Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ondanks vervangen relais is het op de vakantie-heenreis een paar keer gebeurd dat de auto niet wou starten. Dus een paar keer met draaiende motor getankt en toen het onverhoopt toch per ongeluk misging met wat geduld e.e.a. afgewacht.
Nu op de camping in Fr. kom ik er achter dat de rechterspiegel niet electrisch op en neer te stellen is, wel links en rechts. Waar zitten waarschijnlijk de problemen ? In de bediening binnen of in de spiegel ? Niet dat ik er zeer binnenkort naar ga kijken maar toch handig om te weten
Inmiddels een dik halfjaar verder zonder noemenswaardige problemen, maar de afgelopen paar dagen, (net toen mijn broertje over was uit Oz), een paar keer gehad dat de motor schijnbaar verzoop/smoorde. M.a.w. er werd niet gereageerd op gaspedaal en het dash flikkerde nu en dan rood. Motor blijft dan ternauwernood lopen. Daarna geen problemen meer. Dit gebeurde in file rijden en tijdens afremmen en optrekken. Ik heb werkelijk geen idee wat er dan misgaat. Iemand enig idee waar ik moet zoeken ?
Kan het iets zijn met de automaat (omdat íe op zulke momenten schijnbaar in zijn vrij lijkt te staan)
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
de kleppen van je stationair huis zijn vervuild? hoe heet dat ding ook alweer? (injectorcleaner bij de benzine gieten)
Zit er soms iets niet jofel op onderstaande foto’s ? Ik heb me dat nl. wel vaker afgevraagd…....
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heb geen overzicht zo dichtbij.
dat beugeltje lijkt een beetje verbogen?
Dat eindplaatje lijkt in dat gaatje van die vacuumbalg (CC?) te kunnen passen, het tweede plaatje waarbij dat plaatje tegen en naast dat gat valt is de situatie bij gas geven…
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die plaatjes tonen de cruise control vacuum actuator.
Daar hoef je jouw probleem niet te zoeken.
Een stukje draad met een stekkertje met zo’n extra lipje vanaf de startsolenoid tot bij de accu is handig voor dit soort euvel.
Even de plus aan tikken en hij loopt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Je hebt het nu over een ander probleem dat zich alleen met caravantrekken voordoet Jan, dat moet ik ook nog tackelen inderdaad, maar ik heb het nu over de verzuip-verschijnselene van een aantal dagen. Zojuist een eindje gereden en geen problemen overigens…..
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
......
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor we nog meer eenlettergrepige spielerei krijgen. De verwijzing naar de nieuwe eigenaar en naar de nieuwe wagen van Jaap staan er al bij. Deze kan op slot.