Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
thermocontact wisselen is niet echt zo’n gelek, daar komt minimale kv uit als je het gewoon klaar houdt en direct wisselt. Vaker zo gedaan en je hoeft amper tot niks bij te vullen. KV dop erop laten zitten, dan loopt het er ook niet met een zeikstraal uit.
verder: gelul dat de garage zo met een auto rijdt omdat ze hem niet kennen. Zeker wat van zeggen zoniet een klacht over indienen en laat de monteur maar uitleggen waar het voor nodig was.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
De volgende keer zullen we het ook waarschijnlijk niet meer zo maar laten gebeuren. We waren eigenlijk nogal verschoten want hij was bijna in de put gereden, hij moest de eerste keer amper 20 cm voorruit dus met een klein beetje gas zou dat ook gelukt zijn Toen was hij erg onbeleefd en onbeschoft tegen mijn vader. Daarna reed hij weeral al wielspinnend weg om 20m verder net voor de remmentest al slippend te stoppen. Ik weet ook niet wat het nut is aan de motor aan 6000rpm te laten draaien terwijl de Bx naar beneden gaat. Hij had echt totaal geen respect! Het was een jong gastje die daar waarschijnlijk net werkte en eens zijn kunsten wouw tonen
Het was in de keuring zelf, dus niet in de garage. In de garage (waar we nu gaan) hebben ze wel veel respect voor de auto. Daar was het ook een jonge gast, maar deze reed ten minste voorzichtig ( En ik heb niets tegen jonge gasten, want ik ben er zelf ook een , maar wel tegen onbeschoften!)
Aangezien het koelsysteem toch ontlucht moet worden als het thermocontact vervangen wordt zal ik dan ineens ook de kvs verversen. Het kost toch het einde van de wereld niet en dan ben ik zeker dat die ook in orde is.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Er zit een nieuw thermocontactje op.
Ik had voor ik zelf een nieuw bestelde nog eens gebeld naar de citroenspecialist en het was binnengekomen. Dus hebben we het dan toch maar daar laten doen. Hopelijk slaat de ventilator nu vroeger aan. We hebben het igg nog niet kunnen controleren doordat we wat weinig tijd hadden.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Pffff, de ventilator slaat nog steeds niet aan als de airco aanstaat en de motor loopt nog steeds warm De citroënspecialist zei wel dat het nog eens ontlucht zou moeten worden toen we het thermocontactje hebben laten vervangen. Zou het hieraan kunnen liggen? Ik moet bij mijn moeder niet afkomen om naar een nog andere specialist of garage te gaan want dan smijt ze de Bx zo buiten. We gaan normaal gezien met de Bx naar Citromobile. Wie zich geroepen voelt om daar het probleem op te lossen ik zou zeggen ga daar dan je gang.
Verder rijdt ze wel nog gewoon super Wat ons wel nog is opgevallen dat het schakelen naar achteruit vrij moeilijk gaat. Zou dit verholpen kunnen worden met verse versnellingsbakolie?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Wat een miserie zeg… Luchtbel kan ips, maar dat zou je zeker moeten merken aan de koeltemperatuur dat die heel snel stijgt en raar doet.(Normaalgezien toch)
Maar dat de Airco de ventilators niet aanstuurt klopt ook niet hé...
In ieder geval zou ik er niet te lang mee rondrijden, je kan zeker schade oplopen.
En bakolie vervangen is zeker een must, al gaan vele PSA’s moeilijk in achteruit. Meestal ga ik over de 5 en dan in achteruit.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Wat me opvalt na het lezen van 15 pagina’s (pfffffffff) is dat niemand de optie van een defect (lees niet openende) thermosstaat heeft voorgesteld. Stel hij gaat nooit open: de meter geeft aan 110 want de sensor hiervan zit in het blok. De fan’s worden niet ingeschakeld want de schakelaar hiervoor zit in de radiateur waar de koelvloestof nog koud is. Dus ook na het vervangen van de schakelaar worden de fan’s niet ingeschakeld. Dus fff een testje: als je meter een hoge temp. aangeeft en je kan makkelijk de lauwe/koude slang van thermosstaathuis naar radiateur beetpakken vervang dan die (paar euro kostende) thermosstaat maar. (fff het schroefje boven de thermosstaat (in het thermosstaathuis) open draaien om te ontluchten kan ook geen kwaad).
Doet de waterpomp het nog wel ??? ofterwel: circuleert de koelvloeistof nog wel ???
Zie punt 10 op onderstaande tekening (regeling voor de airco fan op de behuizing van de fan)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
indeed Citroen23! een niet openende thermostaat zou wel heel goed kunnen, ik had bij mijn CX onlangs de thermostaat ook vervangen, maar er verkeerd ingestoken: dus==> temperatuur naar de 110°, en dan pas zakken, en mijn fans sloegen ook niet aan, wat ze daarvoor wel deden, dus Thomas, dit zou wel eens heel simpel opgelost kunnen zijn, naar Dapat een nieuwe thermostaat halen, monteren, koelwater bijvullen, ontluchten… en…. gedaan!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Zo, gisteren de Bx gewassen en gewaxet (3U lang met 2)
Straks nog even al de pijlen en bandenspanning controleren en dan op naar Citromobile!
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
gaaf dan kan ik deze vouture eindelijk eens in de lijve zien!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Zo,
vandaag bij Ruben geweest en het blijkt dat er een nieuwe koppakking in moet
We zijn gelukkig nog tot in Nederland geraakt. Morgen gaan we terug naar citromobile, dus je kan hem dan in levende lijve zien
Hij heeft de rit tot hier eigenlijk zeer goed gedaan.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
ik had deze idd niet gespot jammer want morgen ben ik er niet
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik heb bij Citromobile een Belgische witte 16V in erg fraaie staat zien staan. Dacht dat het de jouwe was.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
@ Stan: gisteren waren we er ook, maar we zijn wel redelijk laat toegekomen.
@ Was ook de mijne want er stond geen andere witte 16v
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Ik dacht al dat het die van jou moest zijn. Is uiterlijk inderdaad in een prachtige staat, alleen jammer dat hij onder de motorkap wel wat problemen geeft. Nu weer een nieuwe koppakking. Maar ja, wie goedkoop BX wil rijden, moet nooit een 16 klappert koppen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
wij zijn rond 14:00uur weggegaan dus ik zal je wel gemist hebben erg jammer!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere