17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 mei 2012 10:28 PM
  [ # 241 ]

als afwisseling een mooie foto van mijn DSpécial (bedankt Thomas!) van tijdens een fotoshoot waarbij mijn DS moest ‘figureren’...

Afbeelding Bijlagen
20120423_205911klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 mei 2012 09:09 PM
  [ # 242 ]

zo, we hebben ondertussen bij gebrek aan onderdelen voor de CX nog wat verder gedaan met de DS. luchtfilterhuis was al redelijk roestig, dus mooi geschuurd en gespoten, ziet er al stukken beter uit. Luchtfiler zelf ook gereinigd. Ik heb vandaag ook die originele kleine chromé dopjes binnen gekregen voor op de wielen, dus als er iemand ‘gewone’ DS chromé doppen wil, ze zijn te koop, ik heb ze niet meer nodig (zie foto hierboven)

ik heb ook een nieuwe luchtslang van de carb naar luchtfilter gemonteerd, maar in e zijkant zit een gat (ik dacht voor de carterventilatie) maar dat zit op mijn luchtfilterhuis zelf aangesloten, een stopje erin? (was zo gedaan bij de oude slang)

dan nog de nieuwe bougiekabels erop en nog wat kleine dingen, en ze moet er weer even tegenkunnen.

Dat achterpaneel hangt nog steeds wat scheef, (heb het a iets beter gekregen) zal eens de achterbumper erafhalen in de zomer en eens goed bekijken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2012 10:31 AM
  [ # 243 ]

huh? hoe loopt je carterontluchting dan? Zit er LPG in?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 mei 2012 12:59 PM
  [ # 244 ]

er ZAT Lpg in ja, is er nu uit. de carterventilatie is/was aangesloten op mijn luchtfilterhuis zelf, achteraan (onder het raam ongeveer dus) of maak ik beter het gat in mijn luchfilterhuis dicht, en dan weer die slang aansluiten op de luchtslang carb-luchtfilter? alhoewel dit technisch niet veel verschil maakt denk ik?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2012 05:32 PM
  [ # 245 ]

ja ik zou het weer origineel maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 augustus 2012 09:18 PM
  [ # 246 ]

ondertussen zijn we enkele manden verder, en een paar duizend kilometers ook, en ze rijdt nog steeds ven lekker…

alleen…


haha, tsja, daar stonden we ‘s avonds, bij grootmoedertje, en ik kreeg de sleutel niet gedraaid in het contactslot… nuja, na een keer of twintig ging het dan toch. Morgen heb ik als het goed gaat een gereviseerd slot. Maar ik heb begrepen dat het demonteren niet zo simpel is, ivm die breekbouten. iemand tips/tricks (ik vind op het forum vooraal veel discussie nog van Chyparse en welke goed en niet goed, maar niet zoveel over het eigenlijk vervangen)

het betreft overigens een Dspecial ‘74

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 augustus 2012 09:31 PM
  [ # 247 ]
Profiel  
 
boulanger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 17 augustus 2012 01:44 PM
  [ # 248 ]

heb al eens nagezien of er na al die jaren nog geen ander slot opzit
anders zijn het geen breekbouten maar wel een moertje die afbreekt, als je een beetje geluk hebt krijg je
deze af met een stukje buisje of een oud dopje van dopsleutels,
groeten anders moe je maar eens bellen

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2012 11:01 PM
  [ # 249 ]

@SPAM, thx, ik was eerlijk gezegd je foto’s al vergeten, maar ze maken al veel duidelijk voor de montage,nu nog zien dat ik alles netjes gedemonteerd krijg…

@boulanger, inderdaad, het zijn reeds gewone moertjes en boutjes!

nu, die 2 moertjes zijn eraf, het bovendeksel en de onderplaat van aan het stuur zijn ook los, maar als ik het goed zie, moet die ganse ‘ijzeren’ onderplaat, waar je eigenlijke ‘contact’ zit, ook los? maar als ik alle vijsjes los, zit dit los, maar krijg ik dit er niet uit? moet het hele bovenstuk ook los misschien? (nice sick  ) hoe?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 augustus 2012 11:07 PM
  [ # 250 ]

Beetje opzij buigen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 17 augustus 2012 11:08 PM
  [ # 251 ]

Kijk anders even of je pen van het stuurslot nog niet in de schacht staat.
Met de sleutel verdraai de pen in het slot ( zoals je gewoon altijd doet, voordat je de wagen start).

Groet.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2012 11:27 PM
  [ # 252 ]

de pin staat niet in de schacht, maar als ik het nieuwe slot goed bekijk, dan zit er nog een derde boutje, net onder het gat waar je sleutel in moet, en daar zit die ijzeren onderplaat dus in de weg om die te lossen. ik heb er al wat aan getrokken, maar gaat het dan niet gewoon ‘plooien’?

het is ook kl*te dat ik mijn kilometerkabel niet gelost krijg onder de motorkap, anders was mijn klokkenspel er al uit en zag ik misschien wat meer…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2012 11:38 PM
  [ # 253 ]

en dan nog even dit, het waren geen 2 boutjes om mijn slot vast te zetten, maar wel een U beugel! nuja, die hebben we er ook al kunnen uitprutsen… nu nog wat van het dash… zodat het helemaal los kan…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 18 augustus 2012 12:03 AM
  [ # 254 ]

klokkenspel is er ook uit, nu zie ik al wat meer van het slot, en zal ik ook deftig het electrisch gedeelte erop kunnen aansluiten. Nu alleen nog dat dashboard los krijgen… maar das voor morgen denk ik Wink

alvast al bedankt voor de tips!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 18 augustus 2012 12:44 AM
  [ # 255 ]

en dan zit je alleen thuis omdat je vrouw op zwier is, kindjes in hun nest, en dan doe je toch verder in de garage :p

(dom) vraagje misschien, maar dat ‘chromen’ randje dat eigenlijk in je dashboard zit, zit dat gewoon koud op je contactslot, of anders? heb al wat zitten pramen, maar dat wil precies niet los, voor de rest is het contactslot al volledig los. morgen dan het nieuwe inbouwen, als ik dat randje eruit krijg tenminste :p vannacht Wink

Profiel  
 
 
17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook