![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9006.jpg)
Totaal aantal Berichten: 16
- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
2 Weken geleden heb ik onze Xsara Break ingeruild voor een C4 Berline 1.6 VTI 16v Automaat (een echte!). Het is een import auto uit België van juni 2009 met maar 25k op de teller. Echt als nieuw, mooi donkerblauw metallic, met alle toeters en bellen. En natuurlijk een kakelvers kenteken.
Omdat we de dag ná aflevering direct met de caravan op vakantie gingen, heb ik voor de zekerheid gevraagd om het automatisch inklappen van de spiegels uit te schakelen, dit in verband met de caravanspiegels.
Nu blijkt dat de spiegels niet meer met de hand zijn in te klappen, ook het, bij achteruitrijden, automatisch verstellen van de buitenspiegels werkt niet.
De auto is gekocht bij een “merkvreemde“ garage, dus zij moeten het programmeren uitbesteden bij een echte Citroengarage, ik moet ze dus goed instrueren, vandaar de volgende vragen:
- Als het automatisch in/uitklappen van de spiegels uitgeschakeld is, kan men dit dan nog steeds handmatig doen (dus met het schuifknopje)? En is dit gekoppeld aan de achteruitrijverstelling van de spiegels?
- Er zijn twee 12V stopcontacten, die beiden uitschakelen als het contact uitstaat. Is dit eenvoudig te (laten) wijzigen?
- De (standaard) radio schakelt keurig uit, als het contact uit staat, maar hij onthoudt jammer genoeg niet waar hij gebleven is op een CD. Dit is erg vervelend bij gesproken boeken. Alle autoradio’s,die ik tot nu toe had, gingen netjes verder vanaf het punt waarop de radio was uitgezet. Is dit in te stellen?
Alvast bedankt voor jullie goede adviezen!
Overigens is de combinatie ‘automaat en caravan’ tot nu toe uitstekend bevallen, dit had ik al veel eerder moeten doen!
2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Wij hebben een C4GP en als je de caravanspiegels goed monteert, kunnen de spiegels gewoon inklappen.