Totaal aantal Berichten: 48
- Saxo 1.4i 538 sport
Foto’s komen binnenkort!
Tot nu toe gedaan (en hoop kleine dingen uiteraard):
- Nieuwe Kenwood radio
- 2 Pioneer speakers voor en 2 achter
- Saxo 1.4i 538 sport
Morgen even lakstift halen kost 5 euro op kleur laten maken voor een best groot potje.
Nou ben ik aan het zoeken naar me kleurcode volgens mij is dit KMHC (blauwe 538 sport), maar in me gedachte zit dat me vorige saxo een gele ook KMHC op dezelfde plek had staan?
Weet iemand of KMHC klopt voor een blauwe 538 sport?
Denk dat ik voor de zekerheid toch maar vraag of hij even wil kijken?
ik zou sowieso voorzichtig zijn met het bijwerken… heb ook wat krassen, maar ga eerst even commandant gebruiken voordat ik uberhaupt met een lakstift te werk ga!
- Saxo 1.4i 538 sport
Dat doe ik ook zoiezo maar ik heb wat plekken dat al de lak eraf zit, ondergrond is helemaal bloot dus moet daar echt ff lakstifie overheen doen.
ja, zou ik zeer zeker doen. Op aanraden van een goede kennis zei die tegen mij dat ik zeker moest wachten totdat het gemiddeld 15+ graden celsius is… zo kun je de lak beter aanbrengen en verbruik je minder.
Goed laten drogen op een droge plek en daarna met commandant beetje de omliggende lak meepakken… anders loop je de kans dat je ziet dat de lak nieuw is en de overige lak al een beetje verweerd is.
bij watergebaseerd is de temperatuur niet enkel belangrijk ook de luchtvochtigheid dus een zeer droge 24 uur is een goede tijd om erop los te kleideren weekje laten drogen voor je met eender welke polisch erovergaat. Dan je saxo helemaal waxen (commandant nr 7 is een goed spul hiervoor ) nr 5 is goed voor polieren. nr4 als je lak er echt aan is.
tec7 haal je in de zelfbouwmarkt online bestellen
spullen en andere prullen bij de autozaak in deurne (in be) goedkoper dan online bestellen.
De rubber van me linker deur is een stukje helemaal krom en los hoe maak ik dit vast? ik heb al van alles geprobeerd.
welke bedoel je
- Saxo 1.4i 538 sport
@ K_saxo
De rubber van me raam, is best een stevige en dikke rubber, ik denk dat ik er een nieuwe rubber in moet zetten.
je kan deze eventueel ook verlijmen met bovengenoemde lijm
- Saxo 1.4i 538 sport
Heb van alles geprobeerd, word gewoon ff naar sloop en nieuw rubbertje zoeken denk ik. Me raam trilt ook boven de 60 km/u en daar zit je snel aan haha.
Morgen even aan me spiegelkapjes werken de lak ziet er mooi uit, maar ze hebben iets van lucht lijk net folie (ik denk blanke lank en droog gefohnd of in hete zon).
Denk dat ik het ga opschuren, en opnieuw lakken, mocht het nodig zijn ook nog primen, ga die zoiezo kopen altijd makkelijk..
Nog 1 vraagje, bij de deur gelijk naast de raam heb je stukkie zwarte folie, aan de ene kant is het helemaal losgebladerd en ziet er niet meer uit, ik denk dat ik dat moet los fohnen en nieuwe folie erop he?
Zoja welke folie moet ik daar doen en waar koop ik dat?
- Saxo 1.4i 538 sport
Ok thanks, moet zoiezo volgende week even naar de dealer, moet een sleutel laten bij maken, knopje waar me hoedenplank aan hangt, sigaretaansteker, die strip dus genoeg haha.
Hopen dat ze dit allemaal hebben en niet te duur.
Vanavond of morgen me spiegelkapjes opschuren, primen en lakken.
Nog 1 vraagje, me ventilatie (achter en tussen de schuifroosters) zit enorm veel stof, hoe ken ik dit schoonmaken?
Zonder het te slopen. Want bij de rechtse probeerde ik er met soort plumeau voor achter radiatoren te doen, dit werkte perfect echter heb ik de klikkie er los mee gemaakt, dus binnenkort proberen met een pincet het weer vast te maken hopen dat het lukt.. (Weet niet hoe het heet maar de machanic om je roostertje gelijdelijk te verschuiven dus me 3 rooster lamelletjes zitten niet meer samen vast..).
Sorry als het beetje onduidelijk is maar geen idee hoe dat allemaal heet haha.