Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mijn Dyane 6 reed nooit al echt snel, 110 met moeite. Sinds vorig jaar is het echter erger geworden: ploffen in de carburateur, heel erg onregelmatig lopen enzovoort.
Na de laatste stallingsperiode is het echter nog véél erger geworden. De auto houdt in de eerste trap heel erg in, terwijl hij in de tweede trap goed trekt. In de tweede trap wil hij echter ook maximaal 100 km/h plank gas.
Het inhouden is alsof de auto niet genoeg benzine krijgt, maar dat krijgt ‘ie wel…
Dat lijkt mij voor een AM2-blok echt niet normaal. Ik heb al vanalles geprobeerd:
carburateur, sproeiers, condensator, pakkingen van het spruitstuk, vlotterhoogte…
maar niets helpt!
Wat zou het wél kunnen zijn?
Ik neem aan dat je de kleppen ook gesteld hebt, en de ontsteking op tijd staat?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zo. Er vandaag toch nog maar een paar uurtjes aan besteed, alles schoon gemaakt, en er kwamen twee dingen naar boven: de sproeier van de 1e trap was beschadigd, en één van de vlotters bleek los van het pootje, en ook nog eens lek… Hij wiebelde heen en weer, met als gevolg dat de vlotterhoogte van geen kant meer klopte.
Ik denk dat dat ook verklaart waarom de auto zoveel brandstof gebruikte (eerst altijd 1:17, nu 1:12 met geluk)
Tevens is de onregelmatige stationairloop bij warme motor gigantisch vooruitgegaan, ik heb ineens weer twee cilinders…?
Dus van een donor carburateur de bovenplaat genomen en de sproeier vervangen, en nu houdt de auto niet meer in! Nog steeds wil ‘ie niet echt snel rijden, (+/- 100) maar het inhouden is verleden tijd.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
weet je zeker dat je de juiste carburateur hebt en dat de vlotterhoogte en sproeierbezetting de goede zijn? Die zijn anders dan van bijv een 2CV. Kijk ook je luchtfilter eens na. A-type motoren komen vaak al lucht te kort.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Alle sproeiers kloppen, het zijn de originele van de auto. Vlotterhoogte staat weer keurig op 18 +/-1 mm. (volgens het handboek), maar is afkomstig van een A06/664. Echter zit daar geen (optisch) verschil in met het vlotterdeksel van een Am2 motor.
Overigens net even een stuk snelweg gereden: met flinke wind tegen 105-110 km/h plank gas, wind mee (terug op dezelfde weg) 110-115-118 km/h. Dat komt redelijk overeen met hetgeen in het handboek staat, dus ontevreden ben ik ook niet meer.
Valt me mee, zo was het voor de problematiek ook.