




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Goedemorgen,
Bij mijn CX is de rubberen benzineslang onder de auto waar hij overgaat naar de benzineleidng van/naar de tank poreus. Inkorten gaat niet meer, dan blijf er wat weinig over om over de leiding heen te schuiven.
Ik wil die slang, die volgens mij in 1 keer doorloopt naar de benzinepomp, in zijn geheel vervangen.
De slang loopt echter door verschillende “gaten” en “kieren” en het is daar heel vettig.
Ik heb nog niet verder gekeken, maar weet iemand uit zijn hoofd of ik er bij kom als ik het rechtervoorwiel en de “flap(pen) verwijder?
Of is het anders een optie als ik de nieuwe slang aan de oude bevestig en hem dan probeer door te trekken?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1 topic is wel genoeg!
En ja bind de nieuwe aan de oude en trek em erin!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
je hebt een pm





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gisteren de auto op bokken gezet. Het gaat maar om een stuk slang van hooguit 60 cm lang.
Plat op rug, maar toch een zeer beperkte houding die het lastig maakt genoeg kracht te zetten om de slang heel van de plastic leiding af te krijgen. Had ik maar een brug.
Toen het echt hard begon te regenen maar gestopt.
Vanmiddag weer verder. Desnoods de slang maar kapot snijden. Ik hou jullie, en de auto, op de hoogte.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zet je er wel pootjes onder?
pas op met snijden! De plastic slang moet heel blijven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Welke leidingen bedoel je, die je wilt vervangen?
Van de plastic leidingen naar de ijzeren (onder het motorblok door) of van de ijzeren leidingen naar de pomp?
Tip: Bij doe-het-zelf-garages zijn bruggen te huur voor soms maar een tientje per uur. Doe jezelf een plezier en doe dat! Op je rug klieren met brandstofleidingen in de vuilig- en vettigheid is geen pretje (zoals je al weet).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het is gelukt. De nieuwe rubberen leiding is geplaatst.
Lekt nu geen dure benzine meer. Vrijdag mag ze aantonen dat tevreden is, dan staat er een rit naar de blues in Kwadendamme op het program. Zaterdag weer terug, is heen en weer gauw een 300 km.
Ik heb er zin in.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik ben weer terug op het nest. De CX heeft de reis zonder problemen afgelegd.
Op die manier blijft het elke keer genieten.
Topic mag wat mij betreft worden gesloten.