4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
update !!!! Sander-pallas
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 09 april 2012 12:35 AM
  [ # 46 ]

was nog goed!

en als die problemen gaat geven bouwen we de motor gewoon even weer uit

we weten nu hoe het moet

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 13 mei 2012 03:01 PM
  [ # 47 ]

mijn diesel zakt aan de achterkant vrij snel

wat kan ik er aan doen ?

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2012 03:08 PM
  [ # 48 ]

Komt meestal doordat de hoogteregelaar aan de andere kant niet goed staat afgeregeld, kun je stellen met het stelblok aan de stabilisatorstang. De hoogteregelaarstangen (verbonden met de selectiehandle) trekken dan bij stilstand aan de andere regelaar waardoor deze eerder inzakt. Deze stang moet namelijk altijd ontspannen staan en dat staat ‘ie bij jou nu niet.

Kan geen kwaad op zich. Maar dit betekent ook dat de rijhoogte voor en achter niet geheel gelijk is. Wat ook geen kwaad kan, maar ja… waterpas staat netter.


Hoogteregelaar stellen moet trouwens op een 4-kolomsbrug, of boven een smeerput.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 mei 2012 03:08 PM
  [ # 49 ]

laten zo, is toch mooier dan ie vooraan eerst zakt. Als je geen lekken hebt, en je pomp moet niet continu pompen zou ik er mij geen zorgen om maken. Laat ze maar zakken Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 mei 2012 04:23 PM
  [ # 50 ]
La Léo schreef:

Komt meestal doordat de hoogteregelaar aan de andere kant niet goed staat afgeregeld, kun je stellen met het stelblok aan de stabilisatorstang. De hoogteregelaarstangen (verbonden met de selectiehandle) trekken dan bij stilstand aan de andere regelaar waardoor deze eerder inzakt. Deze stang moet namelijk altijd ontspannen staan en dat staat ‘ie bij jou nu niet.

Kan geen kwaad op zich. Maar dit betekent ook dat de rijhoogte voor en achter niet geheel gelijk is. Wat ook geen kwaad kan, maar ja… waterpas staat netter.


Hoogteregelaar stellen moet trouwens op een 4-kolomsbrug, of boven een smeerput.

En als dat niet heeft geholpen heb je 99% kans dat het remcommando te veel inwendige lekkage heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 13 mei 2012 04:58 PM
  [ # 51 ]

de remcommando is dat de remdruk regelaar die achter zit

dat ronde ding zeg maar

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 mei 2012 05:02 PM
  [ # 52 ]

nee, dat is de unit achter je rempedaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 13 mei 2012 05:08 PM
  [ # 53 ]

oke bedankt zal er eens naar kijken.

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 14 augustus 2013 09:05 PM
  [ # 54 ]

wegens beëindiging van mijn cx hobby nog diverse delen tekoop

achterruit zonnescherm

lucht in laat kapje voor de kachel

14 inch velgen met Michelin banden

en een setje morette koplampen

als er iemand interesse heeft de delen staan op mp

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook