Totaal aantal Berichten: 10336
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, het duurt nog jaaaaaren voordat je klachten krijgt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag even lekker met piet aan het klussen geweest: remblokken achter vervangen. Nou, het viel eigenlijk nog mee. De slijtage indicator geeft best wel snel aan dat de blokken vervangen moeten worden, maar soit. Je had er nog zeker 3000 km mee kunnen rijden. Als het er geen 5 waren…
Ok, dit troffen we aan:
En, vergeleken met nieuwe blokjes:
Hoe dan ook, ze waren alle 4 even ver versleten, de remzuigers zijn alle 4 goed gangbaar en de auto remde prima. De klauwen hebben we schoongemaakt en vervolgens nieuwe blokjes er in. Remmen gelijk even ontlucht en hij kan achter weer een ton remmen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
je had dus eigenlijk door kunnen rijden tot het lampje uit zou blijven. Die indicator is bijna half door. Helemaal door en lampje was uitgegaan en dan weet je dat je aan de andere kant van de waarschuwing bent gekomen
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. Ach, het is wel erg grappig dat het systeem op een bijna 40 jaar oude auto gewoon goed werkt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het systeem staat bij de meeste auto’s volgens mij niet bekend om zijn betrouwbaarheid, dus zeker netjes dat het goed werkt.
Vaak worden ook de draden weggeknipt….
Overigens ook netjes dat een SM ze rondom heeft, ik dacht dat vele andere modellen alleen voor die indicatoren hebben.
La Léo schreef:Tuurlijk, een verstandige beun weet dat. Maar je hebt ze erbij….
een echte beun spuit ze schoon met hoge druk terwijl hij er met z’n neus bovenhangt en tevreden nog eens flink zuigt aan z’n zware shagg
Xm heeft overigens de indicatoren ook achter hoor. Maar idd, die krengen wordne vaak niet aangesloten. Mede omdat ze tegenwoordig los in het dooske zitten ipv echt aan de blokken.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, de sm heeft zich weer eens van haar slechtste kant laten zien. Tijdens een ritje naar Citromobiel brak de v-snaar weer eens. Kennelijk gaan die krengen maar 40k mee….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag heb ik mij eens met de sm bezig gehouden. Volgende week gaat ie waarschijnlijk weer heel wat kilometertjes maken en hij was toch al een beurtje toe. Dus, aan de bak. Kettingspanning controle, alleen de rechter ketting moest een klein beetje strakker. Nieuwe bougie’s, verse olie en filter, carbu’s nagezien en klepspeling controle.
Daarnaast heb ik iets gedaan wat ik al lange tijd in mijn hoofd had: het in de krimplak zetten van de kleppendeksels. De semi-glimmende deksels zijn me al een jaar of 8 een doorn in het oog namelijk..
Omdat de boel toch al uit elkaar lag was dit hét moment. Dus, een spuitbus krimplak gescoord en aan de gang.
Eerst de bouten uit de deksels halen en de boel heel goed schoonmaken en schuren, nogmaals ontvetten, afblazen, nalopen met een lappie scotchbrite en nogmaals ontvetten. Dan de eerste laag dunnetjes spuiten:
Na 10 minuten een 2e laag, die wat dikker moet zijn en dan het deksel een uurtje bakken op 100 graden in de oven. Na het eerste deksel in de oven gedaan te hebben aan de 2e begonnen en die na de behandeling ook die in de oven. Nu kan je mooi zien hoe deksel 1 al begint te “krimpen”
Het geheel lekker laten bakken en daarna uit de oven om in de buitenlucht te laten doorharden. Na 2 uurtjes de lak van de letters “maserati” afschuren, dit doe je het liefst voor de lak kei en keihard is. Hierna de letters polijsten met fijn schuurpapier en dan is dit het resultaat:
Nu laat ik ze een nachtje goed doorharden en dan kunnen morgen alle boutjes er weer in en kan de zooi weer in de auto gemonteerd worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik vind het mooi
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat ziet er weer uiterst geil uit.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hoort er mijns inziens gewoon op:
O ja, ff een tipje: dat bakken in de oven….. niet doen als je vrouw thuis is..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Zou je die “verhoogde” verstevigingsrib over het gedeelte van de kettingen ook niet zilver maken ??
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
waterman schreef:
O ja, ff een tipje: dat bakken in de oven….. niet doen als je vrouw thuis is..
Of haal eerst alle olie weg wat tegen de onderkant van het klepdeksel zat
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die krimplak is echt bende hoor. Het stinkt als de ziekte. Dat spul kan nooit gezond voor je zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O en jij denkt dat die stank weg is voor ze thuiskomt en dat ze het niet alsnog merkt?
vrouwen….. ze hebben meer door dan jullie denken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D