20 van de 26
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Van 3 naar 4 bak, Hij heeft gedraaid…
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 26 april 2012 06:46 PM
  [ # 286 ]

Mooi Marc

En zijn de geleidebussen goed?

Groetjes Harry

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 mei 2012 03:59 PM
  [ # 287 ]

interessant project. wil zelf ooit nog eens een 4 bak bouwen voor mn HY.

maar..niet om het een of ander maar was het niet veel makkelijker geweest om de aandrijfassen aan te passen aan de bak dan de bak aan de aandrijfassen? oftwel de aandrijfassen inkorten?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2012 04:10 PM
  [ # 288 ]

Nee, want de ‘trompetten’ van de ID, ofwel de verbrede lagerhuizen die bij een DS/ID nodig zijn om de remschijven buiten het koppelingshuis te laten komen zijn veel te breed voor in de wieg van een Traction. Wat vierbakken voor een HY betreft begreep ik dat er goede resultaten zijn met het inbouwen van een Mercedes/Hanomag 206/F25 bak.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 mei 2012 12:08 PM
  [ # 289 ]

Geplet???? Laughing

Afbeelding Bijlagen
Trax en JCB2.jpgTrax en JCB.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2012 12:15 PM
  [ # 290 ]

Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 mei 2012 12:18 PM
  [ # 291 ]

Laughing

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 mei 2012 03:03 PM
  [ # 293 ]

hmz Niet leut Mark!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 mei 2012 03:19 PM
  [ # 294 ]

Ik vond het geweldig, jammer dat ik geen 6 kuub bak had…. haha

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 10 mei 2012 03:38 PM
  [ # 295 ]

Dan had je hem er even in gezet? Very Happy

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 mei 2012 03:46 PM
  [ # 296 ]

Dat zou een geweldige actie foto opgeleverd hebben… haha

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 10 mei 2012 03:54 PM
  [ # 297 ]

Dat kun je wel zeggen ja. Is er alweer ruimte om nog eens een poging te doen het horrel aan gang te krijgen, of ben je nog druk met je ontsteking?

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 10 mei 2012 08:06 PM
  [ # 298 ]

Op Citromobile lag een originele gereviseerde ERSA Icar vier-versnellingsbak te koop voor een Traction. Aan de buitenkant precies gelijk aan een normale bak alleen een extra hendeltje onder de versnellingspook. Prachtig maar wel boven budget.

Profiel  
 
Gepost: 10 mei 2012 09:29 PM
  [ # 299 ]

En niet gesynchroniseerd als ik het wel heb?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2012 11:27 PM
  [ # 300 ]

Inderdaad. Bak heb ik bekeken, het is feitelijk een aanpaste set tandwielen met een extra set voor de 4e versnelling in een bestaand traction-bakhuis gebouwd. Het lijkt er op dat ze smallere tandwielen hebben gebruikt om wat ruimte te maken voor de 4e versnelling. Helaas was alleen de bak te koop, de rest voor in de auto hadden ze er (volgens mij) niet bij.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
20 van de 26
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook