nou we het er toch over hebben, mijn pomp ratelt en dat doet hij volgens mij al zolang als ik de auto heb. Echt een krrrrrrr geluid. Met motorkap dicht hoor je er niks van. Volgens mij hoort dat eigenlijk niet, of komt dat vaker voor?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mijn pomp ratelt ook, maar wel hoorbaar met klep dicht. Bij mij niet continu, allen als de pomp belast draait. Gaat al een tijd (2 jaar) goed, heeft ook voldoende opbrengst (met diravi). Voor de zekerheid heb ik wel een andere pomp achter de hand.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Helaas heeft de motor van de XM het begeven na 278000 km. Kosten voor reparatie zijn mij te duur.
Na 1 jaar genoten te hebben van de voortreffelijke rijeigenschappen van deze automobiel met enige emotie afscheid genomen. Jammer, jammer, jammer.
Wat is ‘begeven’ ?
Ouwe mopperkont
De motor had geen compressie meer, startte dus niet meer (heel erg moeizaam) continu afslaan, weinig trekkracht. Op de laatste rit van +/- 150 km bijna 1 liter olie spoorloos.
Waarschijnlijk versleten zuigers/zuigerveren.
Ik ben geen techneut, maar begreep dat het blok dan gereviseerd moet worden wat een aardig kostenplaatje met zich meebrengt.
Gr.
een 2e hands 16v blokje doet niet meer dan 200 euro. Als je zorgt dat je een wok-dinertje kan regelen dan zijn er vast wel wat mensen bereid jou een middagje te helpen om die motor erin te heisen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Juist! XM’s weggooien gebeurt toch al te vaak.
Van mij mag je een motorlift lenen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
ik heb nog wel een 16v blokje liggen, maar er voor 100 euro uitgehaald worden
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Dank jullie voor de reacties en aanbiedingen tot helpen.
Maar ik ben aan het twijfelen om voor een kleiner model te gaan.
Misschien een Saxo 1.4 of 1.6 vtr of een Xsara vtr. Moet er nog eens diep over nadenken.
Maar als het aan mij ligt blijft het een citroen, groot of klein.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Al ga je in een C1 rijden, als je er maar voor zorgt dat die XM niet naar de sloop gaat.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou Berco, zo te lezen gaat JanSr jouw xm redden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
phoe, ik begin een zwaar schuld gevoel te krijgen. Dat wordt weer een nachtje wakker liggen en nadenken!!
Want ook mij gaat het aan het hart. Had de auto vorig jaar gekocht om mee op vakantie te gaan, maar ik vond het zo’n fijne auto dat ik haar gehouden heb.
Ik ben best wel handig maar heb totaal geen kaas gegeten van autotechniek, geen gereedschap(buiten een hamer en een schroevendraaier) en geen ruimte om de XM binnen te zetten. Volgens de informatie die ik heb ingewonnen gaat reparatie of vervangen van het motorblok zo’n 2000 a 2500 euro’s kosten en dat is mij echt te veel, zeker op dit moment nadat wij dit jaar behoorlijk hebben geïnvesteerd in het opzetten van een gezinshuis (waarin wij inmiddels een aantal pleegkinderen hebben opgenomen)en dan moet je toch prioriteiten stellen. Als er forumleden zijn die ideeën hebben om op een voor mij doenlijke manier de XM op de weg te houden hoor ik dat graag.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het ziet er naar uit dat we een gecombineerde actie op touw moeten zetten.
Wat ik wil leveren:
Plek (033) en catering voor uit-en inbouw en de inzet van het benodigde gereedschap. Laten we het ruim nemen, twee dagen.
marxandjacx schreef:ik heb nog wel een 16v blokje liggen, maar er voor 100 euro uitgehaald worden
En als iemand zich sterk maakt om dat blokje hier te krijgen.
Dan hebben we weer een XM gered.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bravo voor dit initiatief!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
hallo JanSR
Ik lees met open mond jouw bericht, dit kom je tegenwoordig niet veel meer tegen zo’n initiatief.
Het blokje eruit halen zal mij niet zo goed afgaan, maar voor transport van het blok kan ik natuurlijk wel zorgen. Alleen de XM dan naar plaats van bestemming te krijgen zal een groter probleem worden, maar ook dat zal wel lukken denk (hoop) ik. En verder zal ik mijn steentje wel bij kunnen dragen. Ik zie dit met spanning tegemoet….....