Vacuum lek in remdruk na stilstaan
wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 20-02-2006

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 13 mei 2012 04:53 PM

Goede middag,

Sinds een paar dagen is de remdruk weg.(pedaal kan je niet indrukken)na een nacht stilstaan.
Eens gestart is er geen probleem meer.je voelt direct de remdruk terugkomen en voor de rest remt hij ook goed.
Ik vermoed dat er ergens een klein lekje zit.de vraag is waar want dat zal niet meevallen om te zoeken denk ik.
Maar is het eigenlijk schadelijk om zo rond te rijden?

ed

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 13 mei 2012 08:44 PM
  [ # 1 ]

Zoals ik het nu lees is er niets vreemds aan de hand. De rembekrachtiger werkt op vacuüm, wat door de motor wordt verzorgd (bij benzine via het vacuüm uit het inlaatspruitstuk, en bij een diesel middels een losse vacuümpomp) Dus bij stilstand zal het pedaal moeilijker in te drukken zijn, maar remt dan wel wat (natuurlijk niet zo hard als met bekrachtiger). Dus als na het starten van de motor het rempedaal iets zakt, en vervolgens normaal remt, zal er niet zo veel aan de hand zijn.

Maar wanneer er echt geen remdruk meer is, kun je het pedaal tot helemaal beneden in drukken. Dan heb je inderdaad wel een ernstig probleem, en zou ik niet meer met de auto rijden tot dit opgelost is. Maar je schrijft dat je het pedaal niet in kunt drukken, in dit laatste geval heb je dus wel remdruk, maar geen bekrachtiging.

Profiel  
 
wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 20-02-2006

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 15 mei 2012 12:20 AM
  [ # 2 ]

Ja ik zal het beter beschrijven.
Als ik nu ‘s morgens instap,kan ik het rempedaal niet indrukken ,na het starten komt de druk erop en kan ik het pedaal gewoon met gemak half weg indrukken ongeveer.Voor de rest remt hij normaal,maar dit was eerst niet.
Als ik instap ga ik altijd op de rem staan en de koppeling in.Als ik dit nu doe moet ik heel hard trappen want anders bolt de auto vooruit.Dus iets schilt er wel.

Ed

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2012 01:10 AM
  [ # 3 ]

Mijn C5 heeft precies hetzelfde.  Ik maak me er geen zorgen over. Er lekt dus ergens vacuüm weg.

 

Profiel  
 
giant
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 15 mei 2012 09:23 AM
  [ # 4 ]

Had ik ook met m’n C5; er is een terugroepactie voor geweest. Inmiddels reeds voor de tweede maal de vacuümklep gratis vervangen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 mei 2012 09:56 AM
  [ # 5 ]

Veel kans inderdaad die vacuumklep.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook