2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Rode BX break 1.6 tgi U9
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 20 december 2005 04:34 PM
  [ # 16 ]

Maar na een paar dagen stilstand, kwam ‘ie dan ook nog uit de veren?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 december 2005 04:58 PM
  [ # 17 ]
voge schreef:

Maar na een paar dagen stilstand, kwam ‘ie dan ook nog uit de veren?

Ik kan me niet echt precies herinneren Sad maar volgens mij ging ik toen meestal met de fiets naar het werk wat betekent dat ie best wel eens een paar dagen achter elkaar stilstond.

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 20 december 2005 05:23 PM
  [ # 18 ]

Met een platte accubol komt een auto nog prima uit de veren. Zelfs met rondom alle 5 bollen zo plat als en dubbeltje moet het spul nog gewoon omhoog komen. Een platte bol heeft geen verende of accumulerende werking meer, maar zolang de hydropomp druk levert en de spin deze netjes distribueert, dan komt hij nog wel uit de veren. Een bol zonder veerkracht raakt gevuld totdat het membraan tegen de wand ligt, daarna neemt hij geen druk meer op en zoekt de druk zich een weg door het systeem om zich nuttig te maken, totdat de drukregelaar het welletjes vindt. 
Mijn ex BX heeft interne lekkage en een tamelijk platte accubol, tikt elke seconde, maar komt dagelijks trouw uit de veren en bekrachtigt stuur en rem naar behoren. De BX van mijn vriendin heeft een nog plattere accubol, tikt bij het opstijgen en na het remmen als een stopwatch, maar veert prima. Die bol moet gauw vervangen, OK, maar het werkt er allemaal nog wel om.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 20 december 2005 06:32 PM
  [ # 19 ]

En toch kwam die BX pas weer uit de veren nadat de voorraadbol was vervangen. Weet niet hoe ‘t komt maar ‘k weet wel dat ‘t zo was…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 december 2005 06:37 PM
  [ # 20 ]
voge schreef:

En toch kwam die BX pas weer uit de veren nadat de voorraadbol was vervangen. Weet niet hoe ‘t komt maar ‘k weet wel dat ‘t zo was…

Dat noem ik nog eens karakter. Very Happy

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 20 december 2005 06:47 PM
  [ # 21 ]

Misschien zat er ergens troep in het systeem, dat toevallig wegstroomde toen de accubol werd vervangen. Of het is inderdaad gewoon karakter.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 20 december 2005 06:52 PM
  [ # 22 ]

of er lekte ergens druk weg langs die bol, ik weet ‘t ook niet… Heeft zo’n 1.4i dan toch karakter?  Wink

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 20 december 2005 07:01 PM
  [ # 23 ]

Elke Citroën van voor 1996 heeft toch karakter. Zelfs na ‘96 komt het nog wel eens voor. En een BX14i heeft zeer zeker karakter en soms zelfs temperament. Wink

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 20 december 2005 07:06 PM
  [ # 24 ]

karakter wel, temperament?? Maar na 1996 hebben ze ‘t ook nog wel hoor, maar dan meer elektronisch karakter…

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 december 2005 07:09 PM
  [ # 25 ]

Alsjeblieft mannen, ik ga elke dag langs die wagen, en het is een zielig gezicht…
Moet of de pomp, of de aanvoerslang zijn, of alle lhm is weg..

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 december 2005 07:19 PM
  [ # 26 ]
M&M schreef:

Alle Citroëns hebben karakter .

De meeste Citroens hebben zelfs teveel karakter (zeker in de ogen van de pers).

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 december 2005 08:05 PM
  [ # 27 ]
mpostma schreef:

Was dat DIE rode break?

Check eerst het LHM niveau en vul bij indien nodig. Vertrouw niet alleen op de vlotter en kijkglaasje maar kijk van bovenaf of je LHM ziet.

Op de vlotter en kijkglaasje kun je zoiezo niet vertrouwen als de BX niet omhoog komt, want dat kijkglaasje wijst alleen het juiste pijl aan als de BX op de hoogste stand staat en de vlotter uiteraard niet blijft hangen.  Wink

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 20 december 2005 08:35 PM
  [ # 28 ]
WYD schreef:

Op de vlotter en kijkglaasje kun je zoiezo niet vertrouwen als de BX niet omhoog komt, want dat kijkglaasje wijst alleen het juiste pijl aan als de BX op de hoogste stand staat en de vlotter uiteraard niet blijft hangen.  Wink

Als de BX op de grond ligt en dat vlottertje geeft iets anders dan maximaal aan, dan is dat zeker een indicatie.  Dat vlottertje is een regelrechte indicatie van het peil in het reservoir en de markeringen voor minimaal peil zijn om er zeker van te zijn dat de pomp geen lucht aanzuigt. Zorg dat de vlotter tussen of boven de lijntjes blijft (ook bij het eventuele stijgen). WYD heeft gelijk dat uitlezing van het vlottertje in de hoogste stand moet geschieden: dan moet hij tussen de lijntjes staan.
Zoals reeds gezegd de losbout op het verdeelblok iets opendraaien en als er schuimerige retourstroom komt duidt dat op lucht. Nog even laten stromen en dan de bout dichtdraaien. Als je geluk hebt begint hij nu te stijgen.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 20 december 2005 08:39 PM
  [ # 29 ]
René van Maren schreef:

Alsjeblieft mannen, ik ga elke dag langs die wagen, en het is een zielig gezicht…
Moet of de pomp, of de aanvoerslang zijn, of alle lhm is weg..

Je zwaait toch wel naar ‘m? Kom je er morgenavond ook langs toevallig? Meeten Very Happy

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 december 2005 08:40 PM
  [ # 30 ]
Caroline81 schreef:
René van Maren schreef:

Alsjeblieft mannen, ik ga elke dag langs die wagen, en het is een zielig gezicht…
Moet of de pomp, of de aanvoerslang zijn, of alle lhm is weg..

Je zwaait toch wel naar ‘m? Kom je er morgenavond ook langs toevallig? Meeten Very Happy

Rene,

Kun je Caro niet ff wat van je Viagra geven om de BX weer omhoog te krijgen?

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook