Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Amsterdam/Utrecht, 14 mei 2012 – Met ingang van eind 2012 zullen Peugeot Nederland NV en Citroën Nederland BV een nieuw gezamenlijk hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost betrekken. Momenteel worden de activiteiten van Peugeot in Nederland nog aangestuurd vanaf de Uraniumweg in Utrecht en vanuit Breukelen. Citroën Nederland houdt tot de verhuizing kantoor aan het Stadionplein in Amsterdam.
Albéric Chopelin, Managing Director van de twee automobielmerken in de Benelux: “Peugeot en Citroën blijven volledig onafhankelijk in de Nederlandse markt opereren. Zowel de gemeenten Utrecht, Breukelen als Amsterdam boden ons interessante economische mogelijkheden om ons nieuwe hoofdkantoor in n van deze gemeenten te kunnen vestigen. Met de uiteindelijke keuze voor een hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost zullen beide merken optimaal kunnen profiteren van de wederzijdse kennis, services en faciliteiten. Deze veranderingen stellen Peugeot en Citroën in staat om het serviceniveau naar de klant te verhogen en de individuele marktposities in Nederland verder te versterken“. Vooral back-office activiteiten en logistiek zouden dankzij de gezamenlijke huisvesting beter gecoördineerd kunnen worden.
De voorgenomen verhuizing van de importeursvestiging van Citroën naar Amsterdam-Zuidoost zal geen invloed hebben op de activiteiten van het dealerbedrijf Citroën Amsterdam. Klanten blijven als vanouds welkom op het Stadionplein voor de aankoop en het onderhoud van hun auto, evenals voor het schadeherstel en de aanschaf van onderdelen en accessoires. Voor de gebouwen betekent dit dat het modernere van de twee aan het Stadionplein door de Citroën-dealer in gebruik blijft, maar dat voor het oudere pand in overleg met de gemeente Amsterdam een nieuwe bestemming wordt gezocht.
De activiteiten van het Peugeot Experience Center in Breukelen worden geïntegreerd in het Nederlandse dealernetwerk dat zich de afgelopen tien jaar enorm heeft ontwikkeld. De Peugeot-dealers en hun medewerkers hebben aangetoond uitstekend in staat te zijn om zowel huidige als toekomstige klanten binnen hun eigen regio een echte Peugeot Experience en een uitstekende service te bieden. Peugeot Nederland heeft dan ook besloten de services van Peugeot Experience in Breukelen per 1 juni 2012 te beëindigen.
bron: persbericht PSA Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Kijk,ook PSA moet onvermijdbaar de broekriem aanhalen…..,toch wel mooi met een u-bocht omschreven
“De activiteiten van het Peugeot Experience Center in Breukelen worden geïntegreerd in het Nederlandse dealernetwerk dat zich de afgelopen tien jaar enorm heeft ontwikkeld. De Peugeot-dealers en hun medewerkers hebben aangetoond uitstekend in staat te zijn om zowel huidige als toekomstige klanten binnen hun eigen regio een echte Peugeot Experience en een uitstekende service te bieden”
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Citroën verlaat dus het monumentale pand en behoudt het moderne gedrocht ernaast? Ik snap het niet… Zelfs mensen die niets met Citroën hebben vinden dat zonde.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Pand blijft gewoon bestaan zie hieronder:
Peugeot Nederland en Citroën Nederland zoeken naar een modernere locatie, welke we hopen te vinden in Amsterdam Zuid-Oost. Het is de bedoeling dat de verhuizing eind dit jaar een feit is.
CITROEN AMSTERDAM
Het monumentale pand van Citroën staat aan de Stadionplein in Amsterdam-Zuid. Bij de verhuizing van Citroën zijn ongeveer honderd personeelsleden betrokken. “De voorgenomen verhuizing van importeursvestiging van Citroën naar Amsterdam Zuidoost zal geen invloed hebben op de activiteiten van het dealerbedrijf Citroën Amsterdam. Klanten blijven als vanouds welkom op het Stadionplein voor de aankoop en het onderhoud van hun auto evenals voor het schadeherstel en de aanschaf van onderdelen & accessoires ervan,” aldus de zegsvrouw.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Tragisch besluit, verkwanseling van het erfgoed. Dat is het eerste wat bij me opkomt. Ik weet wel dat tijden veranderen en dat als er samen opgetrokken wordt er efficiënter met de middelen wordt omgesprongen. Misschien kunnen ze van het Conservatoire dan een volwaardig museum maken. Als doekje voor het bloeden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wellicht is het niet anders, maar ontzettend jammer is het zeker.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
slecht nieuws…
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik vermoed dat er dan in Brussel ook wel iets op til zal zijn…
dit geldverslindende gebouw aan verwarming is ook zo’n landmark… maar waarom niet investeren in die dingen de beste manier om als merk zichtbaar te zijn in een stad???
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Wat een ongelofelijk onverstandig besluit. Citroën zou de gebouwen moeten koesteren als landmark voor Citrofielen in Nederland. Het evenement 90 jaar Citroën was naar mijn mening een geweldig hoogtepunt voor alles en iedereen die Citroën een warm hart toedraagt. Met je klassieker naar een nieuw gebouw komen geeft nooit de sfeer die er op het Stadionplein was. Daar is echt geschiedenis. De introductie van de DS in Nederland in 1955 is daar het voorbeeld van. In Parijs heeft men in een vlaag van verstandsverbijstering in de jaren 70 de schitterende fabrieken van Citroën afgebroken. Daar heeft men nu spijt van. Als alternatief is er een park gekomen. Gelukkig een heel mooi park. Een geweldig PR succes voor Citroën is het Citroën experience centre “C42” op de champs elysees. Gebouwd op de plek waar ooit de eerste Citroën showroom was in Parijs. In Frankrijk hebben ze van hun fouten geleerd. Jammer dat nu dezelfdee fout in Nederland gemaakt wordt. Het moet toch mogelijk zijn om de schitterende gebouwen van architect Wils op het stadionplein functioneel in te zetten voor een innovatief merk als Citroën.
Op de website van Citroën Nederland is men trots op de architectonische gebouwen die in opdracht van Citroën ooit gebouwd zijn. Een aantal is “helaas” al gesloopt. Een voorbeeld is garage Marbeuf in Parijs. Gebouwd in 1929 en gesloopt in 1952. Dat het gebouw bijzonder is blijkt wel uit het feit dat er nota bene op het Stadionplein een maquette van het gebouw is ten toongesteld.
Citroën is altijd innovatief geweest. Daar horen bijzondere gebouwen bij. Nu besloten is ergens langs de zuid-as in Amsterdam een nieuw gebouw te gaan betrekken vraag ik me sterk af “Wie is er de baas bij Citroën?” De boekhouder of de innovatieve visionair. Helaas vrees ik dat er nu een boekhouder de baas is. Wellicht heeft die boekhouder nog wat budget om een maquette van de gebouwen op het stadionplein te laten maken. Dan kunnen potentiële cliënten in het nieuwe gebouw aan de zuid-as, die twijfelen tussen Toyota en Citroën, zien hoe mooi het vroeger allemaal was bij Citroën.
Onderstaand een foto van de maquette van garage Marbeuf.
Ik hoop maar dat het niet te laat is en dat de gebouwen aan het Stadionplein behouden blijven voor Citroën.
Frank Wennekes
Uiteindelijk moet het wel uitkunnen natuurlijk. En een finacieel gezonder importeur is ook veel waard. Liever met Peugeot dan met Opel. Straks schuift Talbot of Simca vast ook nog aan.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja - Simca/Talbot is jaren terug al door Peugeot opgegeten.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Het zal allereerst een gezonde firma moeten zijn. En die moeten allemaal net als wij op de kleintjes letten. We kunnen daarnaast als maatschappij ook niet tot in lengte van jaren alle industriele erfgoed blijven bewaren.
Overigens is het wel een aanleiding om de fora toch te fuseren
hogervp schreef:Tragisch besluit, verkwanseling van het erfgoed. Dat is het eerste wat bij me opkomt. Ik weet wel dat tijden veranderen en dat als er samen opgetrokken wordt er efficiënter met de middelen wordt omgesprongen. Misschien kunnen ze van het Conservatoire dan een volwaardig museum maken. Als doekje voor het bloeden.
Patrick
Het meest tragische is nog wel dat ze intrek nemen in een anoniem kantoorgebouw wat gedeeld wordt met andere gebruikers en dat daar geen toonzaal aanwezig is, iets wat ik persoonlijk absoluut bij een importeur vind horen.
Dat ze het Stadionplein verlaten, is jammer maar niet onoverkomelijk. Dat ze onzichtbaar worden en een belangrijk deel van de identiteit inleveren wel.
Stadionplein blijft wel gewoon een dealer, dus de gebouwen blijven behouden.
Bram91 schreef:Stadionplein blijft wel gewoon een dealer, slechts één gebouw blijft behouden.
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook in België en Luxemburg zoeken Citroën en Peugeot nauwere samenwerking. Citroën Belux heeft zojuist een persbericht uitgebracht, waarin ondermeer het volgende te lezen valt:
30/05/2012 PEUGEOT EN CITROËN BELUX WERKEN AAN GEMEENSCHAPPELIJKE ZETEL
In 2011 kondigde PSA Peugeot Citroën op bepaalde vlakken gemeenschappelijke organisatiestructuren aan voor Peugeot en Citroën. Om die nieuwe organisatie ook in België en het Groot Hertogdom Luxemburg succesvol in te voeren, stelden de algemene directies van Peugeot en Citroën vandaag tijdens een bijzondere ondernemingsraad een project voor om vanaf 1 oktober 2012 beide merken onder te brengen in een gemeenschappelijk gebouw, binnen een nieuwe organisatie.
Albéric Chopelin, Algemeen Directeur van de merken Peugeot en Citroën in de Benelux, geeft verdere uitleg bij dit project: “Beide merken blijven onafhankelijk en opereren autonoom op de Belgisch-Luxemburgse markt. De oprichting van een gemeenschappelijke maatschappelijke zetel in één gebouw moet ons toelaten om voor beide merken nuttige synergieën na te streven. Jean-François Cotro en Vicente Loustau behouden elk de leiding over hun merk.
We hebben gekozen voor een eigen zetel voor België en het Groot Hertogdom Luxemburg, en niet voor een gemeenschappelijke structuur met onze Nederlandse collega’s. Dit om twee essentiële redenen:
- we willen onveranderd contact houden met de economische context en de specifieke aanpak van de verschillende landen
- en we wilden zo dicht mogelijk in de buurt van Nijvel en Brussel blijven, om de impact op de mobiliteit van onze medewerkers tot een minimum te beperken
Met vriendelijke groeten,
CITROËN BELUX
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!