3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
hard tikken van de kleppen cx
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 mei 2012 10:22 PM
  [ # 31 ]

voelermaat was even zo voor de foto om de schuinte te laten zien tussen de klepsteel en de stelschroef
ik dacht dat als de stelschroef tegen de klepsteel begin te komen dus met tuimelen dat ze plat op elkaar zitten en daarna met volledige geopende klep het ietswat schuin op elkaar staat.
vrgr,joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 mei 2012 10:44 PM
  [ # 32 ]

Die schuinte maakt niet uit. Als er een kuil in de tuimelaar zit waar die de nokkenas raakt is dat wel verkeerd!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 mei 2012 10:58 PM
  [ # 33 ]

heb de tuimelaar nagezien maar ziet er goed uit in eerste instantie dacht ik dat de sleeper van de tuimelaar ingesleten was maar heb nog eens goed gekeken en zag er goed uit.
weet even niet goed waar het probleem nu zit?
vrgr, joost

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 mei 2012 11:08 PM
  [ # 34 ]

nog eens opnieuw stellen, maar van 0 beginnen, misschien ben je langs de verkeerde kant begonnen, of inlaat/uitlaat gewisseld, het is soms snel gebeurd… (heb ook ooit eens de 1 met de 4 verwisseld, gelukkig alles nog eens nagelopen de avond nadien…)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 mei 2012 11:08 PM
  [ # 35 ]

netjes stellen op inlat 15 en uitlaat 20. Moet goed zijn. anders zit het dieper!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 mei 2012 11:31 PM
  [ # 36 ]
bogaard77 schreef:

netjes stellen op inlat 15 en uitlaat 20. Moet goed zijn. anders zit het dieper!

in 0,10 en uit 0,25 douvrin 2ltr jij hebt zeker een oude 2ltr

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 mei 2012 11:34 PM
  [ # 37 ]
demuywo schreef:

nog eens opnieuw stellen, maar van 0 beginnen, misschien ben je langs de verkeerde kant begonnen, of inlaat/uitlaat gewisseld, het is soms snel gebeurd… (heb ook ooit eens de 1 met de 4 verwisseld, gelukkig alles nog eens nagelopen de avond nadien…)

nee niet gewisseld

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 mei 2012 08:41 PM
  [ # 38 ]

heb de uitlaatkleppen krap op 0,25mm gezet en de uitlaatklep(die veel tikte) op 0,20mm gezet(klinkt stukje beter nu)
en toen naar de renault garage gegaan en met eeen monteur gesproken die in het verleden aan renault20 heeft gesleuteld hij heeft het geluid aangehoord en hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn
hij vertelde mij dat je om het geluid te dempen je isolatie aan de binnekant van de motorkap kan bevestigen net als diesels .iemand een iedee welk isolatiematriaal ik daar voor kan gebruiken?
vrgr, joost

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 15 mei 2012 09:41 PM
  [ # 39 ]

De CX diesels hebben standaard geluiddemping aan de binnenzijde van de motorkap,en vlgs.mij ook de GTI turbo’s.Als je even zoekt zijn ze wel te vinden,misschien heeft de CX club ze wel staan.

Zijn trouwens van die zwarte iets wollige platen die met drukkers vastzit.

gr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2012 09:47 PM
  [ # 40 ]
joostvanbroekhoven schreef:

hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn

Nou, dat is helemaal nieuw voor mij. Mijn eigen cx 20 en 22trs maakten helemaal geen tikkende geluiden en ik ken er genoeg die het na 5 ton nog steeds niet doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 mei 2012 09:52 PM
  [ # 41 ]
waterman schreef:
joostvanbroekhoven schreef:

hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn

Nou, dat is helemaal nieuw voor mij. Mijn eigen cx 20 en 22trs maakten helemaal geen tikkende geluiden en ik ken er genoeg die het na 5 ton nog steeds niet doen.

tja ??? ik weet het ook niet meer hoor?!
zo te lezen heb jij veel ervaring met cxen? vind je het een iedee om eens naar de motor te luisteren?
vriendelijke groet, joost
ps is het eenprobleem als ik de bouten van het tussenstuk van de uitlaat volledig aandraai zodat de veren helemaal ingedrukt zijn ? als ik ze losser zet (wpboek 22mm)lengte veer dan piept de uitlaat bij optrekken en schakelen?
vriendelijke groet, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 mei 2012 09:54 PM
  [ # 42 ]
daan schreef:

De CX diesels hebben standaard geluiddemping aan de binnenzijde van de motorkap,en vlgs.mij ook de GTI turbo’s.Als je even zoekt zijn ze wel te vinden,misschien heeft de CX club ze wel staan.

Zijn trouwens van die zwarte iets wollige platen die met drukkers vastzit.

gr

ok thanks!
gr,joost

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 mei 2012 12:09 AM
  [ # 43 ]

Hey Joost,zullen we een keer een 2 liter-Douvrin luistersessie organiseren?

Ik heb er 2 in de aanbieding, en een vriend van me heeft er ook nog één….

Zoals ik je vertelde hoor ik bij die van mij ook vanalles, terwijl het apparaat loopt als een dolle. Vandaag had madame weer een goede dag en was er niets te horen.

Van de week lag ik er onder en toen hoorde ik de brandstofpomp lekker tikken, die maakt dus ook geluid Smile Gisteren weer een hoop getik na een warme start, na 5 minuten niets aan de hand. Het is ook zo dat als je er op gaat letten je vanalles hoort.

Zoals ik al eerder vertelde, ik heb nu ongeveer 250.000km 2 liter ervaring, en sta er niet meer van te kijken, maak me er ook niet meer druk over en geef gewoon gas!

Op benzine klinken ze overigens weer rauwer dan op LPG.

het uitlaatgepiep ken ik ook, gewoon aandraaien die handel, dan heb je er het minste last van, maar het blijft soms piepen ook dat hoort erbij!

Het leeft zullen we maar zeggen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2012 01:01 AM
  [ # 44 ]

Tja Joost, je moet het ook niet gaan overanalyseren allemaal.
Opletten dat we geen CX-hypochonders worden. Laughing

Mijne loopt ook als een naaimachientje, tikt of retelt niet en ik heb nooit iets aan de kleppen, tuimelaars of nokkenas gewijzigd. Maar dat blok heeft nog geen 150k gelopen.
Mike is hier wel de grootste ervaringsdeskundige dus ik zou zijn wijze raad opvolgen en gewoon lekker gaan rijden en je niet te druk maken.

Minder sleutelen, meer genieten dus!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 16 mei 2012 04:37 PM
  [ # 45 ]

@mihcael ja leuk kunnen we eens vergelijken indd
woon jij in de buurt van zeeland?
vrgr, joost

@ la leo heb je gelijk in
vrgr, joost

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook