigd.
Of op zijn beurt een 307 de 15” kan hebben, dat waarschijnlijk wel.
Maar mogelijk speelt daar de ET een rol (je hebt wrs ET24), maar een 307 heeft ET28 meen ik.
Vaak zit daar ook wat breders op dan 195/55/15, zoals 205/55/15 (standaardmaat is daar 195/65/15).
Is proberen geen optie?
het kan zomaar meevallen…..
maar ga je nu in de breedte van het PSA assortiment een heel dierenpark aanleggen?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nee, een kameraad van me heeft een 307 SW gekocht en zoekt 15inch velgen voor de winterbanden.. En hij heeft nog 14inch van zijn Saxo nog liggen..
Het idee is dat we ruilen, aangezien ik de 15inch nu als stallingsbanden gebruik..
Maar goed de 15inch gaat dus niet passen op de Xsaar..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij passen 14” velgen wel op een Xsara, ik heb al diverse Xara’s type 2 zien rijden met 14” winterbanden.
Het ziet er alleen niet uit
Die grotere remmen zitten denk ik alleen op de VTS en Exclusive die Daan had.
Anders pas je toch gewoon even?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
dat zeg ik.. gewoon passen.
Zou dat met een VTR en VTS niet hetzelfde zijn dan kwa remmen?
Nu zijn de details van die bakken me niet zo duidelijk, dat terzijde.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
14 inch past wél op een Xsara die voorzien is van schijfjes in 266 millimeter. In de praktijk betekent het dat alleen tweeliter benzine-versies en de HDi 110 15 inch moeten hebben (want 283 mm).
ET van een Xsara is 15-18 dus dat gaat misschien een beetje naar buiten steken op een 307 met ET 25-28..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Top, we gaan eens wisselen binnenkort..
Bedankt voor de info..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ET = 24…..
Tenminste bij mij, origineel en dat wat ik van anderen in handen heb gehad.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier geven ze ET18 aan (tenminste, ik veronderstel dat 4-18 het aantal gaten en ET is, want een C5III is 5-32).
Heb natuurlijk niet de moeite genomen om ooit op te letten wat er in een velg staat en al helemaal geen zin deze nu even los te bouten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!