potentiële gewilde oldtimer
kalkema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 08 mei 2012 04:45 PM

Zou de C1 van nu over 20jr een gewilde oldtimer worden in de geest van de 2cv?

Denk zelf dat de 2cv ofwel de eend niet te evenaren is, maar toch… zou het ooit een icoon worden die mensen nog herinnerd aan de goede ouwe tijd? Mijn vader had vroeger ook een eendje charleston waar we met het hele gezin (vier kinderen) mee voortkonden in de omgeving…

Gr klaas

Profiel  

Gepost: 08 mei 2012 04:49 PM
  [ # 1 ]

Welnee, dat soort auto’s worden niet meer gemaakt. De auto’s van nu zijn over vijftien jaar niet meer te repareren, omdat alles plug and play is. Geen electronica meer op de schappen, klaar. Kijk maar eens hoe moeilijk het al wordt met de XM’s en Xantia’s.

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 09 mei 2012 11:26 PM
  [ # 2 ]

Ik ben het daar toch niet mee eens! Ik denk dat over 15-20 jaar er nog best veel C1 types rond zullen rijden. Het zijn betrouwbare auto’s, goede techniek, worden weinig gebruikt. Maar vergelijk het met een AX of een Saxo. Hoeveel zie je er daar nog van rond rijden? Het gaat dus op een gegeven moment heel hard achteruit en op een gegeven moment zullen ze uit het straatbeeld verdwenen zijn op een handvol liefhebbers na.

Ik denk dat de Visa als mooi voorbeeld genoemd mag worden. Peugeot product toch een beetje, erg verguids ,ondanks dat het een heerlijke auto was. Maar nu zie je ze langzaam weer in grotere getalen op Citromobile verschijnen en wordt het een liefhebbers auto.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7581

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 mei 2012 12:56 AM
  [ # 3 ]

Wordt gewoon afwachten. Toyota Starlets en Suzuki Altos halen bizarre leeftijden: betrouwbare goedkoop te rijden autootjes vinden altijd wel weer een nieuwe eigenaar. Maar een oldtimerstatus? Kweenie hoor.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook