

























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies - het dak zelf gaat hangen. Bij mij zit de stof vast - en toch hangt de boel iets. Daar heb ik nog geen oplossing voor (geprobeerd met schuim de boel tegen het plafond te lijmen - werkt niet). Enne - ja, de palletjes van de plafonniere breken af. En zijn bijzonder lastig weer vast te lijmen.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
demuywo schreef:dat die achterste ‘plafonniere’ zo ‘kiert’ is inderdaad normaal, heeft de mijne ook.
het enige wat ik niet goed krijg is mijn voorste console, die valt er tijdens het rijden altijd uit… dan ligt de stof niet meer op je kop, dan is het dat consoletje… iemand tips hiermee? het lijkt wel of die klemmen aan de zijkant niet meer genoeg klemmen, maarja, wat doe je eraan, ben bang dat ze gaan afbreken als ik er begin aan te prutsen.
Het voorste console is geschroefd met twee carrosserieplaatjes in het hemeltje.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Martinbap schreef:demuywo schreef:dat die achterste ‘plafonniere’ zo ‘kiert’ is inderdaad normaal, heeft de mijne ook.
het enige wat ik niet goed krijg is mijn voorste console, die valt er tijdens het rijden altijd uit… dan ligt de stof niet meer op je kop, dan is het dat consoletje… iemand tips hiermee? het lijkt wel of die klemmen aan de zijkant niet meer genoeg klemmen, maarja, wat doe je eraan, ben bang dat ze gaan afbreken als ik er begin aan te prutsen.
Het voorste console is geschroefd met twee carrosserieplaatjes in het hemeltje.
Geschroefd? bij mij is de achterste console geschroefd, maar de voorste, die moet je er langs de voorkant induwen, dan blijven die 2 klemmetje hangen aan je ‘hemelschaal’ vooraan, en dan iets achter de midden, links en rechts, heb ik een klem, dus dan je zou je gewoon achteraan de boel er mooi moeten induwen en zou dat moeten (...) blijven hangen (bij mij dus niet) met die klemmen. Er zit wel achteraan in het middennog een gaatje voor 1 klein schroefje, maar die uitsparing is in mijn schaal danig beschadigd dat dat geen sterkte meer heeft.
Beste mensen,
Ik ben ook begonnen met de stijlen en hemel. Alvorens ik het over lijm ga hebben, stel ik eerst de volgende vraag:
Bij het demonteren van de stijlen zijn een aantal van die witte plugjes afgebroken. Zijn die nog ergens verkrijgbaar, of kan ik iets dergelijks bij een stoffeerder halen misschien?
In de B-stijlen zijn de houders van die plugjes ook afgebroken. Zijn die wellicht ook te verkijgen?
Overigens niet met brute kracht hoor, denk dat het al redelijk gaar was.
Die witte plugjes zijn nieuw verkrijgbaar bij CX basis.Het is altijd een sport om ze allemaal heel te houden bij demontage, met een beetje beleid lukt dat wel.
Als de houder van de B-stijl stuk is moet je even een andere zoeken,ik denk dat menig CX specialist in NL die dingen wel heeft liggen.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Ik heb laatst nog een handvol plugjes bij Peter Bonhof in Epe gehaald. Volgens hem zijn ze zelfs nog nieuw te krijgen bij de dealer. Dan moet je wel even het chassisnummer meenemen. Ze kosten iets van 0,76 eurocent per stuk.
fijn te horen / lezen, ik vreesde al dat ze net zo schaars zouden zijn als die witte dingetjes van de sierstrips…!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
PieterT schreef:fijn te horen / lezen, ik vreesde al dat ze net zo schaars zouden zijn als die witte dingetjes van de sierstrips…!
Witte dingetjes van de sierstrips zijn niet schaars!
Ze zijn alleen rood.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Rood? Niet als je deze koopt hoor:
Die van de lijsten rondom de achterste zijruitjes: die zijn pas schaars!
Overigens die platen van de A, B en C stijlen kun je ook kitten met flexibele (‘koude’) kit die later eventueel weer te verwijderen valt. Of met permanente kit als het toch nooit meer los hoeft.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd ze zijn wit.
Ik vind ze niet prettig werken, ik heb 9 mm dubbelzijdig tape gebruikt, dat werkt fijner vind ik persoonlijk.
Hallo Allen,
zoals eerder gezegd ben ik ook met de stijlen bezig. Inderdaad een lastige klus om die panelen schoon te krijgen. Maar heb ze schoon nu en de panelen klaar om bekleed te worden.
Daarover gaat de vraag: waar halen jullie die palty vandaan? Valt niet echt te bestellen op internet (dan behalve 12 spuitbussen bij palty.bv online).
Nu zoek ik ook op andere lijmen (bijvoorbeeld VDB van Thom vd Boon), Lijkt me ook prima. Hoeveel heb je nodig voor alleen de panelen? 1 litertje genoeg?
Tweede vraag: wie weet een goede stofleverancier in omgeving Friesland / Groningen?! En hoeveel stof heb je nodig voor de panelen?
Ohja, nog een vraagje:
nu ik de panelen er toch af heb, is het ook aan te raden om gelijk maar even wat antiroest in de stijlen te spuiten? Zat te denken aan RX5. Of lopen er allerlei kabels in de stijlen die dat spul niet trekken, of ga ik ontwatergootjes verstoppen? Iemand hier ervaring mee of iets zinnigs over te zeggen?!!
Hoe krijg je die stijlen eigenlijk los? Ik moet dit nu ook gaan doen om geen plakkerig hoofd te krijgen.
Ad
cx 22trs ‘85
De abc stijl gewoon lekker inspuiten met wel of niet gekookte lijnolie. Zit ook in rx, maar zo los duidelijk goedkoper en ook prima te verwerken. In de binnenvaart gebruiken ze niet anders en het heeft zich in tientallen jaren wel bewezen.
Stijl-bekleding op de plaats waar het klemt voorzichtig losforceren met een platte schroevendraaier of bekledingsgereedschap.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En dan breken 29 van de 30 keer die clipjes, maar geen paniek dan, want je kunt de stijlen later altijd weer vastplakken met een paar mopjes kit.
Als je toch de hemel (laat) plakken, kun je trouwens ook direct die ABC stijlen (laten) doen. Wel zo netjes. De hemelschaal gaat eruit via een voorportier (stoel even plat leggen).
Overigens steunt deze schaal ook op klemmetjes maar die gaan los met een schroefje. Vergeet de zonnekleppen niet, die houden het ding aan de voorkant met dikke schroeven op z’n plaats.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D