Dik twee maanden verder…
Maar hij zit er wel op. Gewoon een gat in de deur zagen, beetje friebelen, gat in de deurbekleding voor de bediening en het alles vastzetten. Twee uurtjes kwijt en geen dode hoek meer… Ideaal.
Zal binnenkort nog een fotootje plaatsen.
Heb ook nog wat andere leuke dingetjes gemonteerd zoals een orginele dubbele toeter. Vroeg ik me alleen af of de luchtpomp van deze hoorn nu met de electrische aansluiting naar boven of naar onder gemonteerd dient te worden. Ben het vergeten te onthouden toen ik deze van de sloper af trok…

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De 2 aansluitingen op de ronde pomp zitten bij mij onderaan.
Hier wel redelijk goed te zien:
Het relais zit boven, je ziet nog net een heel klein zwart hoekje op de foto.

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Toch blijft het een raar verhaal dat je voor een zeldzaam model (dus zonder spiegel) een andere deur gaat construeren (dus zonder gat)
Volgens mij kost dat meer dan gewoon alle modellen van 2 spiegels te voorzien.
Maar goed, ik ben dan ook geen chef de fabrique
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Arjan Verkade schreef:De 2 aansluitingen op de ronde pomp zitten bij mij onderaan.
een relais? Bij de toeter zat geen relais. De bekabeling kon ik zo aansluiten op de originele aansluiting met de ‘standaard’ toeter. Is het echt nodig om een relais er tussen te plaatsen? Mijn hoorns zijn ook niet zo lang als die van jou..
CEE-IKS schreef:Toch blijft het een raar verhaal dat je voor een zeldzaam model (dus zonder spiegel) een andere deur gaat construeren (dus zonder gat)
Volgens mij kost dat meer dan gewoon alle modellen van 2 spiegels te voorzien.
Maar goed, ik ben dan ook geen chef de fabrique
Ik heb nog gedacht aan een schadedeur oid, maar alle data stempels komen overeen met de rest van de auto. Bovendien was de binnenbekleding ter hoogte van de spiegelverstelling nog geheel intact (dwz. er zat geen gat in)

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“De mijne is langer dan de jouwe…”
Dit formaat waldhoorn ken ik ook nog niet…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
CitrofielTD schreef:Arjan Verkade schreef:De 2 aansluitingen op de ronde pomp zitten bij mij onderaan.
een relais? Bij de toeter zat geen relais. De bekabeling kon ik zo aansluiten op de originele aansluiting met de ‘standaard’ toeter. Is het echt nodig om een relais er tussen te plaatsen? Mijn hoorns zijn ook niet zo lang als die van jou..
relais hoort er wel tussen !

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij trekt die toeter een hele hoop stroom, als je de toeter gebruikt als de motor niet loopt zie je ook al het andere dimmen doordat de accu het niet kan aanleveren.
Zonder relais dat alleen nog maar erger zijn.
Maar het relais is ook om het doorbranden van bedrading of de schakelaar in het dashboard te voorkomen.
Er zijn ook kortere hoorns geleverd, geen idee waarom er verschillen in zitten…