1 van de 2
 1 2 Volgende > 

windschermen blingo III
rafferty
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 17 januari 2012 07:34 PM

heeft er iemand ervaring met windschermen voor een blingo III?

waar gekocht ,hoeveel, en windruis?

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 02 februari 2012 11:07 AM
  [ # 1 ]

ik heb er gekocht bij citroën-dealer voor €43.31 (exclusief BTW van België, dus best duur) zeer gemakkelijk te plaatsen (enkel even uitkijken aan de onderkant van de ruit (lak). Ik kan echter weinig zeggen over het geruis gezien ik vrijwel direct deze windschermen geplaatst heb (dus weinig ervaring zonder deze schermen) en meestal mijn muziek (een beetje) luid heb staan. Ik heb ze persoonlijk wel meer voor de looks dan voor het nuttige gekocht. waarschijnlijk heb je gemakkelijk goedkopere te vinden, maar wou zekerheid van pasvorm en kwaliteit (en was wat aan de luie kant om veel verder te zoeken, als ik eerlijk mag zijn)

Profiel  

rafferty
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 mei 2012 11:08 PM
  [ # 2 ]

en wat met de spiegels die automatisch dichtklappen bij het sluiten van de auto?

raken deze de niet?

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 06 mei 2012 11:39 PM
  [ # 3 ]

Ik dacht niet dat de spiegels en schermen elkaar raken maar het kan zijn dat ze net raken.
Ik zal morgen eens kijken of er plaats tussen is. Hinderen doen ze alleszins niet (ik heb ook automatisch inklapbare spiegels)

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 07 mei 2012 09:34 PM
  [ # 4 ]

Rafferty, ik heb vandaag de speling t.o.v. de spiegels even bekeken. Met de spiegels toegeklapt is er nog 2-3mm tussen spiegelkap en windscherm

Profiel  

rafferty
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 mei 2012 10:00 PM
  [ # 5 ]

bedankt voor de moeite, ik zal mij er ook eens een setje aanschaffen dan

Profiel  

benoit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 08 mei 2012 07:37 PM
  [ # 6 ]

misschien foto eenmaal ze geplaatst zijn ?  heb ook al zitten overwegen er te plaatsen in toekomst maar heb ze nog nergens gezien .

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 08 mei 2012 10:12 PM
  [ # 7 ]

Geen probleem Rafferty.

Benoit, hopelijk heb je alvast iets aan foto’s van mijn berlingo.
stof en dergelijke moet je niet bekijken, foto’s zijn gemaakt in drukke periode en kon niet wachten tot na carwash.
http://www.mijnalbum.nl/Album=DG3UO4MT

Profiel  

benoit
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 mei 2012 10:42 PM
  [ # 8 ]
BEkevin schreef:

Geen probleem Rafferty.

Benoit, hopelijk heb je alvast iets aan foto’s van mijn berlingo.
stof en dergelijke moet je niet bekijken, foto’s zijn gemaakt in drukke periode en kon niet wachten tot na carwash.
http://www.mijnalbum.nl/Album=DG3UO4MT

mooi, kzie dat je ook de gps houder hebt is dit de originele van citroen ? kheb me laten wijs maken dat dit 75€ is vindt ik wat te veel.. is het iets dat ge op en af kunt nemen van de rooster ?

grtz

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 09 mei 2012 11:36 AM
  [ # 9 ]

dit is idd de originele van citroën (75.90€ incl 21% btw).
dit is set met speciaal gereedschapje, en tussenstuk voor van tomtom naar bv garmin.
je moet stukje plastiek uit de zijkant van het luchtrooster klikken, en vervangen met een meegeleverd stuk dat uitsteekt.
hierop kan je dan de houder of een opzetstukje klikken (eigenlijk opzetten en wegdraaien)dit opzetstukje heb ik voor uitzicht in zilver metallic gelakt (daarom lijken de bovenste dikker, dit zijn de opzetstukken, origineel komt dit in een lelijk dof grijs van plastiek)

ik heb persoonlijk dus 2x de originele houder gekocht en geplaatst.
opzetstukjes (voor bij niet gebruik van de houder) in zilver metallic gelakt (spuitbus plastiek primer, zilver metallic en vernis uit de eerste de beste hobbywinkel)
en een gsm houder met zuignap voor op tomtom-systeem waarvan het gedeelde met de zuignap dus niet gebruikt wordt (heb deze zuignap en adapter (tomtom => garmin)samen gerecycleerd voor gebruik in het werkvoertuig.

best prijzig maar mooie oplossing tegen lelijke sporen op de ruit (die ook dieven aantrekken gezien zij bewijs hebben dat er grote kans is op navigatiesysteem in de wagen). wel moet je aan de kant van de passagier opletten hoe je de houder (deze met de telefoon) plaatst gezien deze voor de airbag kan geplaatst worden wat een dodelijk wapen kan maken in combinatie met de airbag die in werking treed.

indien gewenst kan ik extra foto’s van deze set (plaatsing) in mijn album plaatsen. Denk niet dat er gemakkelijk een garagist te vinden is die deze set liggen heeft in magazijn of demowagen

ps: windschermen voor aan de deuren zijn ook gemakkelijk te monteren (tussen de rubbers van de ruiten te plaatsen) en kosten €52.41(ook incl. 21% btw)

Profiel  

benoit
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 mei 2012 06:14 PM
  [ # 10 ]

BEkevin schreef:

dit is idd de originele van citroën (75.90€ incl 21% btw).
dit is set met speciaal gereedschapje, en tussenstuk voor van tomtom naar bv garmin.
je moet stukje plastiek uit de zijkant van het luchtrooster klikken, en vervangen met een meegeleverd stuk dat uitsteekt.
hierop kan je dan de houder of een opzetstukje klikken (eigenlijk opzetten en wegdraaien)dit opzetstukje heb ik voor uitzicht in zilver metallic gelakt (daarom lijken de bovenste dikker, dit zijn de opzetstukken, origineel komt dit in een lelijk dof grijs van plastiek)

ik heb persoonlijk dus 2x de originele houder gekocht en geplaatst.
opzetstukjes (voor bij niet gebruik van de houder) in zilver metallic gelakt (spuitbus plastiek primer, zilver metallic en vernis uit de eerste de beste hobbywinkel)
en een gsm houder met zuignap voor op tomtom-systeem waarvan het gedeelde met de zuignap dus niet gebruikt wordt (heb deze zuignap en adapter (tomtom => garmin)samen gerecycleerd voor gebruik in het werkvoertuig.

best prijzig maar mooie oplossing tegen lelijke sporen op de ruit (die ook dieven aantrekken gezien zij bewijs hebben dat er grote kans is op navigatiesysteem in de wagen). wel moet je aan de kant van de passagier opletten hoe je de houder (deze met de telefoon) plaatst gezien deze voor de airbag kan geplaatst worden wat een dodelijk wapen kan maken in combinatie met de airbag die in werking treed.

indien gewenst kan ik extra foto’s van deze set (plaatsing) in mijn album plaatsen. Denk niet dat er gemakkelijk een garagist te vinden is die deze set liggen heeft in magazijn of demowagen

ps: windschermen voor aan de deuren zijn ook gemakkelijk te monteren (tussen de rubbers van de ruiten te plaatsen) en kosten €52.41(ook incl. 21% btw)

thx voor de goeie uitleg Very Happy zal me misschien zooon houder later aankopen is idd mooier en geen vuile plekke telkens op de ruit enzo.. maar momenteel zijn er nog andere prioriteiten

voor de winschermen zal dit nog te overwegen vallen :p

grtz

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 09 mei 2012 07:09 PM
  [ # 11 ]

andere prioriteiten? moet je mij niet vertellen Rolling Eyes

nog zo veel plannen die steeds maar uitgesteld moeten worden.
maar voor deze op te sommen is er een ander bericht aanwezig op dit forum Smile

Profiel  

benoit
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 mei 2012 07:43 PM
  [ # 12 ]
BEkevin schreef:

andere prioriteiten? moet je mij niet vertellen Rolling Eyes

nog zo veel plannen die steeds maar uitgesteld moeten worden.
maar voor deze op te sommen is er een ander bericht aanwezig op dit forum Smile

haha inderdaad Very Happy auto , andere hobbys of eens op verlof gaan enzo aiai :p keuzes maken he Very Happy

Profiel  

rafferty
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 juni 2012 09:09 PM
  [ # 13 ]

gisteren windschermpjes besteld bij m’n dealer , vandaag al gaan afhalen en geplaatst in 5 minuten.
52€

Profiel  

benoit
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2012 10:19 AM
  [ # 14 ]
rafferty schreef:

gisteren windschermpjes besteld bij m’n dealer , vandaag al gaan afhalen en geplaatst in 5 minuten.
52€

aha zelf geplaatst?
heb zelf nooit met windschermen gereden , helpt dit veel bij windgruis maar sluit dit dan niet direct veel frisse lucht “af” ?

grtn

Profiel  

rafferty
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2012 12:06 PM
  [ # 15 ]

idd zelf geplaatst ; een kind kan de was doen.
is vooral handig om uw wagen te verluchten en u krijgt geen regen, wind binnen tijdens het rijden.
windgeruis zal je altijd blijven hebben.(tenzij je stil blijft staan Laughing )

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook