Duncan Ruseler schreef:En inmiddels heeft ie alweer een GS…. Wouter, wouter, wouter!
Niet “alweer”, want de TZD blijft mijn dagelijks vervoermiddel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Duncan Ruseler schreef:En inmiddels heeft ie alweer een GS…. Wouter, wouter, wouter!
Niet “alweer”, want de TZD blijft mijn dagelijks vervoermiddel.
heb je ook een foto van de gs x3
citroenc2 schreef:XBXG schreef:Duncan Ruseler schreef:En inmiddels heeft ie alweer een GS…. Wouter, wouter, wouter!
Niet “alweer”, want de TZD blijft mijn dagelijks vervoermiddel.
heb je ook een foto van de gs x3
Nog niet, want die zitten nog op mijn camera.
Foto’s zullen tzt worden geplaatst in het GS/A-gedeelte.
Dit draadje blijft voor mijn BX 19 TZD.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ok is goed zal het in de gatte houden
Dinsdag gaat de BX naar de garage van Mike Bijlsma voor de APK.
Ik hoop echt alle kwaaltjes gerepareerd te hebben.
Wat ik zoal heb gedaan:
- versleten banden vervangen door zeer goede 185’ers.
- kapotte rechter spiegel vervangen
- ruitenwisser vervangen
- kachelweerstand vervangen
Ik vrees voor de einddemper, die ziet er redelijk gaar uit
Maar ja, we zien het wel.
De TZD staat inmiddels op 437.500 km, dus die kan hopelijk met een nieuwe APK weer een jaartje de weg op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
De TZD is goedgekeurd.
En dat alles met die kilometerstand, op naar de 500.000 dus.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
De TZD is goedgekeurd. :15
Mooi ! :51 :whoohoo
Knap hoor, met bijna 4,5 ton.
Kun je nagaan hoe sterk die auto’s (en de 1.9 D) zijn
Krijg al weer bijna heimwee naar de tzd-turbo ops: ....maar goed, ik ben tevreden met de andere 1.9.
Zijn daar ook records over bijgehouden toevallig? Zou wel grappig zijn als je de bx met de meeste km’s hebt ofzo
Caroline81 schreef:Zijn daar ook records over bijgehouden toevallig? Zou wel grappig zijn als je de bx met de meeste km’s hebt ofzo
Op BXNL staat ergens een database met kilometerstanden. Wouter heeft nog lang niet een record. Er rijdt (of reed) ergens een Nederland een BX rond met meer dan 600.000 km op de teller. Dat is wel geen dieselbak, maar LPG.
Mijn TZi op LPG heeft het tot 470.000 km geschopt en toen ging echt het licht uit…
Dus Wouter, karren met die bak
De BX 1.6Tri van flapdrol rijd volgens mij ook nog rond met ruim 400K op de teller
Eric Vertogen schreef:Caroline81 schreef:Zijn daar ook records over bijgehouden toevallig? Zou wel grappig zijn als je de bx met de meeste km’s hebt ofzo
Op BXNL staat ergens een database met kilometerstanden. Wouter heeft nog lang niet een record. Er rijdt (of reed) ergens een Nederland een BX rond met meer dan 600.000 km op de teller. Dat is wel geen dieselbak, maar LPG.
Mijn TZi op LPG heeft het tot 470.000 km geschopt en toen ging echt het licht uit…
Dus Wouter, karren met die bak
Dat is inderdaad een grijze BX 19 TRS Automatique van Gerjan Akkerman. De laatste keer dat ik ‘m sprak had deze BX 639.000 km op de teller. Volgens de RDW mag ze ook weer een jaartje APK hebben, dus deze TRS rijdt nog immer door, op weg naar de 1.000.000 km.
Dit is ‘m trouwens:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Eric Vertogen schreef:Caroline81 schreef:Zijn daar ook records over bijgehouden toevallig? Zou wel grappig zijn als je de bx met de meeste km’s hebt ofzo
Op BXNL staat ergens een database met kilometerstanden. Wouter heeft nog lang niet een record. Er rijdt (of reed) ergens een Nederland een BX rond met meer dan 600.000 km op de teller. Dat is wel geen dieselbak, maar LPG.
Mijn TZi op LPG heeft het tot 470.000 km geschopt en toen ging echt het licht uit…
Dus Wouter, karren met die bak
Long way 2 go! Maar je weet het: de aanhouder wint!





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Goh, en dat op LPG. En iedereen maar roepen dat een motor harder slijt van LPG. Dat valt dus best mee….
winnetou schreef:Goh, en dat op LPG. En iedereen maar roepen dat een motor harder slijt van LPG. Dat valt dus best mee….
Alleen de klepzetels slijten harder. De olie en de motor vervuilt veel minder en als je netjes rijdt (en omdat je LPG rijdt vaak ook lange afstanden) blijft de motor veel langer heel. Met een BX kopje waar je 4 ton mee kan rijden voordat de kleppen eens uitgesteld zijn heb je dus een perfecte LPG auto.
Mijn (en Wouters) vorige rode BX 14 basis had 343.000 op de teller staan, nog steeds met originele koppakking, kop en koppeling. Het ding gebruikte ook niet noemenswaardig olie, dus motortje was nog kerngezond.
winnetou schreef:Goh, en dat op LPG. En iedereen maar roepen dat een motor harder slijt van LPG. Dat valt dus best mee….
Zal toch wel minimaal 1 koprevisie hebben gehad ? (kleppen en zo)
Ik weet dat er BX diesels zijn die ruim 5 ton hebben gereden zonder dat er iets binnenin de motor is vernieuwd of de brandstofpomp is gereviseerd.
Xantia’s en ZX 1.9 D zullen er ook wel zijn denk ik met zo’n stand.