Hoi forum genoten,
Ik heb een vraagje over de ventilatie van mijn saxo uit 2001.
Ik hoor aan de passagiers zijde een zoemmend geluid en af en toe klikkend/tikkend geluid of er iets wil bewegen maar vast zit ofzo. Zo’n klepje of iets dergelijks. Het raarre is dat als ik contact maakt (nog niet start) dat ik al een gezoem hoor en daarna hoor je het geluid van vast zittende klepjes. (getik)Pas als de benzine motor draait dan gaat de ventilator pas blazen. Is het niet zo dat als je contact maakt dat de ventilatie al volledig werkt?
Ik heb een filmpje op youtube gezet van dit euvel Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Wat doen die 2 klepjes aan weerszijde? gaan die dicht? of blijven ze zo bewegen en blijft het open?
Heb een probleempje met het uploaden van de video de link volg snel hoop ik!!
De video is geupload!!
Off-topic:
Is dat jouw saxo op je foto? Wat is er mee gebeurd in godsnaam?
Genomen door een C5…:P
Inhalen op snelweg bij antwerpen niet goed gekeken bij inhalen. Paar keer rond getold gelukkig daarna niks geraakt, maar kon wel weer verder rijden. De C5 was wel totaloss, ik had em in de middenberm gedrukt.
Zo… wel geluk gehad dan…. minder geluk voor C5 en bestuurder.
mm airco onboard?
Ik dat in dat geval hier al een topci over bestond. komt er op neer dat er ergens een switch defect is en deze vervangen moet worden om dit euvel op te lossen meen ik me te herinneren.
bij modelen zonder airco blower gaat normaal enkel draaien met motor aan strekt veel stroom… met airco vermoed ik dat dit hetzelfde is.
die klepjes regelen de hoeveelheid verse lucht
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb de video niet bekeken, maar hoor je niet gewoon de benzinepomp? Deze draait al voordat je start. Zit onder de bank aan de rechterzijde van de auto. Klikken kunnen diverse relais in het dashboard zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 48
- Saxo 1.1 SX
Wat een herrie met die blower aan!
Maar goed, ik had dit zelfde “probleem”. Als je airco hebt zit er zo’n klep in je dashboard die zorgt dat de lucht binnen de auto circuleert, waardoor het sneller koud wordt in de auto. De schakelaar daarvoor zit naast de knop van je airco en als je daarop drukt zal je een paar tellen een motortje horen zoemen waarna het geratel weer begint. Het schijnt een sensor te zijn die het motortje stop zet als je klep open of gesloten is. De tandwieltjes van het motortje zijn waarschijnlijk opgevreten en nu ratelt het door.
Ik heb de schakelaar losgemaakt uit het dashboard, eerst klep open dus lampje op de schakelaar uit, en daarna de stekker aan de achterkant van de schakelaar losgemaakt.
De klep is nu open en kan niet meer dicht, maar ja hoe vaak gebruik je die?
@2d: Nee dat is neit de benzine pomp want je ziet dat het klepje wil bewegen en dan hoor je een zoemmend ratelend geluid.
Excusus voor de herrie in dat filmpje, had misschien eerst verder weg moeten filmen en daarna pas dichterbij. Bij deze een waarschuwing zet je geluid eerst wat zachter.
Er zit idd een airco in maar die is defect. Lekkage ergens na bijvullen is het na een korte tijd weer leeg. Maar die gebruik ik niet meer dus.
Ik ga meteen kijken volgens mij zal dat wel het probleem zijn met die klep. Alvast bedankt voor de informatie!