Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
zo de startmotor doet het weer.
na een ferme kortsluiting wie het ronddraaien van de motor belemmerde.
alles maar weer uit elkaar gehaald.
bleek 1 van de wikkelingen beschadigd te zijn.
deze is nu weer netjes nieuws gewikkeld en alles éénmaal weer in elkaar doet het het ook weer.
meteen ook het nokkenas lager vervangen.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120513133925?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Meteen weer een vraag.
Kun je de dynamo ook zelf revieren?
Bedoel dus uitelkaar halen nieuwe lagertjes en dergelijke.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Maar in de eerste wie ik had zaten dus grotere gaten voor het distrubietie tandwiel en dit paste dus niet met mijn tandwiel.
Duidelijk waarom je een andere nokkenas wilde. Maar dat van die grotere gaten snap ik niet. Ik wist niet dat de tandwielen van een 2400i anders waren dan van een 2400 carb.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ook van een gewone 2400 heb je dus twee soorten ,tandwiel op zich is hetzelfde alleen de gaten voor de drie bouten zijn groter of kleiner,dito voor de nokkenas.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:Meteen weer een vraag.
Kun je de dynamo ook zelf revieren?
Bedoel dus uitelkaar halen nieuwe lagertjes en dergelijke.VgF
JA dat kan. heel goed zelfs. kosten 4 tientjes max!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan gaan we de dynamo dus ook maar zelf doen
Van de week ook de kop maar eens lostrekken.
Hebben we weer wat te doen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Effe een vraag wat mag een kop revisie.
Of is dit goed zelf te doen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je bedoeld vast wat zoiets mag kosten
Reken tussen de 800 en 1200 euro, is afhankelijk hoeveel kleppen ze moeten vervangen
Zelf doen is niet zo makkelijk.
Als je het goed doet zullen de klepzetels en geleiders vervangen moeten worden. Deze zitten geperst.
Klepzetels moeten in een hoek gefreesd worden.
Nog een leuke link
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor een 8 kleppertje CX kop moet het voor 500 ook wel lukken, kwestie van een rondje bellen en vooral de lokale revisieboer niet vergeten. Ik heb zelf nog nooit meer dan 600 betaald…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Is dat inclusief de zetels vervangen en afpersen?
Of alleen kleppen vervangen en slijpen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Complete koprevisie dus: afpersen, vlakken, kleppen, zittingen. Klepgeleiders kost wat meer, maar dat komt vrijwel niet voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Afpersen zou ik zeker laten doen vooraf weet je of de kop nog goed is om te reviseren.
Kop eigenlijk niet zelf doen. Zit vast wel een goeie revisie boer in de buurt
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En Frank, voor mij geldt: goed = goed. Klepzittingen van deze motoren zijn van huis uit bv al heel erg hard…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Moet inderdaad wel kunnen voor die prijs Yuri. Ik had de prijs van een 6 cilinder diesel in mijn herinnering
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vanavond de kop leeg gehaald.
Nu zitten er dus alleen de 8 kleppen nog in.
Bij mij om de hoek kost een kop revisie 600 euro.
En ik wil nog bij 1 iemand anders de prijs opvragen.
Maar net wat je zegt als het goed is ,moet ik hem alleen grondig reinigen en lekker terug plaatsen.
Maar aan de andere kant alles is nu zo ver los.
Dan denk ik ook wel eens kan het net zo goed meteen ” heel ” goed doen
morgen de vrouw maar eens aan kijken of die nog 600 euro heeft.
Anders moet ik weer een week wachten
Vriendelijk groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.