


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
was nog goed!
en als die problemen gaat geven bouwen we de motor gewoon even weer uit
we weten nu hoe het moet



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
mijn diesel zakt aan de achterkant vrij snel
wat kan ik er aan doen ?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Komt meestal doordat de hoogteregelaar aan de andere kant niet goed staat afgeregeld, kun je stellen met het stelblok aan de stabilisatorstang. De hoogteregelaarstangen (verbonden met de selectiehandle) trekken dan bij stilstand aan de andere regelaar waardoor deze eerder inzakt. Deze stang moet namelijk altijd ontspannen staan en dat staat ‘ie bij jou nu niet.
Kan geen kwaad op zich. Maar dit betekent ook dat de rijhoogte voor en achter niet geheel gelijk is. Wat ook geen kwaad kan, maar ja… waterpas staat netter.
Hoogteregelaar stellen moet trouwens op een 4-kolomsbrug, of boven een smeerput.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
laten zo, is toch mooier dan ie vooraan eerst zakt. Als je geen lekken hebt, en je pomp moet niet continu pompen zou ik er mij geen zorgen om maken. Laat ze maar zakken














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Komt meestal doordat de hoogteregelaar aan de andere kant niet goed staat afgeregeld, kun je stellen met het stelblok aan de stabilisatorstang. De hoogteregelaarstangen (verbonden met de selectiehandle) trekken dan bij stilstand aan de andere regelaar waardoor deze eerder inzakt. Deze stang moet namelijk altijd ontspannen staan en dat staat ‘ie bij jou nu niet.
Kan geen kwaad op zich. Maar dit betekent ook dat de rijhoogte voor en achter niet geheel gelijk is. Wat ook geen kwaad kan, maar ja… waterpas staat netter.
Hoogteregelaar stellen moet trouwens op een 4-kolomsbrug, of boven een smeerput.
En als dat niet heeft geholpen heb je 99% kans dat het remcommando te veel inwendige lekkage heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
de remcommando is dat de remdruk regelaar die achter zit
dat ronde ding zeg maar














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee, dat is de unit achter je rempedaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
oke bedankt zal er eens naar kijken.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
wegens beëindiging van mijn cx hobby nog diverse delen tekoop
achterruit zonnescherm
lucht in laat kapje voor de kachel
14 inch velgen met Michelin banden
en een setje morette koplampen
als er iemand interesse heeft de delen staan op mp