Berlingo op LPG
visual_bAstArd
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-2007

Gepost: 03 mei 2012 12:34 PM

Beste

Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige 2.0 hdi berlingo te vervangen door een andere nieuwe berlingo.

Heeft er iemand ervaring met LPG in een berlingo?

De volgende voor en nadelen heb ik al gevonden:

Voordelen:
- Milieuvriendelijk
- Goedkoper op lange termijn.

Nadelen:
- Hoger verbruik van benzine tot 11 liter?
- Meer sleitage van de motor.
- Je kan dat niet overal tanken.
- Je mag geen ondergrondse garages binnen.

Welk systeem is het beste om daar in te steken?

Mvg

Jochen

Profiel  
 
rafferty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 06 mei 2012 02:00 PM
  [ # 1 ]

de installatie’s van tegenwoordig zijn wel stukken beter als die van voorheen.
meer PK’s , verbruik zou ik niet echt tegen opzien aangezien LPG dan ook 3x minder kost.
Slijtage denk ik ook niet echt. (vroeger wel)
enkel de installatieprijs is volgens mij een minpunt (en mss de koffer ruimte die je moet inleveren)

Profiel  
 
TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 26-12-2011

- Berlingo Citroen Berlingo 1.6i 16V Multispace Caractère
Gepost: 07 mei 2012 01:36 PM
  [ # 2 ]

Voordeel is natuurlijk de prijs die je betaalt aan de pomp. Verlies bagageruimte is minimaal aangezien tank opbouw is (geen inbouw), het reservewiel zou ik thuislaten of schaf een “thuiskomertje” aan die minder ruimte in beslag neemt. Op LPG rij ik net zo goed als met benzine. We hebben koppakkinglekkage gehad maar oorzaak was niet de LPG installatie die vlak ervoor was ingebouwd maar kennelijk van jakkerige rijstijl van vorige eigenaar. Slijtage is minimaal. Inbouwen LPG kan vanaf ca. 1500 a 1600 euro, dit heb je er zo uit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 mei 2012 10:19 AM
  [ # 3 ]

Inderdaad mijn 1.4 heeft een onderbouwtank van 52L, gaat dus een kleine 40 liter in, reservewiel heb ik van een ZX genomen, daar ligt een normaal maar toch smaller wiel in (toch bij de 1.4 ZX reflex die ik had), soms neem ik het mee, soms ook niet, staat linksachter tegen de wielkast, rechtop.
koppakkingen zijn gewoon eigen aan de TU motor.
Kleppen zouden meer moeten gesteld worden, ondervind ik niets van.
Grootste nadeel is het oprotten van de uitlaat, dat gaat gewoon sneller met een LPG versie.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook