voelermaat was even zo voor de foto om de schuinte te laten zien tussen de klepsteel en de stelschroef
ik dacht dat als de stelschroef tegen de klepsteel begin te komen dus met tuimelen dat ze plat op elkaar zitten en daarna met volledige geopende klep het ietswat schuin op elkaar staat.
vrgr,joost












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die schuinte maakt niet uit. Als er een kuil in de tuimelaar zit waar die de nokkenas raakt is dat wel verkeerd!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heb de tuimelaar nagezien maar ziet er goed uit in eerste instantie dacht ik dat de sleeper van de tuimelaar ingesleten was maar heb nog eens goed gekeken en zag er goed uit.
weet even niet goed waar het probleem nu zit?
vrgr, joost






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
nog eens opnieuw stellen, maar van 0 beginnen, misschien ben je langs de verkeerde kant begonnen, of inlaat/uitlaat gewisseld, het is soms snel gebeurd… (heb ook ooit eens de 1 met de 4 verwisseld, gelukkig alles nog eens nagelopen de avond nadien…)












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
netjes stellen op inlat 15 en uitlaat 20. Moet goed zijn. anders zit het dieper!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:netjes stellen op inlat 15 en uitlaat 20. Moet goed zijn. anders zit het dieper!
in 0,10 en uit 0,25 douvrin 2ltr jij hebt zeker een oude 2ltr
demuywo schreef:nog eens opnieuw stellen, maar van 0 beginnen, misschien ben je langs de verkeerde kant begonnen, of inlaat/uitlaat gewisseld, het is soms snel gebeurd… (heb ook ooit eens de 1 met de 4 verwisseld, gelukkig alles nog eens nagelopen de avond nadien…)
nee niet gewisseld
heb de uitlaatkleppen krap op 0,25mm gezet en de uitlaatklep(die veel tikte) op 0,20mm gezet(klinkt stukje beter nu)
en toen naar de renault garage gegaan en met eeen monteur gesproken die in het verleden aan renault20 heeft gesleuteld hij heeft het geluid aangehoord en hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn
hij vertelde mij dat je om het geluid te dempen je isolatie aan de binnekant van de motorkap kan bevestigen net als diesels .iemand een iedee welk isolatiematriaal ik daar voor kan gebruiken?
vrgr, joost
De CX diesels hebben standaard geluiddemping aan de binnenzijde van de motorkap,en vlgs.mij ook de GTI turbo’s.Als je even zoekt zijn ze wel te vinden,misschien heeft de CX club ze wel staan.
Zijn trouwens van die zwarte iets wollige platen die met drukkers vastzit.
gr














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
joostvanbroekhoven schreef:hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn
Nou, dat is helemaal nieuw voor mij. Mijn eigen cx 20 en 22trs maakten helemaal geen tikkende geluiden en ik ken er genoeg die het na 5 ton nog steeds niet doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:joostvanbroekhoven schreef:hij vertelde dat dit heel normaal geluid was en dat zelfs de nieuwe renaults20 dit geluid ook al maakte blijken toch er rumoerige motoren te zijn
Nou, dat is helemaal nieuw voor mij. Mijn eigen cx 20 en 22trs maakten helemaal geen tikkende geluiden en ik ken er genoeg die het na 5 ton nog steeds niet doen.
tja ??? ik weet het ook niet meer hoor?!
zo te lezen heb jij veel ervaring met cxen? vind je het een iedee om eens naar de motor te luisteren?
vriendelijke groet, joost
ps is het eenprobleem als ik de bouten van het tussenstuk van de uitlaat volledig aandraai zodat de veren helemaal ingedrukt zijn ? als ik ze losser zet (wpboek 22mm)lengte veer dan piept de uitlaat bij optrekken en schakelen?
vriendelijke groet, joost
daan schreef:De CX diesels hebben standaard geluiddemping aan de binnenzijde van de motorkap,en vlgs.mij ook de GTI turbo’s.Als je even zoekt zijn ze wel te vinden,misschien heeft de CX club ze wel staan.
Zijn trouwens van die zwarte iets wollige platen die met drukkers vastzit.
gr
ok thanks!
gr,joost








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hey Joost,zullen we een keer een 2 liter-Douvrin luistersessie organiseren?
Ik heb er 2 in de aanbieding, en een vriend van me heeft er ook nog één….
Zoals ik je vertelde hoor ik bij die van mij ook vanalles, terwijl het apparaat loopt als een dolle. Vandaag had madame weer een goede dag en was er niets te horen.
Van de week lag ik er onder en toen hoorde ik de brandstofpomp lekker tikken, die maakt dus ook geluid Gisteren weer een hoop getik na een warme start, na 5 minuten niets aan de hand. Het is ook zo dat als je er op gaat letten je vanalles hoort.
Zoals ik al eerder vertelde, ik heb nu ongeveer 250.000km 2 liter ervaring, en sta er niet meer van te kijken, maak me er ook niet meer druk over en geef gewoon gas!
Op benzine klinken ze overigens weer rauwer dan op LPG.
het uitlaatgepiep ken ik ook, gewoon aandraaien die handel, dan heb je er het minste last van, maar het blijft soms piepen ook dat hoort erbij!
Het leeft zullen we maar zeggen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tja Joost, je moet het ook niet gaan overanalyseren allemaal.
Opletten dat we geen CX-hypochonders worden.
Mijne loopt ook als een naaimachientje, tikt of retelt niet en ik heb nooit iets aan de kleppen, tuimelaars of nokkenas gewijzigd. Maar dat blok heeft nog geen 150k gelopen.
Mike is hier wel de grootste ervaringsdeskundige dus ik zou zijn wijze raad opvolgen en gewoon lekker gaan rijden en je niet te druk maken.
Minder sleutelen, meer genieten dus!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@mihcael ja leuk kunnen we eens vergelijken indd
woon jij in de buurt van zeeland?
vrgr, joost
@ la leo heb je gelijk in
vrgr, joost